

Ватиканът ще обяви за църковен празник деня, в който всяка година се чества паметта на светицата (22 юли).
"Това е малка стъпка нагоре в биографичния справочник на религиозните фигури, но огромен скок за признаването на ролята на жените в църквата", заяви Радио Ватикан.
Самият папа Франциск е призовал за промяната на статута на Мария Магдалена, която по думите му е била много обичана от Исус, поясни Ватикан.
Според християнското предание Мария Магдалена е била ученик на Исус, която е присъствала на разпъването му и го е оплаквала на гроба му. Тя е била първата, видяла Христос след Възкресението му и известила за това учениците му.
www.mediapool.bg/katolicheskata-tsarkva-izdigna-mariya-magdalena-naravno-s-apostolite-news250292.html
bg.radiovaticana.va/news/2016/06/10/%D0%BB%D0%B8%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B3%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE_%D1%87%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5_%D0%BD%D0%B0_%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F_%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0_%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE_%D0%B2_%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BD%D0%B8%D0%BA/1236233
................................................................................
Кратък откъс от книгата на Кирил Милчев от 2006 г. „Градинарят на душевни сигнатури” (с. 129-198) за християнската роля на Мария Магдалина:
„В теологията значението на “женската същност” за християнството откъм принос, е сведено изключително до понятието за утроба на Дева Мария. Тя и затова още в зората на византийската догматика е наречена “Богородица”. Това издига статута на Иисусовата майка до “най-благословена” между жените. В патрониума на светиите, тя, макар и възприета като най-значим ходатай и посредник измежду светиите, въпреки това, не е нищо повече от общото значение на светийното наследство. И ако Богородица, въпреки това приравнение, е част от догматиката, останалото женско присъствие в синоптичното битие на Иисус от Назарет, не е удостоено с догматично място.
Да посочим Мария Магдалина. За никой друг човек освен за Мария Магдалина Иисус не е казал лично, че където и да се благовестява християнството, това, което тя извършва (възлива миро върху косите Му), ще бъде разказвано за неин спомен (Мат.; 26:13).
Някак „естествено” се приема от догматиката, че делото на Мария Магдалина е само една случайна синоптична случка. Ала Иисус тълкува поведението й (“като изля това миро върху тялото Ми, тя Ме приготви за погребение; Мат.; 26:12), което ще рече, че щом го тълкува, прави същото, което е правил с учениците Си, когато им тълкува притчите. В онова тълкувание учениците се възприемат като нещо повече от останалите, които получават само притчи, а тук наследниците на апостолите (т.е. мъжкото епископство), не иска да види такъв акт на значение и да го въведе в догматичното.
Ако се запитаме защо прави така (тоест не въвежда делото на Мария Магдалина в догма), ще установим един тъжен извод. Просто догматиката изхожда от епископите, а те възприемат себе си за наследници на апостолите, а Мария Магдалина няма статут на апостол.
Какъв е смисълят на “делото” на Мария Магдалина?
Иисус тълкува постъпката й като нещо, което ще му е необходимо, за да е подготвен за погребение. Ала в акта на своето погребване Иисус не е мъртъв, а изразява истинския смисъл на разбирането що е живот, понеже – както тълкува догматиката – отваря вратите на ада. Но това ще рече, че Мария Магдалина му е дала нещо необходимо, за да може погребването на Иисус от Назарет да се яви в окончателната пълнота като възкресителното случване? Мария Магдалина, в този смисъл, има непосредствено участие в акта на възкресението, а и тя е тази, която донася на учениците вестта за възкресението.
Но нейната роля в по-късното христо-познание е принизена само до “синоптична”, въпреки че лично Иисус казва на всеослушание, че “постъпката й” ще участва “дето и да бъде проповядвано това Евангелие” (Мат.; 26:13).”
Виж повече:
kirilmilchev.blogspot.bg/2012/08/blog-post.html
Премиерата, която се състоя въпреки спир...
Россия — православная страна?
Да ти е известно, че св Кристофър дето е со се св Климент римски редом в Сан Клементе за научен доказ е низвергнат от светинство му преди цели 100 и кусур години
ха ха ха
каква загуба за Науката Славистика .
Едва ли Мара Подробната ще я компенсира
Беше избран на 13 март 2013 г. в 8 часа и 5 минути (8+5=13)
В този ден мълния удари върха на базиликата.
В Библията пише че папството ще промени времена и закони с които ще похули авторитета на Създателят и поддръжник на вселената и живота в нея, и това ще е началото на краят на земната история. Когато официално се приемат закони които са в директно противоречие с Божият закон, малко след това ще започнат да падат язвите на Божият гняв в бърза последователност.
По време на Никейският събор през 325 г. от н.е. се полагат основите на днешната християнска догма при която Исус е обявен за Господ и Богоравен. Само 4 евангелия се обявяват за канонични, и странното е, че нито едно от тях не е писано от последовател на Христос, при положение, че съществуват евангелия писани от всеки един от 12-те апостола и 4 от Мария Магдалена залегнали в основата на арианството. Всички те са обявени за гностични и ерес. Другото интересно в "каноничните" евангелия е, че само в 1 от тях - евангелие от Лука, Христос се титулува Син Божий, а докато в останалите 3 се самонарича - Син человечески.
През 2011 г. тогавашният папа официално преклони глава и коленичи пред Елизабет 2. 7 години по-късно Мария Магдалена е повишена в ранг на равноапостол.
Настъпват наистина много, ама много интересни времена.
Нерде Мария Магдалена нерде апостолите?! "Приятелката" на Исус Христос и тя ли е апостолка? Ай сиктир бе драги зрители и това ли трябваше да доживея...
2. Династията Дуло - изследване
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем - статия на А.И.Иванчик
4. Българи и ефталити - проучване
5. Кимерийци и хуни - мит или реалност? - изследване
6. Ранните хуни в Източна Европа - откъс от монографията от 1973 г. на американския професор Otto Maenchen-Helfen
7. Народите в хунската империя, ч.І
8. Как българите останаха без история...
9. статия на Вл. Георгиев, бележит български езиковед
10. статия на Вл. Георгиев за тракийския език
11. Посланието на големият български историк Златарски.
12. ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ЕТНОГЕНЕЗА
13. Кои са кутригурите? - нови аргументи
14. Български цар е превзел Персия, според Паисий Хилендарски
15. СЛАВЯНСКИ ЕЗИК ЛИ Е БЪЛГАРСКИЯ?
16. Кого обслужва идеята, че сме траки?
17. РАЖДАНЕТО НА ЛЕВСКИ
18. Град Несебър и тракийското божество Mezen.
19. Българите не са тюрки...Какво казват източниците?
20. 1-ви ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
21. 2-ри ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
22. 3-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
23. 4-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
24. 5-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
25. 6-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
26. АВИТОХОЛ И ЕФТАЛИТ