Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.02.2023 10:38 - ЛЮБОВ ФРЕНСКА - пълният цикъл!
Автор: ganchoganchev Категория: Забавление   
Прочетен: 3307 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 07.02.2023 11:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Първи цикъл

 

НОЩНИЯТ ТРУД НА ЛЮБОВ ФРЕНСКА

 

 

Първите стихове на Любов Френска са от края на миналия век. За съжаление повечето от тях не са остарели... 



„М-ММ !” – ПЪРВОТО СТИХОТВОРЕНИЕ НА ЛЮБОВ ФРЕНСКА

 

Публикувано в „Нощен Труд” през 1998 г. Вдъхновено от любовната драма между Бил Клинтън и Моника Люински. Най-краткото стихотворение на Любов Френска, но достойно да влезе в учебниците по граматика поради изключителния му принос за българското словообразуване и езикознание.

 

 

М-ММ !

Копнея за любов
МОРАЛНА!
Копнея за любов
М-ММ!-ОРАЛНА!
 

   Нощен Труд, VII, № 20 (1421), 30-31.01.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 21.

 

 

Стихотворенията, писани между 1998 и 1999 г., са издадени от Книгоиздателска къща „Труд” под заглавието „Вдигай”. Книгата е богато илюстрирана от майстора на шаржа Иван Кутузов - художник и на прелестната корица, която може да се използва за учебно помагало в основните училища...

За продадения мълниеносно тираж - според издателството 800 бройки – авторът и художникът получават скромен, но сърдечен хонорар. Според някои злословници с книгата на Любов Френска са се сдобили няколко пъти повече читатели - което не разбираме как би могло да стане. Онези, които не са успели да сторят това, ще могат да прочетат голяма част от стиховете й в настоящата книга.

 

 

ВДИГАЙ!

Любими, чу ли днеска новината –
на тока ще се вдига пак цената!
На парното калорията гига –
и тя се вдига – да! – и тя се вдига!

Любими, вземай пример от Шиляшки –
нагоре вдигай всичко ти юнашки!
Нагоре вдигай като шеф на НЕК-а
и нека сме щастливи! Нека!


   Нощен Труд,
VII, № 152 (1553), 7-8.08.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 6.

   Антология на българската епиграма. София, Чернат, 2003, с.236.

   Непредизвикано - антология библиотечно творчество. София, НБКМ, 2016, с. 35.

 

 

ФИКСИРАЙ СВОЯ КУРС

На лева курсът вече е фиксиран,
на лева курсът е като гипсиран.
А ти, любими, имаш ли ресурс
фиксиран да поддържаш своя... курс?

Фиксирай своя курс до степен твърда
и нека по-надолу да не мърда!
Че почне ли той някога да спада –
да знаеш – връзката ни се разпада!
 

   Нощен Труд, VII, № 127 (1528), 3-4.07.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 5.

   Непредизвикано - антология библиотечно творчество. София, НБКМ, 2016, с. 37.

   (По стихотворението е написана песен за Фестивала на хумористичната и сатирична песен „Златният кос” на БНР. „Фиксирай своя курс”,  музика Вили Казасян, изпълнява Латинка Петрова)

 

 

КУРСЪТ НА ВИЛИ И „ЗЛАТНИЯТ КОС”

 

Стихотворението „Фиксирай своя курс” беше харесано от Вили Казасян като текст за песен, която той създаде за Фестивала на хумористичната и сатирична песен „Златният кос” на Българското национално радио. Изпълни я актрисата Латинка Петрова.

Аз бях доста озадачен от избора на големия композитор – стихотворението на Любов Френска ми се струваше твърде еротично за един фестивал, макар и хумористичен, който се излъчва по радиото и може да достигне до всяко невинно детско създание.

„Не може ли Вили Казасян да си избере някое друго мое стихотворение?” – попитах (вътрешно доста поласкан, а външно небрежно и с изражение на известна досада) Борис Арнаудов, редактор на „Златния кос” и на „Хумор, сатира и забава” в БНР. „Е, не може! – отговори ми твърдо Борето, – Щом Вили си го е избрал, значи него ще направи – каквото си избере той, е закон!”.

Законът беше в сила и Вили Казасян направи тази песен, а аз я изслушах доста зачервен в Сатиричния театър, където се провеждаше „Златният кос”. Само силните аплодисменти след изпълнението на Латинка Петрова ме накараха да открия лицето си, скрито срамежливо в шепи.

 

Макар и да не съм променил мнението си за текста, благодаря на законотвореца Вили Казасян за този прелестен и все още актуален хит.

 

 

ДАВАЙ ГАЗ!

 

Ти чу ли днес във „По света и у нас”? –

Русия ще ни дава газ!

Рьем Вяхирьев там падписал указ:

Русия ще ни дава газ!

 

Любими, давай газ и ти!

Кат` Вяхирев недей се суети!

Не чакай като шеф на „Булгаргаз” –

бъди булгар и смело давай газ!

 

Ще се взривя след миг като фугас! –

Любими, давай!

Давай газ!

 

   Нощен Труд, VII, № 54 (1455), 20-21.03.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 9.

 

 

НОВОЛУНИЕ

Безлунна нощ е над Багдад.
Луна не свети в този град –
далеч, зад ивицата Газа
дошла й месечната фаза...

Побързай, че и моят цикъл
задава се кат` мотоцикъл.
Ела и не бъди дурак,
опустоши ме кат` Ирак.

Недей се кри, като Саддам –
ела при мен да ти се дам!
 

   Нощен Труд, VII, № 40 (1441), 27-28.02.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 11.

   Непредизвикано - антология библиотечно творчество. София, НБКМ, 2016, с. 39.

 

 

ШЕНГЕН

Мечтата ни за дълъг път залезе –
в Шенген не може вече да се влезе!
Любими, знаеш ли къде се влиза
и без да е необходима виза?

Недей на чужди порти чука, чука –
ела при мен – опитай тука!
Ела да слеем с тебе ген със ген –
напук на Маастрихт и на Шенген!
 

   Нощен Труд, VII, № 147 (1548), 31.07-1.08.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 12.

   Непредизвикано - антология библиотечно творчество. София, НБКМ, 2016, с. 36.

 

 

КРИТИКУВАЙ МЕ НЕЖНО

 

Във Боровец държавата лекуват –

министрите ни там ги критикуват!

Как искам, мили, там – под някой бор,

да ми направиш и на мен разбор!

 

Под сянката на бора – нежна, лека,

да дойдеш с критика градивна, мека.

Да си лежа аз, без да ми се мърда,

а тя да става все по-, все по-твърда!...

 

От критиката – о! – не ще се крия –

води ме, мили, бързо в Чамкория!

А после, сред уханието борово,

ще правим семинар и във Пампорово!

 

   Нощен Труд, VII, № 122 (1523), 26-27.06.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 14. 

 

 

ВИАГ(А)РА

В мен бушува Ниагара,
иде ми до изневяра...
Но не губя в тебе вяра,
щом откриха „Виагара“!

Гълтай бързо хапче, мили –
да ти дойдат нови сили!
Нека стигнем с „Виагара“
до една и съща гара!

Вземай бързо хапче „Виа-“,
че от глад по тебе вия!
Ще съм гъвкава и ковка –
гълтай цяла опаковка!
 

   Нощен Труд, VII, № 92 (1493), 15-16.05.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 17. 

 

 

ПОД ПОЛИТЕ НА ВИТОША

Ремонти в София текат –
по улиците вече дупки няма.
По улиците дупките са кът,
в сърцето ми обаче зее яма!

Любими, давай като Софиянски –
ремонт жадува тялото ми кански!
Разсъблечи ме като столичните Хали,
да потанцуваме в леглото „хали-гали“!

Ела, любими, и ме утеши –
таз яма в мене бързо запуши!
 

   Нощен Труд, VII, № 64 (1465), 3-4.04.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 19.

 

 

МЕТРОНАГОН

Бучи, фучи метрото в мен!


Водачо, дай сигнал зелен
вагон да влиза след вагон –
обзел ме е метронагон!


До крайна спирка искам аз
да стигна, хайде, давай газ!
 

   Нощен Труд, VII, № 30 (1431), 13-14.02.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 20. 

 

 

ЖЕГА

Лежа си аз до теб във сладка нега,
а ти мърмориш: „Жега! Жега!…“
Любими – ту леглото ти горещо,
ту пък те мъчи друго нещо!

Ужасно се обърка този климат –
мъжете само климат, климат…
Любими, не харесвам тоя тик –
отивай да си купиш климатик!
 

   Нощен Труд, VII, № 137 (1538), 17-18.07.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 25. 

  24 часа, X, № 190 (3202), 15.07.2000, с. 32.

 

ДАВАЙ КАТО БИЛ!

Любими, Клинтън си призна!
Жена му Хилъри узна
какъв любовник той е бил…


Любими, давай като Бил!

Ще бъда твойта нежна Моника,
в ръцете ти ще съм хармоника!
Но, ако правиш ме на Хилъри –
очаквай да ти пратя килъри!…


   Нощен Труд, VII, № 162 (1563), 21-22.08.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 23. 

 

 

СВЛАЧИЩЕ

Земята ни безмилостно се свлича –
земята, както казват, се съблича!


Как искам, мили, да се съблека
и цяла върху теб да се свлека!

Събрала се е в мен излишна влага –
да бъде пресушена се налага!

Ела като от Гражданска защита,
че карам дълго на самозащита!

Бъди за мене истинска опора –
сложи на свлачището ми подпора!
 

   Нощен Труд, VII, № 97 (1498), 22-23.05.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 26.  

 

 

ГО-О-ОЛ!

Оле! Стоичков вкарва гол!
А ти си още полугол…
Защо стоиш като старик –
ела и направи хеттрик!


Не мърмори, че ти се дреме –
играй с мен цяло полувреме!
Любими, нямам възражения
да имаме и продължения!


Ела и стига семки люспи,
че да не стигаме до

дузпи…
 

   Нощен Труд, VII, № 112 (1513), 12-13.06.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 28.  

 

 

ПОЧТИ ПОЛУНОЩ Е

Почти полунощ е…
Ти мач гледаш още!
Кога ли ще свърши – не знам?

За мене изглежда
пак няма надежда.
Любими, не те ли срам!

Часът е дванайсе,
а краят не знай се.
Оставяш нечут моя стон.

Какво да ти кажа? –
Ще ти покажа
в червено обагрен картон!
 

   Нощен Труд, VII, № 117 (1518), 19-20.06.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 31.

 

 

РЕКЛАМА

Рекламата във БНТ замира –
рекламно време там не се намира!
Любими, ти недей се депримирай –
продукта си при мене рекламирай!

Недей пести рекламните минути –
недей да правиш ти аламинути!
Ела при мен като рекламен ас –
ела и рекламирай даже час!

Готова съм, любими, с теб да пра`им
рекламен блок дори във тайма „прайм“!
По-често пускай ми рекламни клипове,
че после да не стигаме до

хлипове!
 

   Нощен Труд, VII, № 240 (1641), 11-12.12.1998, с. 17.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 32.  

 

 

МАНДЕЛА СЕ ОЖЕНИ!

 

Любими, виж – Мандела се ожени!

За булката му идат дни блажени!

 

Мъжът – о, мили Боже! – значи може

и на осемдесет години тоже!

Мъжът – и сто години да навърши –

не трябва да си казва: „Всичко свърши!...”

 

Ета, любими, страстен кат` Мандела!

Като затворник, пуснат от пандела!

Ела при мен, не казвай, че си стар –

бъди като Мандела – „суперстар”!

 

   Нощен Труд, VII, № 142 (1543), 24-25.07.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 35.  

 

 

МИЛИЦИОНЕР ЗАЧЕНАЛ ЛЮБОВ ФРЕНСКА

 

Имаше един доста тъп виц за милиционера, дето каквото и да му покажат, все на женски гърди му приличало. Накрая вдигнали ръце и му показали стенен часовник – ха сега да те видим. На какво ти прилича? „На женски гърди! - тържествуващо казал милиционерът. – Нали махалото на часовника прави цък наляво, цък надясно – все едно целуваш две...

 Та и мойта идея беше горе-долу същата -  всички новини да приличат на женски гърди. А героите от новините да приличат на оня милиционер.

Той е основният виновник за появата на Любов Френска – моля МВР да го има предвид, когато ме хване да карам без колан.


 

ТРЕНДАФИЛКА НЕМСКА – АКУШЕРКА НА ЛЮБОВ ФРЕНСКА

 

Навремето почти всеки филм по телевизията завършваше със следната информация:

Тонрежисьор – Трендафилка Немска. Режисьор на дублажа...

И ние с приятелите викахме в един глас:

„... Любов Френска!

Никога не съм имал честта да се запозная с неволната кръстница и акушерка на Любов Френска. Надявам се да е жива и здрава и още дълги години да ни радва с онова: Тонрежисьор...”.

 

ТАЙФУНИ С НЕЖНИ ИМЕНА

 

Любомир Пеевски, сценарист и основател на „НЛО”, си беше направил труда да разрови телефонния указател на София (тогава имаше едни такива огромни като библии издания) и ми каза, че в указателя имало цели три дами с името Любов Френска. Самият Иван Кутузов, автор на илюстрациите, ми сподели, че е имал съученичка с това име.

Блазе им на съпрузите на тези дами!

Надявам се само да не ме съдят за авторски права;)

 

 

ПРИНЦ

Любими, не сънувам аз! –
принц Чарлз дошъл е

днес у нас!

Ела и ти при свойта мила –
ела при своята

Камила!
Сложи ми бързо ти юлар –
бъди мой нежен камилар!

Ела във моята пустиня –

стопли ме, за да не изстина!
Не ме мъчи като Даяна –
че няма дълго да деяня!...
 

   Нощен Труд, VII, № 215 (1616), 6-7.11.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 36.  

 

 

БЪДИ МОЙ ЧЛЕН

Любими, Костов пак се справи:
виж – цяла партия направи!

Как искам да съм твоя партия
и аз: на живо – не на хартия!

Ела при мен, бъди мой член –

членувай смело, мили, в мен!

Недей стоя, провесил нос –
ела и дай ми членски внос!

Редовно гледай да го плащаш,
че иначе, любими – схващаш!…
 

   Нощен Труд, VII, № 205 (1606), 23-24.10.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 39.  

 

 

BELLE*

   На Александър Томов и
   Българската Евролевица (БЕЛ)

Остави свойта Изабел –
за теб не съм аз вече „бел“...
На друга „БЕЛ“ ще викаш ти –

забрави нашите мечти.

Остави свойта Изабел.
Аз поохраних те дебел…
А ти – какво направи ти! –
замести ме със „витабел“!

  

   *belle (фр.) – красива, красавица
 

   Нощен Труд, VII, № 44 (1445), 6-7.03.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999 , с. 40.

   (Вариант на стихотворението е публикуван и в 24 часа, X, № 148 (3160), 3.06.2000, с. 32.)

 

 

РЕВИЗОР

Във митниците днеска са на зор –
във митниците влиза ревизор!

Как искам, мили, с тебе като тях
да бъдем всеки ден във сладък грях!
Ела да те подкупя с моя чар –
да ти го дам като рушвет

на митничар!

Не ще да крия, мили, нито факт –
ела да правим ревизионен

акт!
 

   Нощен Труд, VII, № 210 (1611), 30-31.10.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 42.  

 

 

ЛУСТРАЦИЯ

 

Любими – в неудобна ситуация

ще бъде нашата администрация!

Ще бъде нашата администрация

във ситуация –

лустрация!

 

Побързай ти, че не администрация,

а аз ще съм в подобна ситуация!

 

Че аз ще съм в подобна ситуация –

по-неудобна даже от

лустрация!...

 

   Нощен Труд, VII, № 220 (1621), 13-14.11.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 44.  

 

 

КРИЗА

Любими, виж – Русия е във криза!
Подобна е и мойта епикриза!
По-страшна тя е от

апандисита –
проблеми имам, мили,

с дефицита!

Ела при мене с мерки оздравителни,
ела при мене с мерки

удивителни!
Дълга си, мили, бързо изпълни –
ела и дефицита

попълни!
 

   Нощен Труд, VII, № 167 (1568), 28-29.08.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 45.  

 

 

ЗАСТРАХОВКА

В колата си похапвах ореховка
и сетих се, че нямам застраховка!

Любими – виж! – напира в мене щение
за застраховка и

обезщетение!
Ела ме застраховай бързо ти –
ела при мен и ме

обезщети!
Използвай най-голямата тарифа –
тарифа за камиони като ИФА!

Не карай МПС-то ми да страда –
ще ида в ДЗИ или

в „Булстрад“-а!
 

   Нощен Труд, VII, № 235 (1636), 4-5.12.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 46.  

 

 

ЗИМА

Навънка веят бури, вият хали –

снегът навън се сипе на парцали!
Снегът, любими – ах! – ще ме затрупа!
Нуждая се от аварийна

група!

Как искам ти да бъдеш снегорина –
как искам да направиш в мен

пъртина!
Ела при мен, любими, не мъчи ме –
ела при мене и

опесъчи ме!

Побързай ти, недей се мотка –
ела във моята

Чукотка!
 

   Нощен Труд, VII, № 230 (1631), 27-28.11.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 49.  

 

 

КОАЛИЦИЯ

Самотни днес почти не се намират –
любими – всички днес се коалират!

Как искам да сме с теб в една

позиция!
Как искам да сме с тебе

в коалиция!
Да бъде яка тя – като булдозер,
като съюза „Савов –

Мозер“!

А, ако малка ти се вижда тази бройка –
готова съм, любими,

и на тройка!
Да слеем опит – дълъг, многотомов –
като Петков, Дертлиев,

Сашо Томов!
 

   Нощен Труд, VII, № 245 (1646), 18-19.12.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 51.  

 

 

НАЛОГ

Мечтата ми за радост е напразна –
хазната ми остава вечно празна!…

Не ме оставяй, мили, в изнемога –
ела и бързо си плати налога!

Прави редовно своите вложения –
недей стоя с висящи

задължения!

Бъди с висока данъчна култура,
ела при мен – ще ти издам

фактура!

Ела, любими, с по-големи ставки,
че иначе ще имаме оставки!…
 

   Нощен Труд, VII, № 225 (1626), 20-21.11.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 52.  

 

 

XXI ВЕК

Любими мой, бъди човек –
не чакай следващия век!

Ще имам тръпка еротическа
дори във възрастта

„критическа“!
Дори и стара, глуха, слаба –
ще бъда аз „еротик баба“!


Но ти ела, бъди човек –
не чакай следващия век!
Че и сега го правиш рядко,
а скоро ще си вече дядко!
 

   Нощен Труд, VII, № 200 (1601), 16-17.10.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 55.  



ДЯДО КОЛЕДА

Седя си край елхата и се моля да
ме посетиш като добрия

Дядо Коледа!
Любими, в този ден красив и ярък
ела при мен с един голям

подарък!
С подарък скъп ме ти обзаведи –
бръкни в торбата и го

извади!
Не карай ме да чакам дълго аз –
че да не те сменя със Дядо

Мраз!
 

   Нощен Труд, VII, № 248 (1649), 23-24.12.1998, с. 10.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 56.  

 

 

СВЕТИ ВАЛЕНТИН

Днес празник на светеца Валентин е!
Днес любовта ни няма да изстине!
Любими мой, ела като на кино –
бъди ти моя Рудолф

Валентино!
Нeдей празнува днес Свети Трифон –
не се напивай ти като

грифон!
Че дойдеш ли при мене пак нарязан –
ще си празнуваш Трифон, но

„зарязан“!

 

   Нощен Труд, VIII, № 30 (1682), 12-13.02.1999, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999 , с. 57.

 

 

АТАКА!

След баня, щом намажа се с масло

кокосово,
си мисля все за кризата във Косово!
Ах, още миг, ах, още миг, и ето –
ще обяви атака ООН-то!

Любими мой, и ти недей протака –
тръгни към мене бързо във атака!
Тръгни в атака, мили, осъзнай се –
ела при мене като F 16-найсе!

Аз вече съм в готовност повишена –
ела и ме свали като мишена!
 

   Нощен Труд, VII, № 195 (1596), 9-10.10.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 59.  

   Антология на българската епиграма. София, Чернат, 2003, с. 236.
   Непредизвикано - антология библиотечно творчество. София, НБКМ, 2016, с. 40.

 

 

ОПАШКАТА НА ГУЩЕРОВ

 

Добромир Гущеров, основател на Застрахователна компания „Орел”, беше съсобственик и продуцент на предаването Клуб НЛО“ – с други думи  той разпределяше хонорарите на авторите и на артистите. Всъщност сумата за тях идваше от телевизията и се разпределяше от Гущеров на... минута участие в предаването. Добре, ама едно мое стихотворение минава на екран за 30 секунди – и се равнява на една баничка! А вицовете ми препускат още по-бързо – не стигат и за айрян!

И ето ме в кабинета на Гущеров на ул. „Триадица“ да му обяснявам колко по-трудно се пишат кратките литературни форми и колко по-ценни са дребните шлифовани диаманти...

 Гущеров, сам изкушен от поезията и автор на доста от песните на НЛО, се оказа широко скроен и щедър човек, истински бизнесмен – като мен. Така успях да си извоювам от него специален статут и да получавам твърда сума, независимо от каратите на кратките ми стихове и скечове – за което признателно му благодаря.

Може да се каже, че и аз отхапах нещичко от опашката на Гущеров. По-скоро от опашката на БНТ.

 

 

365 ДНИ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО

Не беше ден, не бяха пет –
а триста шестдесет и пет!
Как могат Костов, Муравей!…

Любими, знамето развей!

Виж Божков колко е напет
след триста шестдесет и пет!
Бъди и ти кат` него мъж
на седмица поне веднъж!

Жена ти после ще изглежда
като прекрасната Надежда!


   Нощен Труд, VII, № 79 (1480), 24-25.04.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 63.  

 

 

Е-ДИН-СТВО!

В левицата са днес разединени –
в левицата са като теб и мене!
Изгарям, мили, цяла от копнение
да бъдем цяла нощ във единение!

Ела и с мене се обедини –
недей като Първанов се свени!
Ела, другарю, страстен като Лилов –
ела и повали ме с гняв Ахилов!

Недей да бъдеш все така сдържан –
ще пишеш мемоари като Жан!…
 

   Нощен Труд, VII, № 87 (1488), 8-9.05.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 64.  

 

 

ОДА ЗА ЕЗИКОВАТА КУЛТУРА

Копнее чувствената ми натура
за повече езикова

култура!

Ела, любими, бързо – ако може –
с езикова култура в мойто

ложе!

Недей да ми държиш език махленски –
използвай с мен прекрасния си

френски!

Ела, любими, с мене във леглото –
да бъдем двама нежни

полиглоти!
 

   Нощен Труд, VII, № 102 (1503), 29-30.05.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 67.  

 

 

КАНДИДАТСТYДЕНТСКО

Любими, виж нещастните девойки
как плачат – ах! – получили са двойки!

Мечтая си и аз, ако закъсам,
да чуя твойто нежно: „Ще те скъсам!“…

Ела да ме изпиташ строг и мнителен –
и… бързо ме прати на поправителен!

Не свършиш ли, любими, свойта мисия –

дано ме скъса цялата комисия!

 

   Нощен Труд, VII, № 157 (1558), 14-15.08.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 68.  

   Вариант на стихотворението е публикуван и в 24 часа, X, № 232 (3244), 26.08.2000, с. 32.

 

 

ТЕЛЕМАНИЯ

Вълни горещи цяла ме обливат –
Каналът и Ефирът ще се сливат!

Ефирно време, мили, не пилей –
ела и с мене бързо ти се слей!

Ще бъда аз брилянтна и платинова –
звезда като Милена Милотинова!

Ела, любими, с порив новинаров –
бъди ти моя Коко Каменаров!
 

   Нощен Труд, VII, № 185 (1586), 25-26.09.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 69.

 

 

ПОМНИШ ЛИ

Любими, чу ли – във Централна баня
ще прави общината заседания!
На срещи там ще ходят общинари…

Ах, виж – сълза по бузата ми пари!

Остана там – във банята Централна,
една любов красива,

минерална!
Една любов клокочеща, гореща –
способна да свари казан със леща!

Лежахме с тебе в мраморен басейн
като в двореца на Саддам Хюсейн…
О, спомени – излишни мои, лански –
за вас не знае Стефан Софиянски!
 

   Нощен Труд, VIII, № 54 (1706), 19-20.03.1999, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 72.  

   Непредизвикано - антология библиотечно творчество. София, НБКМ, 2016, с. 38.

 

 

СИЛИКОН

Страната силиконова ще става –
правителството туй ни обещава.
Любими, бих гласувала закон
срещу подплънките от силикон!

Не гледай само формата овална –
жената трябва да е натурална!
Ела при мен – аз мога да ти дам,
каквото дала Ева на Адам!
Върни се към природата, човеко –
ела при мен – жената „еко“!
 

   Нощен Труд, VII, № 132 (1533), 10-11.07.1998, с. 18.

   Вдигай. София, Труд, 1999, с. 74.  

 

 

БАЩА МИ И МИСТИФИКАЦИЯТА

 

Когато му подарих книгата на Любов Френска, баща ми (писателят Марко Ганчев) –  иначе много пестелив на похвали, рече: Е, след „На Острова на блажените” на Пенчо Славейков и след Трендафил Акациев ти ще останеш третата голяма мистификация в нашата литература!

Баща ми винаги е бил майстор в играта на думи, та всъщност още се чудя това похвала ли беше, или не? И какво ще остана: литературна мистификация или мистификация в литературата?

  

КАК ИСКАМ АЗ ЕДИН ГОЛЯМ... ТРЕНДАФИЛ!

 

На една среща с Недялко Йорданов (пишещ весели злободневки под псевдонима Трендафил Акациев) му подхвърлих да направим нещо съвместно за Любов Френска и неговия Трендафил. (През 1999 г. издателство Труд издаде освен Вдигай на Любов Френска и книга с творчеството на Трендафил Акациев) За съжаление досега тази идея не се е осъществила.

Никога обаче не е късно - Любов Френска е винаги готова и ви зове, г-н Акациев!

 

 

 

Втори цикъл

 

24 ЧАСА ЛЮБОВ ФРЕНСКА.

И ЦЯЛ УИКЕНД СЛЕД ТОВА

 

 

В началото на новото хилядолетие стиховете на Любов Френска се публикуват във вестниците „24 часа” и „Уикенд”. С някои от творбите си народната поетеса плува и по вълните на Българското национално радио - като красивата спасителка на плажа Памела Андерсън.

Разбира се, най-любимото място на Любов Френска си остава завинаги телевизионният екран на БНТ и предаването „Клуб НЛО”. Популярността й води дори до появата на някои бледи нейни копия в конкурентни телевизии, но тези самозванки и епигонки никога не успяват да достигнат идейната дълбочина, големия художествен талант и непреходната слава на единствената и неповторима Любов Френска. 

 

 

ФИСКАЛНО

 

Въвеждането на задължителните касови апарати развълнувало дълбоко народната поетеса. Вдъхновена от призива сивата икономика да излезе на светло, тя се обръща към своя любим с молба да не укрива нищо.

 

Купувам си аз вчера връзка лук

и чувам: „Чук-чук, чук...”

Ах, касов апарат си имат тука –

на него продавачът чука!

 

Любими мой, не карай ме да плача –

прави ти също като продавача!

Ела с висока данъчна култура –

в ръцете ти ще съм клавиатура!

 

Докосвай ти клавиш подир клавиш

и можеш чудеса да сътвориш!

Ела при мен, ела при мен, бонбон,

и скъсай ме като фискален бон!

 

   24 часа, IX, № 66 (3078), 11.03.2000, с. 32.

 

 

ДУНАВ МОСТ

 

Полемиката около втория мост над Дунав вдъхновили поетесата от „НЛО” за нова поема.

 

Стоя си аз край видинската дига

и гледам: нещо се надига!

Голямо, като АЕЦ „Козлодуй” –

ти знаеш ли, любими, що е туй?

 

Строи се там – ах – втори Дунав мост!

А аз съм на молитва и на пост...

Любими мой, ела, че се налага

да свържем с тебе двата наши бряга!

 

Не го увъртай като Илиеску –

ела при мене, пиле румънеску!

Ела при мене бързо да те видя,

че чакам дълго като Баба Вида!

 

   24 часа, IX, № 94 (3106), 8.04.2000, с. 32.

 

 

МОНОПОЛ

 

Вдъхновена от предстоящата продажба на БТК, народната поетеса изразява своето желание да падне като държавен монопол пред своя любим.

 

Любими, ще продават БТК!

Едва държа слушалката в ръка...

Ах, свършва се животът монополов –

ах, иде май живот двуполов!

 

Любими мой, копнее мойто тяло

за нещо повече от твойто „ало”!

Недей по телефона само зънка –

ела при мен, излизай вънка!

 

Оферта по-добра не чакай,

ти сделката безкрайно не протакай!

Търпението не е вечно в мен –

не съм като ОТЕ и Кей Пи Ен!

 

   24 часа, X, № 108 (3120), 22.04.2000, с. 32.

 

 

ЕВРО

 

Спадът на еврото силно развълнувал народната поетеса и в новия си стих тя призовава своя любим да вземе мерки за стабилизация.

 

Намерих си аз днеска в портмонето

два лева – бруто, а и нето...

Ах, в криза са и лев, и евро –

любими мой, и аз съм в криза невро!

 

Ах, еврото стремително се срива,

но ти не следвай неговата крива!

Недей оставя своята валута

надолу – все надолу да се лута!

 

Вдигни я като лира, като йена –

ела при твойта хищна хиена!

Ще правим с теб валутна единица,

каквато няма в Бон и Ница!

 

   24 часа, X, № 134 (3146), 20.05.2000, с. 32.

 

 

ЕВРО 2000

 

Европейското първенство по футбол разтупкало сърцето на народната поетеса и тя зове своя любим да се отдадат на играта.

 

Започна футболното Евро

и аз съм пак във тръпка невро!

Любими, нещо в мен боли –

във мене нещо футболи!

 

Ах, имам нужда от играч –

ела, че време е за мач!

Подай ми своя дълъг пас

и аз ще ритам във захлас!

 

Нападай с крак и със ръка

(при мене може и така),

а после, без да забележа,

ти вкарай гол

във мойта мрежа!

 

Ах, нека кажат по Канала,

че стигнали сме до финала!

 

   24 часа, X, № 176 (3188), 1.07.2000, с. 32.

 

 

СПАСИТЕЛКА НА ПЛАЖА

 

Лежейки край морския бряг, народната поетеса мечтае да окаже първа помощ на своя любим и той на нея. Че защо не и втора помощ.

 

Лежим си с тебе двамата на плажа

и аз се чудя как да ти го кажа

(любими мой, дано не се задавиш) –

бих искала да почнеш да се давиш!

 

Спасителка ще бъда твоя смела –

ще бъда – ах! – аз твоята Памела!

Ще скоча във водата с моя буй –

разбираш ме защо го казвам туй...

 

Ще правим дишане уста в уста

и даже в други някои места!

Любими мой, ела насам,

че да не се спасяваш сам!

 

   24 часа, X, № 204 (3216), 29.07.2000, с. 32.

 

 

ПОЖАР

 

Огнената стихия не пожали и народната поетеса, която призовава своя любим да се вдигне по тревога.

 

Любими, чу ли днеска новината –

пожари хиляди горят в страната!

О, божичко, тъй както си седим,

от кожата ми – виж! – излиза дим!

 

Вилнее в мен един голям пожар –

любими, угаси го ти със жар!

Бъди на мойто бедствие спасител –

бъди ти моят пожарогасител!

 

Не мога да те чакам дълго аз –

почти съм изгоряла като фас!

Ах, помощ спешна трябва да получа –

ах, грабвай, огнеборецо, маркуча!

 

   24 часа, X, № 218 (3230), 12.08.2000, с. 32.

 

 

СЪН

 

В навечерието на 9 септември народната поетеса сънувала сън, пълен с исторически еротизъм и еротически историзъм.

 

1917

Любими мой, сънувах странен сън –

сънувах, че матрос ме гони вън!

Матрос от крайцера „Аврора”!

Ах, повече не мога да говора!

 

1944

Червена лампичка в съня ми свети –

ах, значи е дошъл Девети!

Живот красив за мен ще се намери –

със комунисти, комсомолци, пионери!

 

1989

И както всеки може да се сети –

сънувах, че дойде Десети!

Изгря във мене пак една Надежда*...

Любими, знаеш до какво се свежда!

 

   * Михайлова

    24 часа, X, № 246 (3258), 09.09.2000, с. 32.

 

 

СИДНИ 2000

 

Олимпиадата в Сидни изпълнила с адреналин народната поетеса, която призовава своя любим да поставят нов олимпийски рекорд.

 

От Сидни гледах аз стрелбата с пушка

и някак изведнъж ми се догушка!

Отдавна, мили, с мен не си играл –

не си ни хандбал, нито федербал...

 

Ах, в мойто тяло има допинг бол –

и стероид, и даже анабол!

Ах, толкова е много, че от МОК

веднага биха паднали в амок!

 

Ела, любими – силен, здрав и як –

да бъдем с теб в един кану-каяк!

Ела при мене бързо, мили мой,

да станеш шампион по петобой!

 

   24 часа, X, № 265 (3277), 30.09.2000, с. 32.

 

 

ВИЗА

 

Отложената отмяна на нашите визи разстроила народната поетеса, която призовава своя любим към свободно движение.

 

Европа пак от нас ще иска виза...

Любими, пак ли трудно ще се влиза?!

Не искам да съм вече в списък черен –

копнея да съм в списък аз вечерен!

 

О, нека в утрото на светла ера

се вдигне, мили, всяка бариера!

О, нека да отхвърлим този плен –

да станеш европейски

член!

 

Ще минеш скоро, знам, през тази порта –

ах, бързо извади си ти паспорта!

 

   24 часа, X, № 279 (3291), 14.10.2000, с. 32.

 

 

СТРЕЛКА

 

Връщането на времето с 1 час назад съвпаднало с биологическия часовник на народната поетеса, която призовава своя любим да не бърза...

 

Да тръгваш, мили, май си наумил...

Любими, май си нещо подранил!

Стрелката днес назад ще се завърта –

стрелката като мене днес превърта!

 

Ах, нека с теб да влезем в биоритъм –

ах, искам с тебе аз да биоритам!

За тръгване недей да мислиш хич

до четири часа по Гринуич!

 

   24 часа, X, № 294 (3306), 29.10.2000, с. 21.

 

 

100

 

На стотното предаване „НЛО” народната поетеса и муза на предаването посвещава своето стихотворение, давайки за пример на любимия си героите от предаването.

 

Това е стотното предаване!

Сто часа на... себеотдаване!

Сто пъти Каракочев може!

И дядото, любими, тоже!...

 

Бъди ти като Луков мъж –

на седмица поне веднъж!

А ако нещо се закучи,

ще викаме професор Гучев!

 

Не стой във поза ти олигофренска –

Ела при мене!

Твоя: Любов Френска

 

   24 часа, X, № 300 (3312), 04.11.2000, с. 32.

 

  

ФУРОРЪТ НА ЛЮБОВ ФРЕНСКА

 

Артистите от „НЛО” правеха турнета из цялата страна със скечовете от предаването. Аз гледах шоуто наживо за първи път в НДК.

Зала 1 се пръскаше по шевовете – имаше над три хиляди зрители, дошли да видят своите любимци. Бях седнал сред зрителите изключително притеснен – нямах никаква представа как изглеждат стиховете на Любов Френска на сцена. Все пак те са писани за телевизия, героинята обикновено е в едър план, има заставка, музикално оформление. Как ще застане Мария Сапунджиева сама на тази огромна сцена и просто ще рецитира стихове? – питах се със свито сърце. – Няма ли да се „изгуби” на сцената, няма ли да бъде скучно за зрителите...

Но само излизането на голямата актриса на сцената с баретката и с характерните плитки на Любов Френска беше достатъчно да предизвика бурен смях и гръм от аплодисменти. Те се повтаряха на всеки куплет, дори на всеки два стиха – публиката непрекъснато ги прекъсваше със смях и силни овации.

Не можех да повярвам, че „обикновеното” рецитиране на Любов Френска – без мизансцен, без музикален съпровод – може да има такова въздействие и да предизвиква фурор сред публиката.

Със сигурност това е един от най-щастливите дни в живота ми. Пожелавам на всеки автор да изживее подобни мигове.

 

 

БУШ И ГОР

 

Изборите за американски президент и повторното броене в някои щати разтърсили народната поетеса, която призовава своя любим към втори тур.

 

Във банята, когато вземам душ,

си мисля все за Гор или за Буш.

Победата на Буш или на Гор е?

От двамата – ах! – кой е по-нагоре!

 

Любими мой, щом има нещо спорно,

в Америка броят повторно!

В Америка не казват, че е мъчно –

броят повторно – даже ръчно!

 

Мечтая си и аз веднъж да вида

броене двойно – като във Флорида!

Дано, дано не си остана

с едно аз като във Монтана!

 

   24 часа, X, № 314 (3326), 18.11.2000, с. 32.

 

 

ТЕЦ

 

Радиаторът във стаята студен е.

Със други думи, мили – откачен е.

Но ти недей – недей да губиш вяра –

от мен като от ТЕЦ се вдига пара!

 

Аз мога да те топля денонощно,

аз няма да ти искам такса „мощност”!

Ела при мен, бъди със мене мил –

бъди ти моя термостат вентил!

 

Че иначе – не ме разбирай криво –

ще мина май на твърдо аз гориво!


   Уикенд, I, № 4, 6-12.12.2003, с. 24.

 

 

SMS_ПОЕЗИЯ

 

От началото на новото хилядолетие народната поетеса използва, освен старите, и най-новите технологии, за да зове своя любим

 

Аз виках дълго: Мили, SOS!

И ти ми прати своя SMS!

Ах, беше много страстен SMS-а,

но друга си е твоята намеса!

 

   Публикувано в  SMS_поезия  - първи конкурс - 2004. София, НДК, 2004, с. 34.

 

 

 

Трети цикъл

 

ЛЮБОВ ФРЕНСКА СЕ ЗАВРЪЩА!

 

 

Първото стихотворение от новия й цикъл е публикувано точно в полунощ на Първи април 2013 г. в блога www.ganchoganchev.blog.bg.

 

 

Едно интервю на Ганчо Ганчев

 

Г.Г. - Г-це Френска, някои злословят, че цикълът ви вече бил свършил...

Л.Фр. - Цикълът на Любов Френска никога не свършва! За разлика от другите поетеси, тя винаги е в цикъл - не само веднъж месечно!

Г.Г. - Какво възбужда напоследък вашето творческо вдъхновение?

Л.Фр. - Като истинска поетеса, възбужда ме всичко. В последно време особено ме превъзбудиха уличните протести! Именно на тях съм посветила най-новото си стихотворение.

Г.Г. - И кога да очакваме този плод на вашата творческа възбуда?

Л.Фр. - Новият ми цикъл започва точно в 00.00 ч. на 1 април! Именно тогава ще бъде публикувано първото ми стихотворение.

Г.Г. - Много ви благодаря за това интервю.

Л.Фр. - И аз ви благодаря, г-н Ганчев, толкова сте сладък... Хм, между другото, имате ли някакви планове за довечера?...

 

   Публикувано в www.ganchoganchev.blog.bg (24.03.2013)

 

 

 

Революционен цикъл `2013

  

У-У-У!

 

Цената на тока и уличните протести превъзбудили вечномладата поетеса и я вдъхновили за първото стихотворение от новия й цикъл

Видях си вчера сметката за ток
и стана ми прическата на кок!
Ах, колко чар излъчва се от мен
с подкрепата на ЧЕЗ и ЕВееН!

Любими мой, ела във моя хол,
че писна ми от тоя моно-пол!
На моето самотно канапе
сме само аз и мойто е-ре-пе!

Ах, искам таз неправда да премахнеш -
ела при мен протеста ми да яхнеш!

   Публикувано в www.ganchoganchev.blog.bg (01.04.2013, 00.00 ч.)

 

 

DIRTY DANSING

 

Прочетох аз за случая със ДАНС

и цялата съм в техно и във транс!...

Представих си, любими, във каданс

как двамата играем „DIRTY DANS”!

 

Ах, искам данс-партньор във пот облян -

ах, искам аз експерт като Делян!

Във ритъма „Станишев”, мили, влез -

ела и обладай ме като ПЕС!

 

   Публикувано в www.ganchoganchev.blog.bg (18.06.2013)

   Непредизвикано - антология библиотечно творчество. София, НБКМ, 2016, с. 41.

 

 

ОКУПАЦИЯ!

Видях какво се случва в Ректората 
и сякаш ток ми мина през бедрата!
Мечтаем си и аз, и цяла нация,
за повече морал и окупация!
 
Ах, има в мен една аудитория -
защо не дойде някой да затвори я!
Ела я окупирай, мили, тука -
на Миков туй едва ли ще му пука!
 
Недей да бъдеш ти заспал и муден -
ела при мене - гневен, ранобуден!
Ах, стига, мили, си се двоумил, че
ще гледаш май виновно - като Илчев!

 

   Публикувано в www.ganchoganchev.blog.bg (05.11.2013)


 

 

14 ЮЛИ - РОЖДЕН ДЕН НА ЛЮБОВ FRENSKA

И НА ФРЕНСКАТА РЕВОЛЮЦИЯ!

 

Откъс от биографията й

или как Любов Дренска стана Любов Френска

 

14 юли е рожденият ден на Любов Френска! По една щастлива случайност вечномладата поетеса е родена именно в деня на Френската революция. Разбира се, не в Париж, на Площада на Бастилията, а на един друг, не по-малко значим площад – този на българското село Дрен.

Именно в това китно радомирско село се появява на бял свят българската Жана д"Арк, Радомирската дева Любов Френска.

Както всички знаят, в село Дрен има селище за деца "SOS Киндердорф". Именно от това селище – "SOS", е госпожица Френска. Оттам може би идва онзи SOS – онзи зов за помощ, който неизменно присъства в нейните стихове – един вопъл, един стон – по мъжа,по любимия...

Като малка Любов Френска се е казвала всъщност Любов Дренска – Любов Дренска от село Дрен. По-късно, когато я приемат във Френската гимназия в София, младата поетеса приема артистичния си псевдоним Любов Френска. Защото именно във Френската гимназия Любов Френска се научава да прави... поезия!

Рембо, Бодлер, Верлен!

Те и другите нейни съученици я вдъхновяват да вае нежни рими и кратки литературни форми.

"Има две прекрасни неща на света – ще каже по-късно младата поетеса – революцията и любовта! Особено, когато са френски!..."

 

КАК ГО ОТПРАЗНУВА ТЯ

 „Юлската ни поетична революция

 На символичния 14-ти юли се проведе поредната среща на Артистичното ни кафене, а темата в синхрон с датата беше "Революция". Стиховете преминаха неизбежно от Френската революция, през въстанията на българи, арменци и други народи за свобода и естествено стигнаха и до настоящите улични протести и Орлов мост. Но не липсваха и интересни интерпретации и неочаквани прочити на темата, както и хумуристични моменти, за част от които способства и дебютът при нас на стиховете на небезизвестната Любов Френска, която се оказа, че именно в деня на Френската революция има своя Рожден ден и реши да го отпразнува заедно с нас! :)"

   Публикация на Kafene.bg


Автор на текста: ГАНЧО ГАНЧЕВ   За контакти: gancho_ganchev@abv.bg

image   Creative Commons Признание-Некомерсиално-Без производни 3.0 Нелокализиран лиценз. Това произведение е свободно за препубликуване и използване с некомерсиална цел. Задължително е посочването на автора - Любов Френска/Ганчо Ганчев, и на източника - ganchoganchev.blog.bg. Преработването е забранено. Псевдонимът "Любов Френска" е авторско право на Ганчо Марков Ганчев.


За Любов Френска в интернет:

Любов Френска, Уикипедия: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D1%8E%D0%B1%D0%BE%D0%B2_
%D0%A4%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B0

Ганчо Ганчев, Уикипедия: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B0%D0%BD%D1%87%D0%BE_
%D0%93%D0%B0%D0%BD%D1%87%D0%B5%D0%B2_
(%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB_%D0%B8_
%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%82)

Клуб-НЛО Любов Френска, видео: https://www.facebook.com/Kritichno/videos/447549065707461/

Клуб „НЛО“, Уикипедия: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BB%D1%83%D0%B1_
%D0%9D%D0%9B%D0%9E

Деян Енев, От вестник „Независимост“ до Любов Френска, в. „Сега“, 18 ноември 2000 г.: https://old.segabg.com/article.php?id=235348

Любовни съвети от Любов Френска, сп. „Ева“, 6 ноември 2009 г.: https://eva.bg/article/5145-lyubovni-saveti-ot-lyubov-frenska

Деян Енев, „Сатирикът е като контрольора!“, Портал „Култура“, 17 ноември 2021 г.: https://kultura.bg/web/%d1%81%d0%b0%d1%82%d0%b8%d1%80%d0%b8%d0%ba%d1%
8a%d1%82-%d0%b5-%d0%ba%d0%b0%d1%82%d0%be-%d0%ba%d0%be%d0%bd%d1%82%d1%80%d0%be%d0%bb%d1%8c%d0%be%d1%80%
d0%b0/

„Труд”: https://www.trud.cc/?cid=9&pid=234




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ganchoganchev
Категория: Забавление
Прочетен: 42867
Постинги: 25
Коментари: 2
Гласове: 10
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930