Прочетен: 6729 Коментари: 10 Гласове:
Последна промяна: 25.11.2015 15:21
През 2016 г. всички ние ще честваме 1100 години на Св. Климент Български. Той е архиепископ на „Българската архиепископия“, не е бил само поп на Охрид.
Българите приемат християнството за официална държавна религия през 865 г., но едва през 870 г. на вселенски събор в Константинопол е учредена Българската архиепископия. Нейният диоцез като територия е бил 1/3 от територията на държавата България и е разположен най-общо казано от Охрид до пристанището на Адриатическо море Йерихо, което било близо до дн. албански град Драч.
България на цар Борис І Покръстител (852-889).
Според ръкописен документ от XII в., известен като „Списък на архиепископите на България” (публикуван от Дюканж „Византийски императорски фамилии, гл. 28) княз Борис I има като „трети дял на българското царство” териториите на север от Солун до земите на юг от Драч.
Някак е смешно и тъжно да знаем гръка Теофилакт, който е архиепископ на Българската архиепископия между 1084 и 1107 година, като „Теофилакт Български“, а да не знаем Св. Климент като Св. Климент Български и да го наричаме „охридски“. Все едно да кажем, че Самуил не е бил цар български, а цар охридски?
Ето защо през 2016 г. тази грешка трябва да бъде поправена и трябва да се започне от Софийския университет, където ръководството да излезе с инициатива по преименуване на университета!
Превземането на България от Василий Българоубиец слага край на българската патриаршия с център Дръстър, уредена между цар Петър и Роман Лакапин, но не слага край на Българската архиепископия с център Охрид, понеже тя е създадена от църковен събор. Напротив – Дръстър и Видин са додадени към тази архиепископия с указ на Василий Българоубиец.
Българската архиепископия е създадена през 870 г. на църковен събор в Константинопол и тя като диоцез запазва името си „Българска“, дори и когато българската държава е превзета от Василий Българоубиец. Определението на архиепископите като „Български”, е прегърнато и прието от всички архиепископи, независимо дали са били българи или гърци.
ХАРЕСАЙТЕ СТРАНИЦАТА
www.facebook.com/1100-%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8-%D0%A1%D0%B2-%D0%9A%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82-%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8-1678070389117041/
Честит имен ден на всички с име на цвете...
Легенда за новото име на село Арапово...
Като човек от по-старото поколение знам Св. Климент като Охридски и доколкото Охрид е стар град населен с български македонци, ясно е, че Св. Климент е и български светец. Недоумявам защо той се води сега само Български?
По-скоро, всички Български историци се съберете и напишете Българската история, а не се занимавайте с мухи. Бъдете орли! И, разберете ясно защо се нарича Климент Охридски, а не с друго име.
Поздрави!
По-скоро, всички Български историци се съберете и напишете Българската история, а не се занимавайте с мухи. Бъдете орли! И, разберете ясно защо се нарича Климент Охридски, а не с друго име.
Поздрави!
Харесвам · Отговор · 3 мин.
Kiril Milchev
Kiril Milchev Очевидно сте прав, за да се знае, че Охрид е български град е наречен Св. Климент Български с ново име Стети Климент Охридски. Тоест, аз съм "за" Охрид да си е български, но и св. Климент да си е Български, както се е казвала архиепископията му. Историческото възмездие го изисква.
На 24 ноември 1845 г. Ундолски изнася пред Московското дружество за руска история и старини доклад за старобългарския книжовник и епископ Климент: „Объ открытiи и изданiи творенiй Климента, епископа словенскомъ“. Така Климент е преоткрит за науката през 19 век. Преоткрит е като Климент Славянски, дори не като Климент Охридски, а още по-малко като Климент Български...
Теофилакт е архиепископ на създадената специално за целта "българска архиепископия", в която са диоцезите на тема "България" и затова е епископ на "българите", съобразно разбиранията и реда в ИРИ. Охридската епископия, по времето на Борис, Симеон и Петър, че и до Самуил няма статут, различен от този на другите епископати в българския църковен диоцез. И да на речеш охридския епископ български е абсолютно еднакво с това да наречеш бдинския, велешкия, нишкия и т.н. Те всички са български! Дай да сменим името и на Иларион Макариополски и на Натанаил Охридски примерно - те не са ли "български"? св. Наум Охридски и Константин Преславски и тях ли да ги правим "български", все едно някой има съмнение, че не са, а пък останалите са филипински...
Абе, достатътчно бели направихте с нелепия закон и действия по отношение на БПЦ и вероизповеданията, че да продължавате да се намесвате с нелепите си политически напъни в сфера, в която само вредите - говоря не само за теб!
2. Династията Дуло - изследване
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем - статия на А.И.Иванчик
4. Българи и ефталити - проучване
5. Кимерийци и хуни - мит или реалност? - изследване
6. Ранните хуни в Източна Европа - откъс от монографията от 1973 г. на американския професор Otto Maenchen-Helfen
7. Народите в хунската империя, ч.І
8. Как българите останаха без история...
9. статия на Вл. Георгиев, бележит български езиковед
10. статия на Вл. Георгиев за тракийския език
11. Посланието на големият български историк Златарски.
12. ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ЕТНОГЕНЕЗА
13. Кои са кутригурите? - нови аргументи
14. Български цар е превзел Персия, според Паисий Хилендарски
15. СЛАВЯНСКИ ЕЗИК ЛИ Е БЪЛГАРСКИЯ?
16. Кого обслужва идеята, че сме траки?
17. РАЖДАНЕТО НА ЛЕВСКИ
18. Град Несебър и тракийското божество Mezen.
19. Българите не са тюрки...Какво казват източниците?
20. 1-ви ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
21. 2-ри ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
22. 3-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
23. 4-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
24. 5-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
25. 6-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
26. АВИТОХОЛ И ЕФТАЛИТ