Постинг
09.10.2021 19:18 -
"ДА ПРЕНАПИШЕМ УЧЕБНИЦИТЕ ПО ИСТОРИЯ" | с доц. д-р Веселина Вачкова
Тя е посветила живота си на това да добави онези части от пъзела на нашата история, които по различни причини са останали скрити и подценени, но точно те показват величието на българския дух.
Тезите й са провокативни, но неразрушимо аргументирани – доц. д-р ВЕСЕЛИНА ВАЧКОВА ползва текстове само в оригинал, владее 3 древни и 4 модерни езика. А и няма умора да отиде до другия край на света, за да намери артефакт или документ, важен за България.
Истински изследовател, с когото трябва да се гордеем.
Доц. Вачкова е един от авторите на помагалото по история „Моята България”, което учи децата на неизвестни факти и теории за древната ни история. Но дали тази книжка е достатъчна, за да спомогне децата ни да израснат достойни българи, смели лидери, хора с визия как да изградят света, който нашето поколение им открадна; или е нужно да се пренапишат учебниците?
Кои важни моменти от миналото ни липсват от сегашните учебници:
• Историята на България през 681 г. ли започва или още по-назад във времето?
• Защо децата не знаят почти нищо за великата цивилизация Варна, оставила най-старото обработено злато, най-старата свещена геометрия?
• Било ли е Черно море езеро, преди потоп да разсели населението. А дали точно цивилизацията Варна не поставя началото на Шумерската?
• Кои тракийци са били императори? А дали въстанието на Спартак не е царско, а не робско? Кои тракийски божества са заимствани от елините? Траките библейски народ ли са?
• Коя е първата писменост? Защо продължаваме да учим, че тя е от IX век, след като достатъчно източници говорят друго? Защо децата не знаят нищо за Библия Готика?
• Каква е ролята на богомилите за пробуждането на цяла Европа?
• Какво е пропуснато да се напише за Османското владичество? Коя е истинската причина да бъдем победени? Вярно ли е, че има български владетели чак до 1422 г.?
• Какво точно се случва при подписването на Санстефанския договор и последвалия Берлински конгрес?...
• Как трябва на децата да се поднася историческия материал, така че да им е интересно, да си представят цялата картина, да се научат да мислят и прозират резултатите от политическите решения?
• Кои акценти трябва да се сменят, за да събудим онези връзки в ДНК на младежите, които ще ги направят строители на Велика България? По тези и множество други теми, свързани с нашето гордо минало, ще си говорим с доц. д-р Веселина Вачкова.
Тезите й са провокативни, но неразрушимо аргументирани – доц. д-р ВЕСЕЛИНА ВАЧКОВА ползва текстове само в оригинал, владее 3 древни и 4 модерни езика. А и няма умора да отиде до другия край на света, за да намери артефакт или документ, важен за България.
Истински изследовател, с когото трябва да се гордеем.
Доц. Вачкова е един от авторите на помагалото по история „Моята България”, което учи децата на неизвестни факти и теории за древната ни история. Но дали тази книжка е достатъчна, за да спомогне децата ни да израснат достойни българи, смели лидери, хора с визия как да изградят света, който нашето поколение им открадна; или е нужно да се пренапишат учебниците?
Кои важни моменти от миналото ни липсват от сегашните учебници:
• Историята на България през 681 г. ли започва или още по-назад във времето?
• Защо децата не знаят почти нищо за великата цивилизация Варна, оставила най-старото обработено злато, най-старата свещена геометрия?
• Било ли е Черно море езеро, преди потоп да разсели населението. А дали точно цивилизацията Варна не поставя началото на Шумерската?
• Кои тракийци са били императори? А дали въстанието на Спартак не е царско, а не робско? Кои тракийски божества са заимствани от елините? Траките библейски народ ли са?
• Коя е първата писменост? Защо продължаваме да учим, че тя е от IX век, след като достатъчно източници говорят друго? Защо децата не знаят нищо за Библия Готика?
• Каква е ролята на богомилите за пробуждането на цяла Европа?
• Какво е пропуснато да се напише за Османското владичество? Коя е истинската причина да бъдем победени? Вярно ли е, че има български владетели чак до 1422 г.?
• Какво точно се случва при подписването на Санстефанския договор и последвалия Берлински конгрес?...
• Как трябва на децата да се поднася историческия материал, така че да им е интересно, да си представят цялата картина, да се научат да мислят и прозират резултатите от политическите решения?
• Кои акценти трябва да се сменят, за да събудим онези връзки в ДНК на младежите, които ще ги направят строители на Велика България? По тези и множество други теми, свързани с нашето гордо минало, ще си говорим с доц. д-р Веселина Вачкова.
Тагове:
ГВИНЕЯ-БИСАУ | Страна-наркокурьер
ТАИЛАНД | Неизвестная война
Не можем да бъдем купени, ние сме левича...
ТАИЛАНД | Неизвестная война
Не можем да бъдем купени, ние сме левича...
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 1919
Блогрол
1. Битката за ресурси - как и защо бе съсипан Дамаск
2. АБК готви нова атака над „Моята библиотека“
3. Епохални открития, направени случайно
4. Грешките и капаните на съвременния сатанизъм - религия, сатанизъм, митология, шаманство, християнство, езотерика, култове, философия, лява и дясна страна, среден път
5. Улуру, чакры земли, тора шаста, гластенбери, озеро титикака, гора кайлас, гора синай, энергия, мобильный центр активации эпохи, эзотерика,
6. Космос, астрономия, НАСА, открытие, фотоснимки, Учёные, белый город, обитель бога, телескоп хабл,
7. мир, Учёные, свят, суперкомпьютер, теория хаоса, исследование мировой экономики, транснациональные корпорации, владение мировых доходов,
8. празници, маски, сравнение, значение, традиции, история, кукери, будизъм, езикознание, кукерство, зороастризъм, колобърство, песоглавци
9. хроники, история, древност, летописи, балхара, древнобългарските държави, волско-камска българия, исторически извори
10. Китайската стена - не са я строили китайците, а друг?
11. Най-страшните места на Русия
2. АБК готви нова атака над „Моята библиотека“
3. Епохални открития, направени случайно
4. Грешките и капаните на съвременния сатанизъм - религия, сатанизъм, митология, шаманство, християнство, езотерика, култове, философия, лява и дясна страна, среден път
5. Улуру, чакры земли, тора шаста, гластенбери, озеро титикака, гора кайлас, гора синай, энергия, мобильный центр активации эпохи, эзотерика,
6. Космос, астрономия, НАСА, открытие, фотоснимки, Учёные, белый город, обитель бога, телескоп хабл,
7. мир, Учёные, свят, суперкомпьютер, теория хаоса, исследование мировой экономики, транснациональные корпорации, владение мировых доходов,
8. празници, маски, сравнение, значение, традиции, история, кукери, будизъм, езикознание, кукерство, зороастризъм, колобърство, песоглавци
9. хроники, история, древност, летописи, балхара, древнобългарските държави, волско-камска българия, исторически извори
10. Китайската стена - не са я строили китайците, а друг?
11. Най-страшните места на Русия