Прочетен: 8283 Коментари: 9 Гласове:
Последна промяна: 30.07.2014 16:12
Омир в „Одисеята“ пише следното за кимерийците:
„Слънцето скоро се скри, над стъгдите припаднаха сенки.
Корабът най-после стигна отвъд океанското дъно.
Там кимерийски мъже населяват града и земята.
Те са обвити от вечна тъма и мъгла.
Не излъчва никога блясък към тях със лъчите си яркото слънце...”
В тези стихове на Омир откриваме мита, свързан с хуритското божество Кумарби и неговото отроче Уликуми, което било скала и скрило слънцето...
Отзвук от този мит е съхранен и при волжко-българската легенда за Сак и Сок и за това, че е скрито слънцето...
history.rodenkrai.com/new/legendi/legendata_za_mardukan_i_sinovete_mu_sak_i_sok.html
Урартски печат
Улликуми буквално означава "улли" (унищожител, разрушител) на куми (града на божествата, които Кумарби иска да накаже)...
Респективно, думата е съхранена в кимерийско-българската лексика, като „хУЛИ“, „хАЛА“...
Има и обратно пропорционално значение, т.е. инверсия, при „еЛА“ ( елха, свещенното дърво)...Eлек (дреха).
Името на първородния син на Атила, също е свързано с Ули/Ела.....
Казва се Елак, където "к" е суфикс за мн.ч...Ако свържем етимологията на името с "ела" (свещенно дърво), то буквално името на Елак, първородния син на Атила, означава "свещенни дървета" (мн.ч.).
В много от българските думи е съхранен спомен за култови домашни предмети. Един от тях е „хурката“, чието име е запазило спомена за древните хури. Това предположение се потвърждава и от българската дума „метани“ (поклони), съхранила в значението си другото название на хурите, т.е. името митани.
Хурито-урартската култура оказва влияние не само на гръко-тракийските божества, но и на кимеро-българите, чиято древна държава Гамирая е била през ІХ в. пр.н.е. на север от Урарту.
Влиянието, което хуритския божествен пантеон оказва на хетската и древногръцката митологии, е посочено отдавна. От 1937 г. (Ф. Дорнзайф) до 1957 г. (А. Лески) постепенно се налага научният извод, че в основата на древно-гръцката митология има архаично хуритско влияние.
Кимерийското бойно куче на Мадарския Конник.
Защо Атила е наречен "Бич Божий&quo...
Аудиенцията на Приск при хунската царица...
The Madara Rider, representing the figure of a knight triumphing over a lion, is carved into a 100-m-high cliff near the village of Madara in north-east Bulgaria. Madara was the principal sacred place of the First Bulgarian Empire before Bulgaria’s conversion to Christianity in the 9th century. The inscriptions beside the sculpture tell of events that occurred between AD 705 and 801.
Homer's "Odyssey" writes for Kimmerians:
"The sun soon disappeared over the open square fainted shadows.
The ship finally came across the ocean floor.
There Cimmerian men inhabit the city and the land.
They are surrounded by eternal darkness and fog.
Does not emit never shine to them with its rays shining sun ... "
In these verses we find Homer duties associated with huritskoto Kumarbi deity and his offspring Ulikumi which was rock, and hide the sun ...
Echo of this myth is preserved and Volga-Bulgarian legend Sak and Sok and that the sun is hidden ...
In Hurrian mythology, Ullikummi is a giant stone monster, son of Kumarbi and the sea god's daughter [Ullikummi's older brother, Hedammu, is a sea monster and appropriately the son of the sea god's daughter, Sertapsuruhi; Ullikummi himself is Kumarbi's son by a female cliff].
The narrative of Ullikummi is one episode, the best preserved and most complete, in an epic cycle of related "songs" about the god Kumarbi, who aimed to replace the weather god Teshub and destroy the city of Kummiya; to this end Kumarbi fathered upon a rock cliff a genderless, deaf, blind, yet sentient pillar of volcanic rock, Ullikummi, which he hid in the netherworld and placed on the shoulder of Upelluri. Upelluri, absorbed in his meditations, did not feel Ullikummi on his shoulder [Upelluri stands in the netherworld, holding the earth and sky on his shoulder like the Greek Atlas; a mere giant such as Ullikummi is barely noticeable, although Upelluri does feel a bit of pain in his shoulder once Ullikummi has grown up]. Ullikummi grew quickly until he reached the heavens. Ullikummi's brother Teshub thundered and rained on Ullikummi, but it did not harm him. Teshub fled and abdicated the throne [the weather god and his vizier and brother, Tasmisu, are defeated in their first battle with Ullikummi, as Tasmisu relates to Teshub's wife, Hebat; as a result Teshub is banished to a "little place," probably meaning a grave]. Teshub asked Ea for help [Ea, who lives in the Apsu, underground source of earth's waters, obtains the toothed cutting tool with which heaven and earth were cut apart shortly after creation; this tool will disable Ullikummi]. Ea visited Upelluri and cut off the feet of Ullikummi, toppling him [that is, Ea cuts Ullikummi loose from Upelluri's shoulder and then urges the weather god to fight again; the end of the story is broken away and scholars simply assume Ullikummi is finally defeated].
The "song of Ullikummi" was recognized from its first rediscovery as a predecessor of Greek myths in Hesiod. Parallels to the Greek myth of Typhoeus, the ancient antagonist of the thunder-god Zeus, have been elucidated by Walter Burkert, Oriental and Greek Mythology, pp. 19–24, and Caucasian parallels in his "Von Ullikummi zum Kaukasus: Die Felsgeburt des Unholds", Würzburger Jahrbücher N. F., 5 (1979)
The Song of Kumarbi or Kingship in Heaven is the title given to a Hittite version of the Hurrian Kumarbi myth, dating to the 14th or 13th century BC. It is preserved in three tablets, but only a small fraction of the text is legible.
In one version of the Kingship in Heaven, the three gods, Alalu, Anu, and Kumarbi, rule heaven, each serving the one who precedes him in the nine-year reign. It is Kumarbi's son Tešub, the Weather-God, who begins to conspire to overthrow his father.[3]
From the first publication of the Kingship in Heaven tablets[4] scholars have pointed out the similarities between the Hurrian creation myth and the story from Greek mythology of Uranus, Cronus, and Zeus.
2. Династията Дуло - изследване
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем - статия на А.И.Иванчик
4. Българи и ефталити - проучване
5. Кимерийци и хуни - мит или реалност? - изследване
6. Ранните хуни в Източна Европа - откъс от монографията от 1973 г. на американския професор Otto Maenchen-Helfen
7. Народите в хунската империя, ч.І
8. Как българите останаха без история...
9. статия на Вл. Георгиев, бележит български езиковед
10. статия на Вл. Георгиев за тракийския език
11. Посланието на големият български историк Златарски.
12. ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ЕТНОГЕНЕЗА
13. Кои са кутригурите? - нови аргументи
14. Български цар е превзел Персия, според Паисий Хилендарски
15. СЛАВЯНСКИ ЕЗИК ЛИ Е БЪЛГАРСКИЯ?
16. Кого обслужва идеята, че сме траки?
17. РАЖДАНЕТО НА ЛЕВСКИ
18. Град Несебър и тракийското божество Mezen.
19. Българите не са тюрки...Какво казват източниците?
20. 1-ви ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
21. 2-ри ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
22. 3-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
23. 4-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
24. 5-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
25. 6-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
26. АВИТОХОЛ И ЕФТАЛИТ