Прочетен: 21127 Коментари: 24 Гласове:
Последна промяна: 28.08.2013 09:47
Дебатът е отворен и идеите ще допълнят вече добилото общественост понятие „тракедонизъм“!
Тракедонизмът е нещо, което има явни и скрити форми.
От една страна то е нет-течение в осмислянето на ранно-българската история от най-древни времена до 680 г., когато Аспарух създава държава на Балканите.
Тракедонизмът не е тракофилство, той отрича възможността траките да са траки и им вменява, че са нещо друго.
Още през ХІХ в. има апологети, че траките са същите, които от VІ в. от н.е. знаем от изворите като славяни (склавини). Тракедонизмът днес е модерен опит да наложи тази пан-славянска идея и проповядва, че тракийски и български, са един и същ език, дори „удревляването“ (руска дума) върви до крито-минойската писменост, известна като „Линеар А“. Последната, както знаем не е разчетена, но разни хора твърдят, че я разчитат по камъни от Стара планина…
Така стигаме до една от „скритите форми“ на тракедонизма. Той иска да внуши, че славяни и славянски език няма, вменявайки, че това е български, т.е. тракийски език…По принцип, българският език се разглежда от езиковедите като част от славянските езици, но българският е по-особен, няма падежи и има особена глаголна система, дори преизказно наклонение…Да се вмени, че няма славяни и че всички известни днес езици като славянски, са български език, е безумие от научна гледна точка. Тоест, целта на тракедонизма в този сектор, не е научна.
Но тогава какво цели?
Целта е да се играе на тънката струя на българофилството и тази струна да произведе фалшиво звучене…
“Тънката струя“ на българофилството е натрапваното с години от СССР славянофилство в НРБ. Да се отрича, че изобщо няма славяни и славянски език, и да се натрапва днес, че това е тракийски, е…нали разбирате…хитър ход да се сложи знак на равенство между славянски и тракийски езици. Всички големи изследователи на траките обръщат внимание на влиянието между тракийски и славянски, но нито един от тях даже и не си е представял да ги отъждестви. Но днес това се прави с лека ръка…
И така, тракедонизмът е тракедонизъм, понеже заема от една страна автохтонната теория на македонизма, а от друга вменява, че отрицанието на отрицанието е диалектика, все едно Хегел не го е казал…
Защо тракедонизмът е българофобство?
Замислен като ренесанс на модерният трако-славизъм, тракедонизмът е недоносено дете. Генните му инженери са пропуснали, че ако на българите е импутиран единият крак с македонизма, те трябва да са малоумни, за да си дадат и другия…
Автохтонната теория, пищно декорирана с тракийски находки, е все пак нещо, което нашата историография имаше и досега…Траките стават български поданици след 680 г. и ние определено може да се гордеем, че са наши предци. Дори проф. Ив. Дуйчев пръв издигна още преди време тезата, че сме повече траки, отколкото българи…
Но тракедонизмът не иска това. Той не иска да разграничава траки от българи, а да ги отъждествява. Това му е необходимо, за да изпълни поръчка № 1 и тя не е от Скопие: а именно траки, славяни и българи, да са едно и също…
За съжаление, тази хитра геополитическа цел, се изпълнява със средства на македониският антички автохтонен апарат.
Сиреч, ние българите трябва да приемем, че сме траки и бидейки си автохтони, нямаме история в късната античност след І в. от н.е., откакто сме превзети от Рим…
Добре, ще попита някой, а как така станахме с име „българи“?
Един от стратезите на тракедонизмът, г-н Павел Серафимов-Спароток, разработва една теза, според която в армията на Ал. Македонски имало „хора на пълководеца Балакр“, това го пише Ариан. Г-н Серафимов иска да ни внуши, че тези военни на пълководеца, понеже Ариан не пише за друго, са по неговото име цял народ „балакри“…
Моделът е зает от скопското МАНУ. Прислугата на Теодора, жената на Юстиниан І, се нарича, според Прокопий, „Македония“. За МАНУ това е достатъчно, че през VІ в. от н.е. има македонци…И т.н.
Сега, за мен тракедонизмът няма съдържание и смисъл, освен, че думата, дори и аналогова е неправилна
Това, че мисля така, не ме прави нито автоматически прав, нито пък смешен
Дал съм в моя пост пример/ коментар № 3/ с Швейцария, където съставките на нацията не са три , а дори 4 и едната от тях е римско дело-галороманите
Мен ме интересува езикът, като основна база на нацията. Никакви тънки сметки, кой какво иска или ще каже , не ме интересува. Това е типично за инженер, както и ме цитираш, въпреки, че сто пъти съм подчертавал, че не е важно за мен и не държа на него. Но на мисленето държа.
Та от гледна точка език има много интересни неща, които няма как да се случат, ако няма близост в тях.
Ето, виж ,в Швейцария, дори френски и италиански не се сливат ,а при нас е станало.
Защо не се сляха турски и български или турците като водещи да приемат нашия език?1 Както е направил великият Аспарух
Това, че българите на Аспарух са предци на траките, както си го написал, го приемам в смисъл, че са такива като основатели на държавата. Никъде не правя и намек за обратното.То е общоприето. Просто процесът по-нататък е необясним на езикова база
Державин също не подминава този въпрос, но неговото обяснение е, че имат сходни езици,не може да е друго,а в резултат на многовековни контакти. Е, това малко издиша, но е правдоподобно
Имяше един постинг, че историята е наука, а не политика. Сега, тук изменяш на тази идея, става политика.
И аз мисля, че историята е политика и дори нациите са тяхно дело, защото навремето, ако не бях консервативен, можех да се оженя за германка или унгарка Просто политиците поставят граници и от тях идва проблемът
Компютърът ми не си знае годините, понякога записва съседни букви, проверявам, но проблемът се повтаря. Пък и не съм квалифицирана машинописка
Това за граматиката е вярно, приемам го като съвърщенство на езика и като доказателство, че езикът ни е много стар и много упорито и продължително и работено върху граматиката. Заемките ги има във всички езици, най-катастрофално е положението във водещия английски
Инженер например веднага може да се замени с изобретател, но е международно приета
Да се върнем на езика и граматиката. Сходството с руския говори, че не ние сме взели езикът от тях , а те , ако се търси дарител. Не съм съгласен с него, просто сме пред тях. Ами черковнославянския в руските църкви, който си е стара форма на българския
Няма съмнения, че езиците на всички славяни са близки, с малко изключение на тези под немско влияние. Но дори и с поляци съм се разбирал, ако говорят бавно. Проблемът е в шипящите съгласни, които заблуждават слухът. Е, има размествания, пенсия например е заплата при тях
Много се отклоних. По мое дълбоко убеждение близостта между славяни ,прабългари и траки е голяма и тя се доказва с близост в езика.
Знаеш за кимерите. Споменава ги още Омир, има ги в гръцката митология и в римската-много стар народ За траки говорят гърците. Това, че Рим, прилагайки правилото-разделяй,за да владееш, не значи, че ликвидирайки васалното царство през първи век, автоматически изчезват всички траки
Сменят се имена, или вместо стари се появяват нови, но в този район, обитаван в различни времена от народи с различни имена-като се тръгне от кимери и всички изброени по-горе и някой други и се стигне до прабългари, всички говорят близки езици.
Ще припомня по памет Омир от Одисеята.Там синът на цар Анхиал предприел пътешествие до тъмното море/ Черно море/ където живеели много народи с ЕДИН ЕЗИК
Точно и ясно, траки, така ги наричат гърците
01.08.2013 12:12
01.08.2013 20:37
Тракоман
"Ако случайно, подведени от порнографско любопитство, попаднете в някой автохтонистки форум или блог, ще се натъкнете на брутален историко-филологически сленг, който може да съсипе вярата ви в здравия разум. Кратка разходка из такъв виртуален сексшоп с езикови играчки за предизвикване на болка и разнообразни унижения може да даде решителен тласък на вашето историческо депрограмиране, ако по някаква причина сте заседнали в някаква последователна теория. Бедата е, че този инфернален кипеж от „научни” безумия, тази идиотска умствена сяра контролира позициите на дилетантската „съвест”. Авторите пишат и треперят пред страшния съд на електронната Жакерия. Готова е да ги линчува. При слабо отклонение от тракийския умствен канон получават мълниеносно квалификацията „комуноид” или "предател". Подсвирване за сбор на кучетата. Следва дълбинна „аналитична” оргия от орално-канибалски и анално-садистични прозрения, които трябва да ви довършат или да ви доведат до шок и орфическо просветление. Порнографският линч е патриотична инициация. Това, което „родолюбивото” електронно население практикува тук под кодовото име „да си върнем истинската - разбирай величавата - история”, е конспиративистко-уфологична метаморфоза в имбецилен вариант. Нека не бъда разбран погрешно: проблемът не е в траките, а в тракоманите и то не във всички, а в повечето. Проблемът е в господството на ултрапатриотизирания лумпен и в неговата наглост. Тракоманите трябва да бъдат изоставени, това е препоръката, ако позволите. ”Расставаюсь с вами вечным расставанием”, е казал Розанов. Не бива да се занимаваме с обслужване на пустото."
01.08.2013 20:44
ТРАКИТЕ ДО ПАДАНЕТО ИМ ПОД РИМСКА ВЛАСТ
Наред с липсата на здрава и трайна държава друго неблагоприятно обстоятелство, което пречело на траките да се обединят в една по-устойчива етническа общност, било и това, че те не притежавали собствена азбука и писменост. Впоследствие, както добре е известно, сред тракийските племена се разпространили и се наложили гръцката азбука и език. Не малка роля за разпространението на гръцката азбука изиграла и завоевателната политика на Филип II и Александър Велики, която била свързана изобщо с разширяване на териториалната база на елинската материална и духовна култура. Едновременно с възприемането на гръцката азбука сред тракийските племена започнал да печели почва и гръцкият език, особено в онези райони, където досегът между гърци и траки бил по-непосредствен (по черноморското и беломорското крайбрежие) и в областта южно от Стара планина. След образуването на Одриската държава гръцкият език станал официален и държавен. С него си служели одриските владетели при издаване на закони и договори при поставяне на надписи върху монети и пр. Популярността на гръцкия език като официцален и държавен нараснала още повече през елинистическата епоха (III—I в. пр. н. е.), непосредствено преди завладяването на Балканския полуостров от римляните. Силно разпространение добил гръцкият език и в религиозния култ (надписи върху оброчни плочки, върху надгробни паметници и пр.). Обстоятелството, че през доримския период тракийският език не могъл да се наложи като писмен, а вместо него тази роля изпълнявал гръцкият, се отразило твърде неблагоприятно върху съдбата на тракийския етнос който до много голяма степен се елинизирал. Доколкото съществувала образована прослойка (главно сред богатите и знатни среди в градовете), тя се възпитавала в елински традиции поради силното влияние на гръцката писменост и култура.
01.08.2013 20:45
На старите българи и изобщо на славяните липсваше тъкмо онова, което липсваше на хуните и на редица други варварски народи (кумани, печенеги, татари и пр.), които вършеха завоевания в Европа, без да бъдат в състояние да образуват трайно господарство: липсваха им широките морални хоризонти на християнската идеалистическа философия. От появяването на Кирил и Методий върху българската историческа сцена, България престава да бъде варварска азиатска държава и само в няколко десетилетия, във времето на цар Симеона, постига едно такова държавно и културно развитие в кръга на идеите на християнството, което развитие я поставя наред с най-напредналите тогавашни държави. И ако нашата земя не беше на прага на Азия и на пътя на толкова варварски нашествия; ако нам историята не беше предопределила тежката участ да загинем, спирайки с телата си тия нашествия, които застрашаваха да унищожат европейската просвета, нашето държавно и културно развитие щеше да продължава дори и днес, и ние сега бихме представлявали един от най-големите върхове на световната цивилизация. Ако българската книга и възприетото от славянството чрез България християнство послужиха едвам да ни спасят от изчезване като народ, у другите славянски, па и неславянски земи, те дадоха безценни плодове. С изобретената от Кирила и Методия славянска азбука и с книжовните трудове на българските равноапостоли започва културната история и на Русия, и на Моравия, и на Сърбия, а е известно, че и румънците до неотдавна са си служили с нашата азбука и с нашия църковен език.
01.08.2013 20:50
българската държава на Балканския полуостров
(681-803) Печат
Автор RValtcheva
История
Тук ще откриете теми за кандидат - студентски изпит по История за СУ Св. Климент Охридски, изработени през 2003 г. под ръководството на научен ръководител, учебници по история и други помощни материали.
http://valtcheva.com/index.php?Itemid=26&id=19&option=com_content&task=view
Българи. Съществуват много мнения за произхода на българите. Тезите са най – разнообразни и варират от памиро-фергански и ирански, и от северноиндийски и западнокитайски до славянски. Най – дълъг исторически живот и най – много привърженици на Средновековието има тезата за хунски произход на българите ( или въобще тясната им връзка с хунските племена ).
Въпреки че това становище сближава българите с татаро – монголите, повечето изследователи са на мнението, че българите принадлежат към тюркско – алтайската етническа група. Според нея първоначалните поселения на българите са земите на Западен Сибир, по долината на р. Иртиш.
Увод: В края на VI в. българските племена в Кавказ били покорени от могъщия Западнотюркски хаганат. През 30-те години на VII в. българите обаче, обединени под ръководството на хан Кубрат от рода Дуло, успели да се освободят. Така било създадено първото държавно обединение на българите -“Велика България”, за която пишат византийските историографи Теофан и патриарх Никифор. След смъртта на хан Кубрат (около 651г), синовете му ( Бат Баян, Котраг и Аспарух ) решили най-големият брат Бат Баян със своята част от ордата да остане в бащините земи и да задържи хазарите. Скоро обаче се появили противоречия и хазарите се възползвали от разединението на българското обединение и покорили владенията на Бат Баян. Вторият син Котраг заедно с една част прабългари се отправил към средното течение на реките Волга и Кама, а българите начело с третият брат – Аспарух потеглили на запад и заселили в местността Онглос ( Онгъл ) между реките Дунав, Прут и Днестър. Там хан Аспарух полага основите на Дунавска България. Настанявайки се близо до Византия, българите насочили главно интересите си към провинциите й на юг от р.Дунав. Сходството в намеренията и общите противници в лицето на Византия, Хазарския и Аварския хаганат превърнали славяните и българите в естествени съюзници. Така се стигнало до полагане на основите на нова държава на полуострова. Зачестилите нападения на арабите през 80 – те години на VII в. се явили като пречка за Византия и улеснило създаването на съюза. След неуспешен опит от страна на империята за изтласкване на българите от своите територии през 681г. бил подписан мирен договор, с който василевсът Константин IV Погонат се задължавал да изплаща данък на българите.
Годината на това споразумение се приема офицално за начало на новата българска държава. Това събитие е силно отразявано от византийските хронисти, тъй като в непосредствено съседство с Византия се появила нова сила, с която занапред императорите трябвало да се съобразяват.
Славяни. Произход. Славяните спадат към индоевропейската езикова и етническа общност. През I хил пр. Хр. Те населявали земите на север от Карпатите, Балтийско море и реките Днестър, Днепър и Одер. Сведения за тях има в “История” на Херодот. По расов тип и начин на живот римският историк Тацит ги нарича венеди и ги причислява към германците, защото били уседнали, строели жилища, били добре въоръжени, занимавали са се със земеделие и животновъдство. По време на Великото преселение на народите IV – VII в. славяните започнали да напускат заеманите от тях територии и се оформили три племенни групи : венеди – западна, анти – източна и славини - южна. До края на V в. славините населили териториите северно от р.Дунав (Панония и Дакия). Така те влезнали в непосредствен контакт с римско – византийската цивилизация, която оказала значително внимание върху тяхното развитие.
01.08.2013 20:50
Република България
Министерство на външните работи
Посолство на Република България
Атина, Република Гърция
През втората половина на VІІ в. на територията на днешна Североизточна България се заселват и прабългарите, народ от тюркски произход. В съюз със славяните образуват Българската държава, призната от Византия през 681 г. Начело на държавата застава водачът на прабългарите хан Аспарух, а за столица е обявена Плиска.
КОНТАКТИ
Посолство на Република България в Гърция
Адрес: Greece, 15452 Athens, 33-A Stratigou Kallari Str., Paleo Psychico
Teлефон:
+30 2106748 106
+30 2106748 105
+30 2106748 107
+30 2106748 108
Дежурни телефони в извънработно време:
+30 6937 096 220
Факс: +30 2106748130
Работно време: 09.00 - 16.00 ч.
E-mail: Embassy.Athens@mfa.bg
01.08.2013 21:04
Думата “Македония” — да, името, което мислите, че въплътява вашата национална идентичност — лингвистично е от гръцки произход. Неговата етимология е следващата: жител на древния “Македнон”, в древните гръцки е “Македнос” (например, Херодот, Истории, книга 1, § 56: “Makednon kaleomenon”). Коренът “Мак-” идва от “Макос” , дорийска-гръцка форма за “микос”, (в атически гръцки) дума която означава “дължина” (в древногръцки език и в съвременен гръцки език).
Накратко, “Македнос” означава “висок човек”.
В съвременнен гръцки език, “makrys” означава “дълъг”. Същият този корен е източника на английската представка “macro-”, която определя много думи и ги придобие значението на “дълъг” (macro•biotic [макробиотична], macro•instruction [макроинструкция]) или значението на широкото (macro•cosm [макрокосмос],macro•molecule [макромолекула]).
Името на Александър — Да, същият Александър (III Македонски, “Велики”), чието име сте използвали неотдавна за да наименувате вашето международно летище — също е име е от гръцки произход. “Александър”, е едно име което за вас се изглежда напълно непрозрачно, това име се състои от две части на гръцки език:
“Алекс-” е префикс, което означава “защитник”, така по този начин ние имаме думи в съвременния гръцки език като “алексисферо”, (“бронирано”, защита от куршуми), “алексикеравно” (“гръмоотвод”, защита от гърмове), и “алексиптото” (“парашут”, защита от падане).
И “андър” идва от гръцки “aндрос”, родителен падеж на думата “мъж” (андрас). Омир започва Одисея по този начин:“Андра ми еннепе муса политропон...”: “Кажи ми, муза, за този гениален мъж...”.
На английски ези, коренът andro- преминала в думи като “androgynous”, “android” и още няколко.
Накратко, “Александър” означава: “Защитник на мъжете” — но само на гръцки означава това! В твоя славянския език абсолютно нищо не означава, защото думата произхожда от гръцки език и няма славянски произход.
Искате ли някоя справка за предишното ни изказване ? Защото “александрос” е една старогръцка дума (не само едно име), съществува запис в речника на Liddell & Scott, най-авторитетен речник, “майка на всички древногръцки речници”. Ето записа за дума “аleksandros” в Liddell & Scott. Значението е: “defending men” = “защита на мъжете”.
Но и всяко друго известно древно македонско име прозихожда също от гръцки език ! Например: вземете името на Филип (бащата на Александър), който е започнал разширяването на древната Македонска територия.
Това е също гръцко име. В гръцкия език “Филиппос” се състои от две части:
Представката “фил-“, което означава “имам влечение към нещо/някой”, или “съм приятел”. Този корен, преминал в думи като “философия”, “филантропия”, и дори в думи “Филаделфия” и “Филипини”.
И наставката “-иппос” (кон). Този корен е преминал на латински като “hippo-“ (първоначална буква h е предаване на произношение на гръцката точка – thaseia, признак за грубо дишане), и затова има в английски език думи като “hippopotamus” (хипопотам, “кон на река”) и “hippocampus” (“морско конче”).
“Този, който обича конете”, това означава “Филипос” на гръцки. Хайде сега, обясните ми моля, от къде идва името Филип на славянски език?
Може би, бихте искали да анализирам името на други големи «Македонци»: Аристотел — един от най-известните философи на всички времена, нали? Той е роден в Стагира, град в Южна Македония (по-специално в Халкидики), в случай, че не знаете този факт. Искате ли да знаете, че името му, също се състои от две гръцки съставки, “Аристон” и “Телос” ? Или може би да предпочитате други имена като Антипатър и Пердикас, и по-нататък всяко македонско име, че е известно на човечеството?
01.08.2013 21:07
ТРАКИТЕ ДО ПАДАНЕТО ИМ ПОД РИМСКА ВЛАСТ
Особен интерес в това отношение предизвиква описанието на Херодот, който е бил един от най-добрите познавачи на тракийските племена. У него срещаме добре известните и твърде показателни известия за еднаквия начин, по който е била третирана жената сред отделните племена, за обичая да се продават деца в робство, общ за всички траки, за обичая да се татуират телата като израз на благородство,за еднаквите погребални ритуали чрез издигане на надгробни могили и устройване на игри, за почитането на едни и същи божества, а именно гръцките Арес, Дионис и Артемида и казано накратко, от изложеното на старогръцкия писател може да се заключи, че сред тракийския етнос към средата на V в. пр. н. е. независимо от регионални особености в бита и нравите на едно или друго племе е съществувала значителна общност по отношение на материалната и духовната култура, на обичаите, нравите и традициите. Специално внимание заслужава обобщаващото наблюдение на Херодот, че траките „носят много имена, всяко племе според страната си, но всички имат приблизително еднакви обичаи във всяко отношение с изключение на гетите, травсите, и траките, които живеят над крестонците. Тази констатация на Херодот отговаря на действителното състояние на нещата. Тя свидетелствува, от една страна, за липсата на единна тракийска народност и за наличието на отделни племена със собствени названия и същевременно за голямата близост на тези племена, намерила израз в разпространението на една еднаква почти за всички материална и духовна култура. Тази общност именно е давала основание на античните автори да употребяват и общото название — траки — за цялото огромно множество от различни племена на север и на юг от Стара планина.
01.08.2013 21:09
ТРАКИТЕ ДО ПАДАНЕТО ИМ ПОД РИМСКА ВЛАСТ
Добре известно е от данните на редица древногръцки писатели (като Херодот, Тукидид, Ксенофонт и пр.),че траките се делели на голям брой племена, разположени на юг или на север от Стара планина, всяко от които си имало собствено име. Като по-важни племена, които играли роля в политическия и културния живот на тракийския свят през периода до римското завладяване, заслужават отбелязване следните: трибали (в областта между реките Морава и Искър), крестони (в областта между долното течение на реките Стримон (Струма) и Аксиос (Вардар), бисалти, одоманти и едони (по долното течение на р. Струма и по басейна на р. Места), серди (в днешното Софийско поле), дентелети (по горното течение на р. Струма), меди (по средното течение на Струма), дий, дерсеи и дерони (по река Места), беси (по горното течение на р. Марица и в Родопите); травси (пак в Родопската област, югоизточно от бесите), одриси (по средното и долното течение на р. Марица и по басейна на р. Регина, дн. Еркене), ниспеи, меландити, мелинофаги, тини, асти (по черноморското крайбрежие, южно от Стара планина), мизи (на изток от река Искър в Северна България), кробизи (източни съседи на мизите, също в Северна България), гети (в днешна Добруджа). У Херодот става дума за общо 19 племена, но, както изглежда, броят на племената по негово време е бил по-голям. Затова може да се съди и от данни на по-късни автори (като Страбон и пр.).Наличието на голям брой тракийски племена и липсата на един общ език говори, че през разглеждания период (V—I в. пр. н. е.) траките не могат да бъдат характеризирани от етническа гледна точка като „народ”.
Племенната раздробеност сред тракийския свят се е отразявала и върху облика на тяхната материална и духовна култура.Ако е съди от данни на гръцки, елинистически и римски писатели, може да се заключи, че са съществували редица регионални особености в характера на тази култура съобразно социално-икономическото и етническо състояние на дадено племе. Така напр. узнаваме за регионално местни обичаи на такива тракийски племена като агатирси, травси, гети, мизи, сарапари и др., които се срещали само у тях и не били познати на другите племена.Така напр. агатирсите, които живеели в днешно Седмиградско, имали обичай за общо ползуване на жените, травсите имали обичай да оплакват новородените деца, сарапарите практикували отрязване на главата или одиране на черепа на убития неприятел, някои от мизите (т. нар. капнобати) не употребявали месо, а други (т. нар. ктисти) не се женели.С една дума, налице е било едно разнообразие в различни сфери на материалната и духовната култура, на бита, на общественото устройство, на идеологията, което предава на тракийския свят през доримския период значителна вътрешна колоритност. Това разнообразие е характерно не само за тракийския етнос, но то може да се наблюдава и у други етнически общности, които още не са се споили в една по-устойчива категория (народност) и сред които господствува племенното деление.
01.08.2013 21:11
Тракиецо, ДОРИ ДА СЕ ПРИЗНАЕ "ТРАКИЙСКАТА КУЛТУРА" ОТ НАУЧНИ МЕЖДУНАРОДНИ ИНСТИТУТИ В ЦЕЛИЯ СВЯТ, ТЯ ПАК ЩЕ СПАДА КЪМ "ДРУГИТЕ ГРЪЦКИ КУЛТУРИ", КАКТО Е СТАНАЛО С АЛЕКСАНДЪР ВЕЛИКИ И МИНОЙСКАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ (http://www.bbc.co.uk/history/ancient/greeks/), ТАКА ЧЕ ФАЙДА НЯМА, НАПРАЗНО СЕ МЪЧИТЕ С ФАНТАЗИРАНИ ТЕЗИ!
БЕЗ АЗБУКА И ПИСМЕНОСТ НЕ МОЖЕ ДА ИМА КУЛТУРА И ЦИВИЛИЗАЦИЯ!
А СЛЕД КАТО ТРАКИТЕ СА ИЗПОЛЗВАЛИ ГРЪЦКАТА АЗБУКА И ПИСМЕНОСТ, ТЯХНАТА КУЛТУРА НАИСТИНА СПАДА КЪМ "Other Greek Cultures"!
В ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ ГОСПОДИНЕ, ВИЕ ЗАЩИТАВАТЕ ГРЪЦКИТЕ ИНТЕРЕСИ, ГРЪЦКАТА СЛАВА И КУЛТУРА, ПОМИСЛЕТЕ ПО-ВЪПРОСА!
"The Fall of the Minoan Civilisation" И "Alexander the Great" СПАДАТ КЪМ "ДРУГИТЕ ГРЪЦКИ КУЛТУРИ", А КУЛТУРАТА НА ИЗТОЧНА ЕВРОПА НЕ СЕ СПОМЕНАВА НИКЪДЕ ЗАЩОТО НАРОДИТЕ ОТ ИЗТОЧНА ЕВРОПА ДО 10-ТИ ВЕК СЛЕД ХРИСТА НЯМАТ АЗБУКА И ПИСМЕНОСТ А БЕЗ АЗБУКА И ПИСМЕНОСТ НЕ МОЖЕ ДА ИМА КУЛТУРА А САМО МРАК И ДИВАЩИНА!
http://www.bbc.co.uk/history/ancient/greeks/
Other Greek Cultures
Alexander the Great
The Fall of the Minoan Civilisation
Аз се си мисля че е инджженер и ще му го покажа за доказ
ти не схващаш ли че индненер алхиали е психично болен слабоумен плагиатор кат останала турашка сган
ей боцмаската рядка не прощава
Славяните тук остават съвсем периферно и без значение.
03.08.2013 09:02
12 мая 2010 года
Работа по секциям
Начало в 14.30
Секция «Докирилловская письменность»
Чудинов В.А. Две ручки скифских зеркал.
Василев В.Н. Происхождение русского слова.
Тюняев А.А. Как Древняя Русь Кирилла и Мефодия грамоте учила.
Томеццоли Джанкарло, Серафимов Павел. Надпись is-04 из Града близ Реки (Словения).
Чудинов В.А. Комментарий к дешифровке Осипова (кушанские монеты).
Литовский Л.Я. Славяне: язык и история (по результатам лингвистических исследований О.Н. Трубачёва).
Кутенков П.И. Сложные яргические (свастические) знаки и звенья, узлы и цепи, сверхсложные яргические системы русской народной культуры.
Тентов Аристотель. Древнейший македоно-славянский словарь.
Робатень С.С. К вопросу об именах русской азбуки.
Чудинов В.А. Комментарий к работам Калугина и Милославской.
Чудинов В.А. Мои комментарии к письму и дешифровкам Е.А. Мироновой.
Черненко М.Ю. «Рhчь» как составная часть процесса работы атрибутов души человека (заочно)
03.08.2013 09:15
Многие исследователи полагают, что это письмо принадлежит носителям крито-микенской культуры, пеласгам, славянам по происхождению.
Этрусские надписи, как уже упоминалось, являются славянскими.
04.08.2013 15:02
Българчетата в Гърция са убити от вуйчо си !
13-годишното момче е задържано от полицията
"Жителите на област Илия обявиха днес ден на траур в памет на българчетата. "Това е разликата в културите ! Срам ме от вас !!! Такива били -онакива били ........! ДЕЦА СА БИЛИ !!! Бааааааааси и злобното племе чукундурено великобългарско! Дори и под една такава новина се наакахте до уши! Отврат! Когато става въпрос за деца, няма значение какви са! Ееее ... всъщност за мене вече дори когато става въпрос за израснали цигани и българи, пак няма значение! Нещо в последно време разликата между двата етноса съвсем изчезна в резултат на ускорената интеграция на българите. Резултат - циганизиран юропейски бантустан!
Бог да ги прости децата! Утеха и сила на родителите!
- Това не толкова че историята за теб е "обозрима", колкото древният грък, като е познавал пет шест съзвездия по които да кара гемията си(се е мислел за астроном :)) ... а поради самодоволната ти неподготвеност, СЪЗДАВАща ПИТАТЕЛНА СРЕДА - За такива държащи се просташки недоразумения, като:
А. юдействащият "Мarknatan", повтарящ теориите на единоверците си, че трак и тюрк са синонимни (!) (Натанчо - прочети "A Sumerian Reading-Book" by C. J. GADD, (много, англосаксонско му е името, на автора - Ъ ?) - Та от този аФтур, преписва комшйският пантюркизъм с неговите, шовинистични твърдения от вида:
- "... the name TROY, which is from Turkish "TUR ÖY" meaning "home of TUR"."
- " Sumerian "GOD-DINGIR" is nothing but the Turkish word DINGRI (TENGRI, TANRI, TENGER, TENGERE, TANGARA) meaning "GOD". :((( !
- вторият - с конските примери за Филип ... който подменя по-старото смислово-съдържателно за "дъще(рно)-фила-филиз-разклонение-гранка" та му изкарва ново съдържание "любов" !
- Аз пък казвам, че от "фило" идва българското ПОРЯЗАНИЦА ? - Казано по друг начин "филия" !!
- Леснописецо ... още ли твърдиш, че кимерийци, ерго "прабългарите", са приказвали на хурито-урартски езици ? :))) - което приписваш от руската, асирологическа историческа школа !?!
- Относно индианеца "античен-грък" "Аristotelis" - Малка гатанка ?
- Нека ми преведе и даде обосновка за кореновите образуващи ИМЕНАТА на Vardousia(планински масив) ->> Kamena Vourla(проход) - Там където, сега стои гроба на Леонид "спартански" ... тоест Термопилите :)) !
- Примера го давам от този ареал ПО ПРИЧИНА ... че според казионната история по тези места - Никогаш е нямало българи ?!
П.П.
- Да не ми извежда смисъла на "Vourla", според тълкуванията на Стефан византийски, писал през ранно средновековие - а да "бръкне" в по-античните пластове на гръчкият-елиника глоса :)) - Айде няма да го моря, откъде е и какво означава "гръчката дума" за език "glоssa" - Буха-ха !!
първият му академичен “ужаст” - "Как Древняя Русь Кирилла и Мефодия грамоте учила." http://www.organizmica.org/archive/610/kdrk.shtml с текст : “Достаточно долго иерархам от церкви удавалось запутать науку. Одна из наиболее лживых догм – это мрачная сказка, повествующая о том, что письмо на Русь принесли болгарские миссионеры Кирилл и Мефодий.
Однако никогда русский народ не страдал религиозностью. Эта болезнь была принесена из Византии и еле-еле ползла по безгрешной Русской земле. Но распространение этой болезни не самое большое поповское зло. Самое большое – это то, что христианская церковь системно пыталась лишить русский народ, Россию ПОДЛИННОЙ ИСТОРИИ.
Россказни церкви о якобы состоявшемся в 988 году приобщении Руси к христианскому миру разбиваются о тот факт, что ПЕРВАЯ БИБЛИЯ – основа веры – НА РУСИ ПОЯВИЛАСЬ ТОЛЬКО В 17-м ВЕКЕ!
А россказни церкви о якобы принесённой церковниками грамоте на Русь разбиваются о всё новые и новые потоки исторических и археологических данных. И только вера, которая, как известно, не терпит доказательств, вера самих православных настолько слепа, что позволяет им даже под давлением всех доказательств считать, что Кирилл и Мефодий принесли на поголовно грамотную Русь русскую азбуку.
Рисунката “Христианское «просвещение» Руси.” не се прилага.
Напомним лишь некоторые общеизвестные факты, свидетельствующие в пользу того, что грамотность на Руси была и до Кирилла и Мефодия.
Во-первых, как свидетельствует «Житиё» самого Кирилла, Кирилл русского языка не знал.
Во-вторых, после «изобретения» русского алфавита, он ни минуты не был на Руси, а всю свою оставшуюся жизнь провёл в церковной ссылке в Сербии, в которую и был отправлен за это самое «изобретение».
В третьих, Кирилл «изобрёл» глаголицу, а не «кириллицу». К этому выводу давно уже пришли специалисты-филологи.
Есть ещё масса свидетельств, указывающих на то, что грамотность на Руси возникла не церковным способом. В этой статье мы рассмотрим часть из них.
Ситуацию с грамотностью, которая сложилась в Древней Руси задолго до прихода полчищ византийских христиан, я подробно описал в своём докладе «Берестяные грамоты как документ». На Шестой Всероссийской научной конференции «Архивоведение и источниковедение отечественной истории: проблемы взаимодействия на современном этапе», состоявшейся 16 – 17 июня 2009 года в Российском государственном архиве социально-политической истории (Москва), моя позиция получила закономерную поддержку.
Так вот, русский народ к 11-му веку был практически поголовно грамотным. Кстати, письма, сохранившиеся в виде берестяных грамот, курсировали между самыми отдалёнными, «глухими» деревнями, в которые нога византийского монаха не ступала вплоть до 17 – 18-го века. А ДОЛЯ НЕ ЦЕРКОВНЫХ ПИСЕМ В САМОМ НАЧАЛЕ 11-ГО ВЕКА СОСТАВЛЯЕТ БОЛЕЕ 95 ПРОЦЕНТОВ ОТ ВСЕХ СОХРАНИВШИХСЯ ПИСЕМ. То есть церковникам принадлежат менее пяти процентов текстов!
Тем не менее для фальсификаторов истории основополагающей являлась версия о том, что русский народ обучался грамоте у пришлых священников. У чужеродцев!
В своём уникальном научном труде «Ремесло Древней Руси», выпущенном издательством «Академии наук СССР» ещё в 1948 году, археолог академик Б.А. Рыбаков опубликовал такие данные:
«Существует укоренившееся мнение, что церковь была монополистом в деле создания и распространения книг; мнение это усиленно поддерживалось самими церковниками. Верно здесь лишь то, что монастыри и епископские или митрополичьи дворы были организаторами и цензорами книжного списания, выступая нередко в роли посредников между заказчиком и писцом, но выполнителями зачастую оказывались не монахи, а люди, не имевшие никакого отношения к церкви.
Мы произвели подсчёт писцов в зависимости от их положения. Для домонгольской эпохи результат был таков: половина книжных писцов оказалась мирянами; для 14 – 15 вв. подсчёты дали следующие результаты [Карский Е.Ф., Очерк славянской кирилловской палеографии, Варшава, 1901, стр. 308 – 325]: Митрополитов –1;Дьяконов –8;Монахов –28;Дьяков -19;Попов-10;«Рабов божьих»-35;Поповичей-4;Паробков-5
Поповичей нельзя считать в разряде церковников, так как почти обязательная для них грамотность («попов сын грамоте не умеет – изгой») не предрешала ещё их духовной карьеры. Под расплывчатыми наименованиями вроде «раб божий», «грешник», «унылый раб божий», «грешный и дерзый на зло, а на добро ленивый» и т.п., без указания на принадлежность к церкви, мы должны понимать светских ремесленников. Иногда встречаются более определённые указания «Писал Евстафие, мирской человек, а прозвище ему Шепель», «Овсей распоп», «Фома писец». В таких случаях у нас уже не остаётся сомнений в «мирском» характере писцов.
Всего по нашему подсчёту 63 мирянина и 47 церковников, т.е. 57% ремесленников-писцов не принадлежало к церковным организациям.
Основные формы в изучаемую эпоху были те же, что и в домонгольскую: работа на заказ и работа на рынок; между ними существовали различные промежуточные стадии, характеризовавшие степень развитости того или иного ремесла. Работа на заказ характерна для некоторых видов вотчинного ремесла и для отраслей, связанных с дорогим сырьём, как, например, ювелирное дело или литьё колоколов» [Рыбаков Б.А., Ремесло Древней Руси, издательство «Академии Наук СССР», 1948 г.].
Эти цифры академик привёл для 14 – 15 вв., когда уже, по повествованиям церкви, она служила чуть ли не кормчим на для многомиллионного русского народа. Интересно было бы посмотреть на загруженного, одного единственного митрополита, который вместе с совершенно ничтожной кучкой грамотных дьяконов и монахов обслуживал почтовые нужды многомиллионного русского народа из нескольких десятков тысяч русских деревень.
Этот митрополит и K° должны были обладать многими поистине чудесными качествами: молниеносной скоростью письма и перемещения в пространстве и времени, умением одновременно находиться сразу в тысячах мест и так далее.
Но не шуточный, а реальный вывод из данных, приведённых Б.А. Рыбаковым, следует такой, что церковь никогда не являлась на Руси местом, из которого проистекало знание и просвещение. Другой академик РАН А.А. Зализняк в своей лекции «Новгородская Русь по берестяным грамотам» (ръкописи на кора от бреза!?, к.м.)свидетельствует, что, в частности, «картина Новгорода 14 в. и Флоренции 14 в. по степени женской грамотности – в пользу Новгорода». Зато церковь к 18-му веку привела русский народ в лоно безграмотной тьмы.
Не к тому ли идёт дело и сейчас, когда ретивые недоумки, с 90-х годов захваченные политической модой на религию, призывают толстопузых попов «освящать» атомные подводные лодки?
- и вторият му академичен “ужас” на тема: “Найдены захоронения летописных русских князей Словена и Руса (3 тыс. до н.э.)” http://www.organizmica.org/archive/609/nzl.shtml “Янтарные украшения, обнаруженные в волосовских захоронениях, встречаются на неолитических стоянках Прибалтики. По мнению исследователей, оттуда эти украшения попали в центр Русской равнины путём обмена [Костылёва, Уткин, 2008]. Следовательно, обмен между представителями прибалтийских и волго-окских культур существовал. О мощности этого обмена, о налаженности и накатанности обменных путей говорит тот факт, что распространение украшений из янтаря покрывало всю территорию волосовской культуры – от Прибалтики до Камы и от Вологды до Пензы [Крайнов, 1987].
Такое распространение импортных изделий свидетельствует не в пользу возможной изолированности волосовских селений и их замкнутого существования, основанного на натуральной хозяйстве. Такое глубокое проникновение импорта на территорию культуры – более 1000 километров – говорит о том, что существовали внутренние механизмы торговли и продвижения товаров, которые успешно функционировали как в пределах волосовской культуры, так и позволяли волосовцам осуществлять торговые и обменные операции с соседними народами.
Приложената снимка не се прилага.Из описания экскурсионного маршрута: «Старая Русса. От родины Древних Словен до Ф.М. Достоевского».
Отсутствие государственности в неолите на территории Древнейшей Руси сейчас постулируется из того, что этот факт не отражён в так называемых «древнерусских» летописях. Между тем, это не совсем так. Во-первых, летописи не являются «древнерусскими», они сформированы семитскими (в основном византийскими, болгарскими и славянскими) переселенцами с балканских территорий. Это нашествие полностью подтверждено, как самими летописями, так и археологическими и генетическими данными. Отсюда становится ясно, что «летописи» пришлого народа, не знакомого с древнерусской историей и культурой, кростят (кастрируют) и культуру, и историю.
А во-вторых, в некоторых летописях всё же встречаются островки повествования о тех временах Древнейшей Руси, которые относятся к волосовскому времени. В частности, летописи сообщают, что новгородцы Словен и Рус в 24 в. до н.э. раздвинули границы своих владений, включая Зауралье, –
«Словен же и Рус живяху между собою в любви велице, и княжиша тамо, и завладеша многими странами тамошних краев. Обладаша же и северными странами, и по всему Поморию, даже и до предел Ледовитого моря, и окрест Желтовидных вод, и по великим рекам Печере и Выми, и за высокими и непроходимыми каменными горами во стране, рекома Скир, по велицей реце Обве, и до устия Беловодныя реки, ея же вода бела, яко млеко» [Летописи, 1977].
Археологические данные подтверждают летописные сведения, если, конечно, связывать Словена и Руса с волосовской культурой, для которой 24 век до н.э. – время расцвета на обширной территории Волго-Окского междуречья, Верхней Волги и Прикамья (а во 2-м тыс. до н.э. волосовская культура распространилась далеко на север).
Как мы показали, судя по найденной на стоянке Сахтыш IIА (2800 ± 200 – 2080 ± 180 лет до н.э.) Ф-образной фигурке, волосовцы почитали бога Перуна. О том же и в ту же дату пишет и летописец:
«Сего же ради людие, тогда невегласи, сущим богом окаяннаго того нарицая и Грома его, или Перуна, рекоша, руским бо языком гром перун именуется. Постави же он, окаянный чародей, нощных ради мечтаний и собирания бесовскаго градок мал на месте некоем, зовомо Перыня, иде же и кумир Перунов стояше. И баснословят о сем волхве невегласи, глаголюще, в боги сел окаяннаго претворяюще» [Летописи, 1977].
Археологам известно и место, именуемое Перынь, и идол, в этом месте стоявший.
В летописи указаны названия ойконимов, гидронимов и топонимов: 1 – Поморье (Поморие); 2 – Ледовитый океан (Ледовитое море); 3 – озеро Ильмень (Илмер); реки 4 – Печора (Печера), 5 – (Вымь), 6 – Обь (Обва), 7 – Белая (Беловидныя), 8 – (Шелонь), 9 – Волхов; за Уралом страна 10 – Скифия (Скир); города – 11 – Словенск Великий (12 – «ныне Великий Новъград»), 13 – Руса Старая, 14 – Перынь (Перыня). Из них названия сохранились до сего времени у 1 – 4, 6 – 7, 9, 12 – 14, то есть у 72%.
Летопись много говорит и о царях (князьях): братья Словен и Рус и их сестра Илмера; жена Словена – Шелонь; старший сын Словена – Волхв, младший – Волховец; сын Волховца – Жилотуг (маленьким утоп); жена Руса – Порусия; дочь Руса – Полиста [Летописи, 1977]. Как мы уже указывали, на стоянке Сахтыш VIII в волосовском слое, в центре волосовского же селения обнаружено погребение №30 с овальной ямой 2,2 × 0,7 м, которое на всю глубину (18 – 20 см) было засыпано красной охрой. В прочих захоронениях охра отсутствовала [Костылёва, Уткин, 2008]. Возраст углей из очага одного из жилищ – 2400±60 лет до н.э. (ЛЕ-1327) [Крайнов, Зайцева, Костылёва, Уткин, 1991] – очень точно соответствует времени жизни летописных Словена и Руси (правили около 2389 г. до н.э.).
Другой факт – почти 90% всего янтаря из волосовского слоя стоянки Сахтыш IIА происходят из двух мужских захоронений (№15 и 28) [Костылёва, Уткин, 2008] – позволяет допустить, что в могилах №15 и №28 захоронены высокопоставленные члены общества, возможно, царь/князь и его брат. Начало формирования энеолитического слоя могильника датировано 2690 ± 190 лет до н.э. (ГИН-5892), а окончание – в пределах 2200 ± 240 – 2080 ± 180 лет до н.э., то есть тоже относится точно ко времени возможного захоронения Словена и Руса.”
Това е компанията на Чудинов и подчертаните доказателства. А що се отнася до Летописите им, напомням, че първият от тях е от XIIв. Р.Х. ,риписван на Нестор, но подписан от Силвестър!?.
Посочената от “академика” литература, може да я намерите на съответните сайтове.
05.08.2013 09:05
Ние се втурнахме да доказваме на българие, на гърците и на Европа, че сме потомци на Александър Македонски и на Филип Втори, и че античната история на Гърция и на Византия, не е гръцка, а наша. Това може да го каже само човек, само хора, които нямат никаква представа за историята, изобщо никаква. Как те стигнаха до тази позиция без да познават националната си история, е много важен и тежък въпрос. Цялата европейска история почива върху основите на елинизма. Тази „антиквизация” - европейската, не гръцката, е извършена за пет века. Всички философи на Франция, на Германия, на Англия, на Холнадия са възпитавани, изучавали са византийската история, византийската литература, византийската поезия, византийската музика и гръцката демокрация и елинизма.
И цялата тази европейска конструкция, добре нека е лъжлива, нека не е точна, нека да е измислена. Но сега ние сме тръгнали да я разрушаваме, защото някой будала ще излезе и ще каже, че това е така и така. Дори да е истина, не може да се действа така. Само че не е истина, защото историческите факти, казват съвсем друго.
Според думите ви Македония ще трябва да приеме съставно име, но все пак думата Македония ще остане в името и това не е малко.
– Това условие „ерга омнис” е страшен ултиматум. Това „ерга омнис” означава за всеобща употреба. Ако запазим името Република Македония, това нашите политици трябва да го дообяснят на света.
07.08.2013 00:40
2. Династията Дуло - изследване
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем - статия на А.И.Иванчик
4. Българи и ефталити - проучване
5. Кимерийци и хуни - мит или реалност? - изследване
6. Ранните хуни в Източна Европа - откъс от монографията от 1973 г. на американския професор Otto Maenchen-Helfen
7. Народите в хунската империя, ч.І
8. Как българите останаха без история...
9. статия на Вл. Георгиев, бележит български езиковед
10. статия на Вл. Георгиев за тракийския език
11. Посланието на големият български историк Златарски.
12. ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ЕТНОГЕНЕЗА
13. Кои са кутригурите? - нови аргументи
14. Български цар е превзел Персия, според Паисий Хилендарски
15. СЛАВЯНСКИ ЕЗИК ЛИ Е БЪЛГАРСКИЯ?
16. Кого обслужва идеята, че сме траки?
17. РАЖДАНЕТО НА ЛЕВСКИ
18. Град Несебър и тракийското божество Mezen.
19. Българите не са тюрки...Какво казват източниците?
20. 1-ви ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
21. 2-ри ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
22. 3-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
23. 4-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
24. 5-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
25. 6-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
26. АВИТОХОЛ И ЕФТАЛИТ