Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2016 10:00 - Българската историческа мисъл днес се нуждае от помощ.
Автор: letopisec Категория: История   
Прочетен: 10866 Коментари: 22 Гласове:
6

Последна промяна: 20.04.2016 10:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
       В нашата страна все още съществува смешното на запад мнение, че с исторически проучвания могат да се занимават само завършилите исторически факултет. Може би това е причината редица съвременни писатели да странят от навлизането по същество в историческата тема, докато в Европа е обратно – проучванията и новите гледни точки са дело предимно на писатели. Точно те не са ангажирани със стария позивистичен метод на историческата наука и смело въвеждат херменевтичните модели, според които историческото минало е необходимо да се преосмисля.

Разбира се, има и вулгарни „херменевти”, като онези, които разбуниха духовете с прочита си на баташкото клане или създателите на теорията за сватбата на Иисус с Мария Магдалена, но не трябва да забравяме, че новите херменевтични модели на запад, не са създадени за да се злоупотребява с тях, а имат в основата си философските теории от ХХ в. на мислители като Хусерл, Хайдегер, Рикьор, Сартр, Дерида и т.н. Тук е ключът на загадката, някак мирише на мухъл да създаваш нова хипотеза в ХХІ в. за произхода на българите, на основата на метод от началото на ХХ в., известен като глотогенеза, както това наблюдаваме при вулгарния тракедонизъм и македонизъм. Глотогенезата разчита да създаде хипотеза за произхода единствено на основата на данните на езика, при това глотогенетиците масово злоупотребяват с езиковите закони, като въвеждат диахронни модели, които противоречат на синхронното състояние на езика.

image

Моите философски проучвания до 2005 г. оформиха разбирането ми за понятиен и категориален апарат в духа на фундаменталната онтология и феноменологията, и този „философски речник” отдавна е подложил на сериозна ревизия старият позивистичен научен метод на познание в Европейския съюз. Освен това е лековато след Дилтай да се твърди, че историческото минало е предмет на „точна наука“ и доказателствени съждения, с каквито си служат природните науки.

image

Ето защо е тъжно, когато новият полъх за преосмисляне на произходът на българите в началото на ХХІ в., се осъществява с остарели глотогенетични хипотези. Това може и да формира позитивни патриотични подбуди, но не може да заблуди онези, за които историята не е само националистична тръпка, но и интелект.

image
Черкесск: ПУЛ, 1993. — 138 с.Одна из наименее изученных проблем науки - тюркские народы. Концепции о происхождении. Волго-Уралье - родина прототюрков. Ямно-афанасьевцы. Ямная культура и ее наследники в Причерноморье. Древнейшие пратюрки и Кавказ. Шумеры. Скифы, сколоты. Быт, обычаи, религия и мифология скифов. Язык, этнонимы, топонимы, ононимы скифов. Сарматы, гунны, болгары, хазары. Аланы - тюркские племена.         

      Не по-малко глотогенетичен е и новият казански булгаризъм, който в лицето на езиковеди като Мизиев си е поставил за цел да продължи пан-тюркизмът на учени като Максуди, Ючура и Тоган, които откликнаха в началото на ХХ в. на призива на Ататюрк, че не иска отоманска турска история и му създадоха пан-тюркска хипотеза, на основата на която бе открито единство даже между езика на тюрките и този на индианците в Америка (при това дори учени като Вяч.Вс.Иванов, един от създателите на пан-славянска глотогенеза в езикознанието през ХХ в., са впечатлени от възможността за такова единство ?). Днес пантюркизмът, който през ХХ в. се опита да изкара произхода на тюрките от шумерите, е решил да включи в числото на тюркската глотогенеза и скитите. Това се подкрепя и от местни историци като Стоян Динков и проф. Иван Добрев.

 Тоест, българската историческа мисъл днес все още не е стъпила на европейските научни стандарти, а някак клони към евразийската методология на руските историци от ХХ в. и не може да се еманципира, което предполага, че хората с хуманитарни познания трябва да й помогнат.

image




Гласувай:
9


Вълнообразно


1. syrmaepon - "все още не е стъпила на европейските научни стандарти,"
20.04.2016 10:24
даже и в "стандартите" понякога прозира идеология.
цитирай
2. letopisec - Може би е добре да правим разлика между "идеология" и "ценности". Поне така си мисля...
20.04.2016 10:31
syrmaepon написа:
даже и в "стандартите" понякога прозира идеология.

цитирай
3. iliyanv - Хе-хе-хе, че нали
20.04.2016 10:50
ти и сеновския карабулгур манафин сте основни глашатаи на булгарзма. Решението е принудително лечение в специализирано медицинско заведение, а сеновския да бъде екстрадиран в Шекер маала да слуша проповедите на имама на майчиния си език - прабулгурски.
цитирай
4. letopisec - Г-не, наистина Ви препоръчвам лечение или най-малкото научете се да се изразявате правилно синтактично...
20.04.2016 11:24
iliyanv написа:
ти и сеновския карабулгур манафин сте основни глашатаи на булгарзма. Решението е принудително лечение в специализирано медицинско заведение, а сеновския да бъде екстрадиран в Шекер маала да слуша проповедите на имама на майчиния си език - прабулгурски.

цитирай
5. leonleonovpom2 - Милчев, това състояние, че си на...
20.04.2016 16:47
Милчев, това състояние, че си намерил философския камък е добре познато
Знаеш ли, науката и силовите спортове имат общо само в хъса на преследване на целта
А ти в науката имаш само хъс, за съжаление
Приличаш на един познат графоман и той с двадесетина книги, намерил наивник да финансира издаването им, но едва ли някой е прочел и една
Та той се изцепил, че книгите му били научни, което искрено ме разсмя
Ти къде си учил научните методи, в Пазарджишката Академия ли?
Или като типичен ветропоказател, всичко що идва от запад е вярно?!
Много се лъжеш, на запад така не работят Те искат и ценят резултата! Не ги интересува това, че съм красив или вървя като куче след тях, не ги интересуват мании за величие, искат резУлтат!
А при тебе има, само че у- то е трансформирано в друга гласна

Хубави празници !
цитирай
6. nadzambunata - С думи ПРОСТИ
20.04.2016 21:07
Дрогарю, виждам, че се коуебаеш дали да по стъпиш при товарещите или при камерадите. Е те това е вечния въпрос на интеуекта даже извън изкласилите истурици!
цитирай
7. bls - Не всички българи са завистливи като Вас, инж. Симеонов...
20.04.2016 21:48
leonleonovpom2 написа:
Милчев, това състояние, че си намерил философския камък е добре познато
Знаеш ли, науката и силовите спортове имат общо само в хъса на преследване на целта
А ти в науката имаш само хъс, за съжаление
Приличаш на един познат графоман и той с двадесетина книги, намерил наивник да финансира издаването им, но едва ли някой е прочел и една
Та той се изцепил, че книгите му били научни, което искрено ме разсмя
Ти къде си учил научните методи, в Пазарджишката Академия ли?
Или като типичен ветропоказател, всичко що идва от запад е вярно?!
Много се лъжеш, на запад така не работят Те искат и ценят резултата! Не ги интересува това, че съм красив или вървя като куче след тях, не ги интересуват мании за величие, искат резУлтат!
А при тебе има, само че у- то е трансформирано в друга гласна

Хубави празници !

цитирай
8. bls - Ще запазим езика Ви, за да се зверим на тъпия тракедонизъм и македонизъм...
20.04.2016 21:49
nadzambunata написа:
Дрогарю, виждам, че се коуебаеш дали да по стъпиш при товарещите или при камерадите. Е те това е вечния въпрос на интеуекта даже извън изкласилите истурици!

цитирай
9. indiram - Здравей, LETOPISEC!
20.04.2016 21:56
... Последната буква от името ти (ник нейм-а ти, ала-бала, ...) - замислям се по нея, щото, не знам, какво ти е в главата?
Пиша ти, а в този момент, Мая Манолова - омбудсманката, говори глупости по някое ТВ - защото, казвам, че като по филмите, няма как да я снимам с днешен вестник) - За откуп...
Добър материал! - Браво!

Е нужно, да се престане с караниците, и още, да се чете и да се знае, че в написаното има МНОГО измислици... (задачки, енигми, ...)
Знам, че говоря като ИдиотКа...
Кой беше казал, че в Хаоса има ред?!

Поздрави!
Много пъти казах, че Е нужен друг подход/метод/начин да се четат старите писаници... Дали са станали 100 (сто пъти) - не знам...
За онова на картинката/картата - дето пише с български букви КУЧИ БОЛГАР - Съмнявам се!
И, 5-тия глас Е от мен!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Точно, Милчев!
20.04.2016 22:49
Разбира се, че завиждам, че се намери някой, в твое лице, да открие философския камъкАко случайно не знаеш за какво става дума, има един Натанаил тъдява, той е специалист по камъка,или както пише-спициалист, ще ти обясни
Впрочем, отговори ми БЛС
Въведи ред в командата си , Милчев!
Спомням си един унгарски отбор, имаше както при тебе пет или шест Наги И се водеха Наги-едно, две , три и така нататък
Ставаш разноглед, чудиш се с кой Наги имаш работа, първи ли е, пети ли е, трябва да питаш
Но зад всеки стои човек, реален
Ти как влизаш в кожата на толкова хора, това е постижение!? Спирам, че почвам да завиждам

П.П. -Доскоро мислех, че си абсолютен сухар, лишен от всякакво чувство за хумор Но този коментар леко променя мнението ми в положителна посока
Давай, на прав път си!
цитирай
11. staler - сега е демокрация, бе милчев, секи ...
21.04.2016 03:19
сега е демокрация, бе милчев,секи може да пише, и милиционерите тоже..дерзаи и ич да на уя да ти нее...
цитирай
12. nadzambunata - Най-неразвързано и неителектуално ше кажа, че
21.04.2016 08:05
bls написа:
nadzambunata написа:
Дрогарю, виждам, че се коуебаеш дали да по стъпиш при товарещите или при камерадите. Е те това е вечния въпрос на интеуекта даже извън изкласилите истурици!


ТИ яко си го загазил с "измите" и "шуле-таата" щом ми правиш такава забележка.
цитирай
13. letopisec - Благодаря, че коментирате в блога.
21.04.2016 09:28
indiram написа:
... Последната буква от името ти (ник нейм-а ти, ала-бала, ...) - замислям се по нея, щото, не знам, какво ти е в главата?
Пиша ти, а в този момент, Мая Манолова - омбудсманката, говори глупости по някое ТВ - защото, казвам, че като по филмите, няма как да я снимам с днешен вестник) - За откуп...
Добър материал! - Браво!

Е нужно, да се престане с караниците, и още, да се чете и да се знае, че в написаното има МНОГО измислици... (задачки, енигми, ...)
Знам, че говоря като ИдиотКа...
Кой беше казал, че в Хаоса има ред?!

Поздрави!
Много пъти казах, че Е нужен друг подход/метод/начин да се четат старите писаници... Дали са станали 100 (сто пъти) - не знам...
За онова на картинката/картата - дето пише с български букви КУЧИ БОЛГАР - Съмнявам се!
И, 5-тия глас Е от мен!

цитирай
14. letopisec - Благодаря, че коментирате в блога!
21.04.2016 09:28
leonleonovpom2 написа:
Разбира се, че завиждам, че се намери някой, в твое лице, да открие философския камъкАко случайно не знаеш за какво става дума, има един Натанаил тъдява, той е специалист по камъка,или както пише-спициалист, ще ти обясни
Впрочем, отговори ми БЛС
Въведи ред в командата си , Милчев!
Спомням си един унгарски отбор, имаше както при тебе пет или шест Наги И се водеха Наги-едно, две , три и така нататък
Ставаш разноглед, чудиш се с кой Наги имаш работа, първи ли е, пети ли е, трябва да питаш
Но зад всеки стои човек, реален
Ти как влизаш в кожата на толкова хора, това е постижение!? Спирам, че почвам да завиждам

П.П. -Доскоро мислех, че си абсолютен сухар, лишен от всякакво чувство за хумор Но този коментар леко променя мнението ми в положителна посока
Давай, на прав път си!

цитирай
15. letopisec - Благодаря, че коментирате в блога.
21.04.2016 09:29
staler написа:
сега е демокрация, бе милчев,секи може да пише, и милиционерите тоже..дерзаи и ич да на уя да ти нее...

цитирай
16. letopisec - Благодаря, че коментирате в блога.
21.04.2016 09:29
nadzambunata написа:
Дрогарю, виждам, че се коуебаеш дали да по стъпиш при товарещите или при камерадите. Е те това е вечния въпрос на интеуекта даже извън изкласилите истурици!

цитирай
17. letopisec - Благодаря, че коментирате в блога.
21.04.2016 09:30
syrmaepon написа:
даже и в "стандартите" понякога прозира идеология.

цитирай
18. arhivar - Поздравления за прекрасния мат...
21.04.2016 09:35
Поздравления за прекрасния материал. Много точно казано. Крайно време е да се сложи точка на вулгарния тракедонизъм и на трако-тюркската теория на Спароток.
цитирай
19. get - - По идиотски от този ти извод МИЛЧЕВ с индианско име: "Подписващ се с много имена" :)))
21.04.2016 21:10
arhivar написа:
Поздравления за прекрасния материал. Много точно казано. Крайно време е да се сложи точка на вулгарния тракедонизъм и на трако-тюркската теория на Спароток.


... не съм чел до момента - Бухаха-ха!!!

- Милчев, докога бе верний оруженосецо на Иван Йорданов(ич) и на Симо Мадридски - ще изХВЪРЛЯШ В ПУБЛИЧНОТО ПРОСТРАНСТВО - Кухите си УРАРТУ-КИМЕРИЙСКИ тези, които трябва да минават при нас за "откровения" :)))

- Следва ЛИ ДА ПОВТОРЯ - Какво казва А. Фик - за народностна и езикова ПРИНАДЛЕЖНОСТ на Балканското население известно повече с етнонима: "траки"?

- Другото - преди ПАН-татаро-тюркските националисти и ура-лингвисти(сякаш сте завършили един и същ "рабфак") от рода на татарина "Тоган и сие" - ИДЕЯТА за ТЮРКСКО ПРИСЪСТВИЕ от АНТИЧНОСТ в СРЕДИЗЕМНОМОРИЕ и ПРИЧЕРНОМОРИЕ се ЗАХРАНВА//ЗАКЪРМЯ от таварищ Марр-Яфетиста(?) и още двама юдеи с германски произход. Още преди тях ПИШЕ за родственост на НАС(българи - ерго=траки) един друг братчед на първите трима ... английски разведчик и австро-унгарски професор от "хабсбургската" историческа школа, Вамбери(му викат?)!
- В това си "откритие" той е последван от Шафарик(знаеш на кого е чичо ?) ... та този Шафарик е същий "слАвЯнин" от Прага - Нали:)))!?

- В момента АПОЛОГЕТА - на античният-македонизъм явяващ се доразвитие на КОМИНТЕРНОВСКИЯТ МАКЕДОНИЗЪМ - Знаеш ли как се казва и ... какъв е като произход - ами пак от "братовчедите" ... и от породата на Самуил Бернштейн? Този който БЕЗ ДА Е ПРОФЕСОР - бе назначен от товарищ Сталин-Джугашвили(а ИМЕ-то МУ, второто, знаеш ли етимологията?) за Началник на СЛАВИСТИКАТА в СССР ... Този Самуил Е, който СЪТВОРИ македонският язик - Да продължавам ли другарю Милчев ... ДА ОБЯСНЯВАМ - Кой стои в ОСНОВАТА "научно-теоритичната" ОБОСНОВКА довела ДО НАРОДНОСТНАТА НИ и историко-ментална ДЕПЕРСОНИФИКАЦИЯ - От вида - Вие сте ВСИЧКО ДРУГО НО НЕ И ЕВРОПЕЙЦИ ... Тук ще спра и ТЕ ПИТАМ В ПРЯК ТЕКСТ?

- Ти ЗА КОЙ РАБОТИШ МИЛЧЕВ - Защото като гледам НАСТРОЙКАТА НА МИСЪЛТА и "изводите" - Много ми докарваш на ПРЕЖДЕ-УПОМЕНАТИТЕ от мен?
- Щом ТРАКИТЕ НЯМАТ ОБЩО С БЪЛГАРИТЕ - Тогава черткезите-урартци и туркутите от ЦЕНТРАЛНА АЗИЯ ЛИ СА БЪЛГАРИ?!!
цитирай
20. shtaparov - Да- по същество правдиви са закл...
22.04.2016 18:46
Да- по същество правдиви са заключенията на тази статия но нека не забравяме,че Спароток също е честен творец и патриот,който няма нищо общо с русофилските настроения и прокомунистическите заблуди. Между теб и него са се натрупали някакви стари недоразумения,които радват враговете на България- вие с него не сте врагове а съмишленици,които работят за България всеки по своя си начин и не бива между вас да има никакви други,освен дребни и несъществени противоречия. Недейте взаимно да се дразните и обиждате- това не се харесва на Българите,а на нашите врагове. Моля приятели,помирете се- интересът на България изисква работещите за нея да бъдат единни!
цитирай
21. didanov - присъединявам се към призива на щтапаров!
23.04.2016 23:46
shtaparov написа:
Да- по същество правдиви са заключенията на тази статия но нека не забравяме,че Спароток също е честен творец и патриот,който няма нищо общо с русофилските настроения и прокомунистическите заблуди. Между теб и него са се натрупали някакви стари недоразумения,които радват враговете на България- вие с него не сте врагове а съмишленици,които работят за България всеки по своя си начин и не бива между вас да има никакви други,освен дребни и несъществени противоречия. Недейте взаимно да се дразните и обиждате- това не се харесва на Българите,а на нашите врагове. Моля приятели,помирете се- интересът на България изисква работещите за нея да бъдат единни!

цитирай
22. letopisec - ИСТИНАТА ЗА СЕРАФИМОВ ВЕЧЕ Я ЗНАЯТ ВСИЧКИ
29.04.2016 15:19
"В самом деле, нельзя не восхититься глубиной и масштабом проведённых авторами докладов исследований, доказывающих несомненную первичность славянской протоцивилизации по отношению ко многим другим цивилизациям и культурам глубокой древности. Археоника — наука о духовной культуре человечества — всё более уверенно заявляет именно об этом. Например, санскрит это искусственный язык, созданный в I веке н. э. на базе русского языка. Поэтому нам не надо больше привлекать индийские аналоги, чтобы проследить этимологию слов русского языка, в котором более чем предостаточно нужных нам корней. Надо только немного поднапрячься. По данной тематике хорошо поработала секция «Докирилловская письменность», в которой выступили с докладами: Тентов Аристотель, член Палаты представителей Македонии («Древнейший македоно-славянский словарь»); Томеццоли Джанкарло, главный эксперт Европейского патентного бюро в Германии, и Серафимов Павел, дизайнер из Голландии..."

za.zubr.in/2010/05/28/6442/

Тентов е човек от "ранга" на Васко Ильов, Паско Кузман, Ташко Белчев, Ал. Донски и т.н. Все македонисти - комедианти които разпалват античното лудило по Варадарско. Всеки може да си направи извода за каква анти - българска доктрина иде реч.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: letopisec
Категория: История
Прочетен: 11764313
Постинги: 701
Коментари: 12665
Гласове: 3320
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Блогрол
1. роман за Атила
2. Династията Дуло - изследване
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем - статия на А.И.Иванчик
4. Българи и ефталити - проучване
5. Кимерийци и хуни - мит или реалност? - изследване
6. Ранните хуни в Източна Европа - откъс от монографията от 1973 г. на американския професор Otto Maenchen-Helfen
7. Народите в хунската империя, ч.І
8. Как българите останаха без история...
9. статия на Вл. Георгиев, бележит български езиковед
10. статия на Вл. Георгиев за тракийския език
11. Посланието на големият български историк Златарски.
12. ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ЕТНОГЕНЕЗА
13. Кои са кутригурите? - нови аргументи
14. Български цар е превзел Персия, според Паисий Хилендарски
15. СЛАВЯНСКИ ЕЗИК ЛИ Е БЪЛГАРСКИЯ?
16. Кого обслужва идеята, че сме траки?
17. РАЖДАНЕТО НА ЛЕВСКИ
18. Град Несебър и тракийското божество Mezen.
19. Българите не са тюрки...Какво казват източниците?
20. 1-ви ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
21. 2-ри ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
22. 3-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
23. 4-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
24. 5-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
25. 6-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
26. АВИТОХОЛ И ЕФТАЛИТ