Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.07.2014 13:33 - Преименуване на Благоевград в град Цар Самуил, петиция до президента.
Автор: letopisec Категория: История   
Прочетен: 12271 Коментари: 27 Гласове:
13

Последна промяна: 27.07.2014 14:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                      ДО ПРЕЗИДЕНТА

                                                      НА РЕПУБЛИКА                                                                            БЪЛГАРИЯ,

                                 ГОСПОДИН РОСЕН ПЛЕВНЕЛИЕВ             

 

 

 

 

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ПРЕЗИДЕНТ,

 

 

На 6 октомври  2014 г. целият български народ очаква едно достойно отбелязване на 1000 годишнината от трагичната гибел на великият български цар Самуил. В сложната политическа обстановка тази годишнина бе оставена на заден план в ежедневието на отговорните обществени лица, които не си дават сметка, че протоколните мероприятия не са достатъчни за да почетем една такава значима историческа личност за България.

Ето защо ние, група граждани, инициирахме тази подписка в социалните мрежи с надеждата, че паметта на българският цар Самуил изисква особен, знаков жест за цялата нация и за българските малцинства в чужбина.

Предлагаме Благоевград да бъде преименуван на „Цар Самуил”, давайки си сметка, че това ще бъде знаково събитие, както за българската държава, така и за един истински преход към автентичните български ценности.

         Общо е становището на всички, че сега е момента цар Самуил да развее българското знаме над Пиринска Македония. Как точно ще е името (Цар Самуил или Самуиловград) не е най-важното. Основното е, че всички заставаме зад името на българският цар Самуил, което ще бъде почетено 1000 години след трагичната му кончина по един подобаващ начин...За да знаят поколенията, че българите са били, са и ще са...

       Ние не искаме самоцелно да се преименува Благоевград, нито пък сме решили да водим война срещу Дядото. Него историята нека го съди, така както отсъди, че цар Самуил е велик български цар и заслужава, по повод 1000 годишнината от трагичната му гибел, да бъде почетен с достойнство.

Дебатът за промяна името на Благоевград тече отдавна, но се търсеше  най-доброто като име и повод за преименуването му, предвид собствените думи на Димитър Благоев: "Аз съм родом от Загоричане, обаче аз не съм българин...”, които той произнася на 10 декември 1917 г. в парламента.

Ето защо се обръщаме към Вас, във връзка с чл. 98 от Конституцията на Република България: "Президентът наименува обекти с национално значение и населени места", да уважите искането на този инициативен комитет  и да подготвите указ, с който на 6 октомври 2014 г. Благоевград да бъде преименуван, по повод 1000 години от трагичната кончина на българският цар Самуил.

www.facebook.com/groups/734082006649378/

image


А ПРЕЗ 2014 ГОДИНА ЩЕ БЪДЕ ПРОМЕНЕНО НА ЦАР САМУИЛ ИЛИ НА САМУИЛОВГРАД





Гласувай:
13


Вълнообразно


1. letopisec - Пламен Павлов Да, Самуиловград, ...
27.07.2014 13:38
Пламен Павлов Да, Самуиловград, крайно време е.
цитирай
2. ivoki - ДАЙ БОЖЕ !!!
27.07.2014 15:19
ДАЙ БОЖЕ !!!
цитирай
3. letopisec - Амин!
27.07.2014 16:47
ivoki написа:
ДАЙ БОЖЕ !!!

цитирай
4. aboychev - ДА БЪДЕ
27.07.2014 17:13
И ПРЕБЪДЕ
С БОЖИЕТА ПОМОЩ
цитирай
5. letopisec - ГЛАС НАРОДЕН, ГЛАС БОЖИ!
27.07.2014 18:36
aboychev написа:
И ПРЕБЪДЕ
С БОЖИЕТА ПОМОЩ

цитирай
6. get - - Този път те подкрепям - без угов...
27.07.2014 19:32
- Този път те подкрепям - без уговорки!
цитирай
7. pravoslavie - Подкрепям петицията.
27.07.2014 21:14
Може ли да посочите друг адрес на петицията, за да се подпиша, тъй като аз нямам профил във Facebook? Благодаря предварително!
цитирай
8. dinkov - Динков
27.07.2014 21:38
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Поздрав
Ицко
цитирай
9. letopisec - Благодаря.
27.07.2014 23:51
get написа:
- Този път те подкрепям - без уговорки!

цитирай
10. letopisec - Благодаря, ще го имаме предвид...
27.07.2014 23:52
pravoslavie написа:
Може ли да посочите друг адрес на петицията, за да се подпиша, тъй като аз нямам профил във Facebook? Благодаря предварително!

цитирай
11. letopisec - Благодаря...
27.07.2014 23:54
dinkov написа:
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Поздрав
Ицко

цитирай
12. getmans1 - Крайно време е!
28.07.2014 00:30
Крайно време е!
цитирай
13. letopisec - Цар Самуил заслужава достойно почитане на гибелта му преди 1000 години.
28.07.2014 09:54
getmans1 написа:
Крайно време е!

цитирай
14. atil - Бошлаф петиция. . . каквото старото ...
31.07.2014 00:47
Бошлаф петиция...каквото старото преименуване - такова и новото. По този път целият Благоевградски окръг ще заприлича на исторически музей от селища. Също като центъра на Скопие.
Да се върне старото исконно древнобългарско име - ГОРНА ДЖУМАЯ е правилното действие!
Веднага още утре президента да издаде указ!
Също така да махне вече наистина арабското име на Аллах от върха на Рила и да и върне старото исконно име на върха - Тенгри-дир!
Освен това да си махат незаконната република и да връщат Царството!
Утре в 10 часа!
Стига са си играли на политика и на избори, както ти Милчев на история...
Ако имаше чалъм още тази вечер щях да направя преврат! А вдругиден да прекръстя де каквото има по правилният начин!
цитирай
15. atil - Нали има гара Самиул на ж. п. линията ...
31.07.2014 00:54
Нали има гара Самиул на ж.п. линията Русе-Варна? Колко Самуиловци искате още, като един паметник на Кан Атил Аспарух още не сте направили в София!
Радомир има, Димитровград има, на името на бащата на Георги Димитров - бай Димитър.
Пък този град Горна Джумая(Горният красив град), защото има и Долен...,простите комунисти като вас, са го кръстили на бащата на Димитър Благоев - г-н Благой.
Благо име, какво толкоз ви пречи?
Пък питайте и хората, стига сте решавали вместо тях.
цитирай
16. letopisec - Винаги съм знаел, че си безродник, тюркофиле...Ти си срам за българщината, заедно с онзи от КГБ Нурутдинов...
31.07.2014 10:12
atil написа:
Бошлаф петиция...каквото старото преименуване - такова и новото. По този път целият Благоевградски окръг ще заприлича на исторически музей от селища. Също като центъра на Скопие.
Да се върне старото исконно древнобългарско име - ГОРНА ДЖУМАЯ е правилното действие!
Веднага още утре президента да издаде указ!
Също така да махне вече наистина арабското име на Аллах от върха на Рила и да и върне старото исконно име на върха - Тенгри-дир!
Освен това да си махат незаконната република и да връщат Царството!
Утре в 10 часа!
Стига са си играли на политика и на избори, както ти Милчев на история...
Ако имаше чалъм още тази вечер щях да направя преврат! А вдругиден да прекръстя де каквото има по правилният начин!

цитирай
17. atil - Само едно недоразумение като теб и ...
31.07.2014 14:08
Само едно недоразумение като теб и подобните ти, може да ме нарече мен така...
Дето съм от 30 века Баш българофил! И всяко поколение, дори това след мен го е изстрадало и споделило в историческата съдба!
Шебеци сте вие и разрушителни елементи и слуги на дявола! Не сте от вчера та да ви се чуди човек и да не ви разпознава.
Нека ония от Невидимото и тия съвременниците - да гледат и да видят кой е за срам и позор и кой за хвалба!
Поне ме предизвика да напиша това:
http://atil.blog.bg/history/2014/07/30/drevnobylgarski-letopisi-djagfar-tarihy-orenburg-1994-g-izda.1285057
цитирай
18. leonleonovpom2 - Самуил е безспорно заслужил, за ...
31.07.2014 16:08
Самуил е безспорно заслужил, за съхраняването на българщината. Дълги тодини противодейства на упорития арменец, води равностойна битка с империята
Но!
Да бъде почетен с провала, довел и зо смъртта му и временно-до заличаването на България?!
Добре, важното е да бъде почетен!!
Според мен, да не стане преименуването по сталинистки манивр -Сталино, Сталинград, Сталинабад, Ленинтрад,,, Калининград и така нататък, нека първо се направи допитване до местното население и в зависимост от него да се действа, така смятам поне, че е правилно, демократично
Ако то е съгласно, какво по-хубаво от това!
Това си е мое скромно мнение, от него нищо не зависи
цитирай
19. bls - Благодаря, местното население е "за". Трагичната гибел на цар Самуил не е "провал", а болка от жестокостта. Възмездие следва и Асен и Петър
01.08.2014 14:31
leonleonovpom2 написа:
Самуил е безспорно заслужил, за съхраняването на българщината. Дълги тодини противодейства на упорития арменец, води равностойна битка с империята
Но!
Да бъде почетен с провала, довел и зо смъртта му и временно-до заличаването на България?!
Добре, важното е да бъде почетен!!
Според мен, да не стане преименуването по сталинистки манивр -Сталино, Сталинград, Сталинабад, Ленинтрад,,, Калининград и така нататък, нека първо се направи допитване до местното население и в зависимост от него да се действа, така смятам поне, че е правилно, демократично
Ако то е съгласно, какво по-хубаво от това!
Това си е мое скромно мнение, от него нищо не зависи

цитирай
20. bls - Забравих да ти кажа, че си оставаш един безроден циник.
01.08.2014 14:32
leonleonovpom2 написа:
Самуил е безспорно заслужил, за съхраняването на българщината. Дълги тодини противодейства на упорития арменец, води равностойна битка с империята
Но!
Да бъде почетен с провала, довел и зо смъртта му и временно-до заличаването на България?!
Добре, важното е да бъде почетен!!
Според мен, да не стане преименуването по сталинистки манивр -Сталино, Сталинград, Сталинабад, Ленинтрад,,, Калининград и така нататък, нека първо се направи допитване до местното население и в зависимост от него да се действа, така смятам поне, че е правилно, демократично
Ако то е съгласно, какво по-хубаво от това!
Това си е мое скромно мнение, от него нищо не зависи

цитирай
21. bls - Тюркофили, тракедонисти и македонисти, вашият край е близо.
01.08.2014 14:33
atil написа:
Само едно недоразумение като теб и подобните ти, може да ме нарече мен така...
Дето съм от 30 века Баш българофил! И всяко поколение, дори това след мен го е изстрадало и споделило в историческата съдба!
Шебеци сте вие и разрушителни елементи и слуги на дявола! Не сте от вчера та да ви се чуди човек и да не ви разпознава.
Нека ония от Невидимото и тия съвременниците - да гледат и да видят кой е за срам и позор и кой за хвалба!
Поне ме предизвика да напиша това:
http://atil.blog.bg/history/2014/07/30/drevnobylgarski-letopisi-djagfar-tarihy-orenburg-1994-g-izda.1285057

цитирай
22. letopisec - Да бъде почетен с провала....Прав е Белов, Вие господин пенсио, сте циник...
01.08.2014 14:36
leonleonovpom2 написа:
Самуил е безспорно заслужил, за съхраняването на българщината. Дълги тодини противодейства на упорития арменец, води равностойна битка с империята
Но!
Да бъде почетен с провала, довел и зо смъртта му и временно-до заличаването на България?!
Добре, важното е да бъде почетен!!
Според мен, да не стане преименуването по сталинистки манивр -Сталино, Сталинград, Сталинабад, Ленинтрад,,, Калининград и така нататък, нека първо се направи допитване до местното население и в зависимост от него да се действа, така смятам поне, че е правилно, демократично
Ако то е съгласно, какво по-хубаво от това!
Това си е мое скромно мнение, от него нищо не зависи

цитирай
23. atil - Летописчо, запомни от мен поне едно ...
01.08.2014 19:08
Летописчо, запомни от мен поне едно нещо - историята е също толкова точна наука, колкото икономиката или математиката!
Разсъжденията са аналитична и философска категория а не историческа!
Имаме и такава дисциплина - Философия на историята, ако имаш желание можеш там да потърсиш реализация, не се съмнявам, че ще намериш протекция и съдействие.
Вашето възпитание, манталитет и интелигентност страдат от голям баласт идеологическа и нравствена обремененост.
Това предизвиква у вас желание за завист, реванш и натрапчиви мисли. На всяка цена, чрез клевети и уйдурми и каквото и да е да постигнете своето.
Понеже заменихте и подменихте много човешки душевни категории,(дори понятието - душа и Бог) често се вживявате като творчески гении и модератори на битието и съзнанието. Приемате желаемото за действително и манипулацията за творчество?!(Ти си брат по призвание на опонента си Спараток! Например)
Само че нещата винаги са били и ще си останат такива каквито са - А НЕ ТАКИВА КАКВИТО ГИ ИЗКАРВАТЕ!
И Ако е за преименуване то право да получи такова име има по-скоро Охрид - Кизил Кубар - столицата на Цар Самуил, а не Благоевград - Горна Джумая.
Вашите инициативи страдат от някаква недостатъчност и оставят някаква тревожност и опасения в обикновения и почтен българин. Нещо съмнително...
затова и аз не можах да остана безразличен по този въпрос.
цитирай
24. letopisec - Благодаря, предлагате да не е български град, а работа на Република Македония. Без коментар
01.08.2014 23:42
atil написа:
Летописчо, запомни от мен поне едно нещо - историята е също толкова точна наука, колкото икономиката или математиката!
Разсъжденията са аналитична и философска категория а не историческа!
Имаме и такава дисциплина - Философия на историята, ако имаш желание можеш там да потърсиш реализация, не се съмнявам, че ще намериш протекция и съдействие.
Вашето възпитание, манталитет и интелигентност страдат от голям баласт идеологическа и нравствена обремененост.
Това предизвиква у вас желание за завист, реванш и натрапчиви мисли. На всяка цена, чрез клевети и уйдурми и каквото и да е да постигнете своето.
Понеже заменихте и подменихте много човешки душевни категории,(дори понятието - душа и Бог) често се вживявате като творчески гении и модератори на битието и съзнанието. Приемате желаемото за действително и манипулацията за творчество?!(Ти си брат по призвание на опонента си Спараток! Например)
Само че нещата винаги са били и ще си останат такива каквито са - А НЕ ТАКИВА КАКВИТО ГИ ИЗКАРВАТЕ!
И Ако е за преименуване то право да получи такова име има по-скоро Охрид - Кизил Кубар - столицата на Цар Самуил, а не Благоевград - Горна Джумая.
Вашите инициативи страдат от някаква недостатъчност и оставят някаква тревожност и опасения в обикновения и почтен българин. Нещо съмнително...
затова и аз не можах да остана безразличен по този въпрос.

цитирай
25. aboychev - ОХРИД Е БЪЛГАРСКИ ГРАД, А
02.08.2014 06:32
"РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЯ" Е РУСКА-КОМУНИСТИЧЕСКА ИЗМИСЛИЦА
цитирай
26. letopisec - Напълно споделя.
02.08.2014 06:46
aboychev написа:
"РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЯ" Е РУСКА-КОМУНИСТИЧЕСКА ИЗМИСЛИЦА

цитирай
27. atil - Толкова века е бил български град с ...
02.08.2014 21:33
Толкова века е бил български град с това име, и то в чужда държава! Сега може да стане със собственото си име само още по-български.
Всъщност за да разлая още повече кучетата ще кажа, че дълго време след покръстването, българите сякаш били не само двуезични, но и двуименни...Например на Самуил му викали - Шамил, на Симеон - Шамгун и т.н.
Сега непременно ли трябва това библейско и все още изкуствено по това време име за България, да го курдисате за име на главния град на Пиринска Македония?!
Къде бяхте досега да се погрижите за паметниците на българския срам в страната например, или за изкуствените имена на градове, улици и др. Някои бяха заменени с нормални имена да, а други с още по-ненормални...Но има и още маса такива особено извън София.
Предложението ми всъщност е ако има проблем с името, да се спретне едно допитване за преименуване и след това дори тия като мене ще се успокоят...
Каквото решат гражданите нека това да е .
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: letopisec
Категория: История
Прочетен: 11484607
Постинги: 701
Коментари: 12663
Гласове: 3319
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. роман за Атила
2. Династията Дуло - изследване
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем - статия на А.И.Иванчик
4. Българи и ефталити - проучване
5. Кимерийци и хуни - мит или реалност? - изследване
6. Ранните хуни в Източна Европа - откъс от монографията от 1973 г. на американския професор Otto Maenchen-Helfen
7. Народите в хунската империя, ч.І
8. Как българите останаха без история...
9. статия на Вл. Георгиев, бележит български езиковед
10. статия на Вл. Георгиев за тракийския език
11. Посланието на големият български историк Златарски.
12. ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ЕТНОГЕНЕЗА
13. Кои са кутригурите? - нови аргументи
14. Български цар е превзел Персия, според Паисий Хилендарски
15. СЛАВЯНСКИ ЕЗИК ЛИ Е БЪЛГАРСКИЯ?
16. Кого обслужва идеята, че сме траки?
17. РАЖДАНЕТО НА ЛЕВСКИ
18. Град Несебър и тракийското божество Mezen.
19. Българите не са тюрки...Какво казват източниците?
20. 1-ви ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
21. 2-ри ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
22. 3-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
23. 4-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
24. 5-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
25. 6-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
26. АВИТОХОЛ И ЕФТАЛИТ