Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.01.2014 16:38 - Средновековен коментар на Евстатий Солунски за кимерийците.
Автор: letopisec Категория: История   
Прочетен: 17410 Коментари: 30 Гласове:
7

Последна промяна: 15.01.2014 16:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                1.

Евстатий е живял през ХІІ в. Бил е митрополит на Тесалоники и освен теологични съчинения е писал и коментари към епосите на Омир. Тълкувал е поемите на Пиндар, комедиите на Аристофан, землеописанието на Дионисий Периегет и др. По негово време са съществували произведения на античната литература, които не са достигнали до нас и това прави коментарите му ценни.

Коментарът на Евстатий за кимерийците е във връзка със сведението за тях, дадено от Омир в Одисеята.

Омир, който е живял в VІІІ в. пр.н.е., пише за кимерийците в „Одисеята” (ХІ, 14) следното:

  „Слънцето скоро се скри, над стъгдите припаднаха сенки.

   Корабът най-после стигна отвъд океанското дъно.

   Там кимерийски мъже населяват града и земята.

   Те са обвити от вечна тъма и мъгла.

 Не излъчва никога блясък към тях със лъчите си яркото слънце...”

Δύσετό τ" ήέλιος, σκιόωντό τε πάσαι άγυιαί. 
ή δ" ές πείραθ" ΐκανε βαθυρρόου Ώκεανοΐο. 
ένθα δε Κιμμερίων ανδρών δήμος τε πόλις τε, 
15 ήέρι και νεφέλη κεκαλυμμένοί ούδέ ποτ" αυτούς 
ήέλιος φαέθων έπιδέρκεται άκτίνεσσιν, 
ούθ" όπότ" αν στείχησι προς οΰρανόν άστερόεντα 
ούθ" ότ" άν άψ έπι γαΐαν απ" ούρανόθεν προτράπηται 
αλλ" επί νύξ όλοή τέταται δειλοΐσι βροτοΐσιν

Средновековният учен задава интересни въпроси и търси техните отговори. Той се учудва защо „кимерийците, народ известен в историята, поетът иска да пресели в съседство с Аид(К ХІ, 14)?

image

Всъщност, идеята, че Омир описва Аид (подземния свят) в горния стих, идва от Страбон, географ от І в.пр.н. е/І в. от н.е., който пише: „знаейки за кимерийците, че обитават Кимерийския Боспор, мрачна страна на север, той (Омир) съвсем подходящо ги е пренесъл на мрачно място, в съседство с Хадес – място удобно за неговото творчество в описанието му на скитанията (на Одисей). Това, че ги е познавал разкриват и хронографите, като датират нахлуването на кимерийците малко преди Омир или по негово време”( Кн.І, гл.ІІ.9).

Какво точно ни казва Страбон? Той твърди, че Омир е знаел за Кимерийския босфор (дн. Керченски провлак), което не отговаря на истината.

Другото, което казва Страбон, е че Омир е пренесъл поетично кимерийците в съседство с Хадес, понеже Кимерийския босфор е „мрачна страна на север“.

 Тоест, Страбон директно пише, че кимерийците не живеят там, където е Хадес, а са пренесени от фантазията на поета, понеже страната им при Кимерийския босфор е „мрачна“.

Тук имаме два момента и те са схванати през ХІІ в. много добре от Евстатий. Първият е, че древногръцката дума за името на `кимерийците`, т.е.  `Κιμμέριοι` и древногръцката дума за `зимни`, т.е.  χειμερῐνός, са сходни в звуково отношение. А вторият момент е, че Омир, според Страбон и Евстатий, е приложил „свободата на митическото творчество(Евстатий, пак там) и така „омировите кимерийци във фантазията са пренесени от северните местности на запад(Евстатий, пак там).

Защо на запад? Защото вратите към подземния Хадес, според древните, са били в Италия, близо до Неапол.

Страбон счита, че омировите кимерийци са преселени от Омир в дн. Кампания (в Южна Италия) близо до ез. Авернус (Lago D’Averno), където се е смятало, че е входът към Хадес. Тъй като тези места са разположени близо до залива на Неапол, разположен точно там, където е описан от Кратет (атински философ от I в. пр. Хр., създател на глобуса), е възможно Омир да е имал предвид точно този залив.

image

Защо Омир е постъпил така с кимерийската родина, премествайки я на запад, при Хадес? Защото изпитвал, според Страбон, неприязън към кимерийците, които по негово време нападнали йонийците. А Омир е йониец. Страбон пише, че Омир „ги е поселил в съседство с царството на Хадес, макар и да го е направил навярно заради всеобщата омраза, изпитвана от йонийците по онова време към това племе, всъщност, както казват, тъкмо по времето на Омир или малко преди това, е станало кимерийското нашествие, което е стигнало чак до Еолида и Йония” (Кн.ІІІ, гл.ІІ,12).

Евстатий през ХІІ в. следва същата логика: „Ариан казва, че скитското племе кимерийци, вдигайки се от своята родина и нанасяйки вреда на всички по пътя си, дошло до Витиния. Херодот разказва, че по време на царуването на Ардий, син на Гиг, кимерийците изгонени от домовете си от номадите-скити, дошли в Азия и превзели Сарди. Други казват също, че при своето нашествие те разграбили светилищата на боговете в Азия. Ето защо певците, нямайки възможност да им навредят по друг начин, с измисленото им преселване (до Хадес – б.м.)  отмъстили за грубите постъпки на този народ, вследствие всеобщата, така казват, вражда към тях от страна на йонийците. А поетът, стоящ начело на тия поети, също е йониец.“

Ето така през ХІІ в. Евстатий разкрива, че кимерийската родина не е при Хадес, а е поместена там от Омир, поради йонийската омраза към нашествениците кимерийци през VІІ в. пр.н.е. над западна Мала Азия.

Евстатий се съгласява със Страбон, че кимерийската родина е при Кимерийския боспор на север, а Страбон вярва, че Омир е знаел това, т.е. че те живеят на зимно място и за да си отмъсти, ги е пренесъл на още по-мрачно място, в съседство с Хадес.

И така, както Страбон през І в., така и Евстатий през ХІІ в., дават едно и също обяснение защо Омир е заселил кимерийците до Ада, Хадес, където те са лишени от слънчева светлина: „Те са обвити от вечна тъма и мъгла. Не излъчва никога блясък към тях със лъчите си яркото слънце…“

От йонийска омраза към нашествениците кимерийци.

А дали е наистина така?

През 1991 г. на симпозиум в София Асколд Иванчик представи статията си „За името „кимерийци“. Учените отдавна обръщат внимание, че в гръко-езичните източници, още от „Одисеята” на Омир от втората половина на VІІІ в. пр.н.е, етнонима им е известен като „кимерийци” (Κιμμέριοι), докато в асирийските клинописи от VІІІ в. пр.н.е., библейските данни за Гомер и в арменските сведения, те са с начална буква „г” [Акадското „KUR/Gamir (ra)].

На основата на сведенията на Херодот, през 1981 г. Дяконов разработва хипотезата, че самоназванието  „Гамир” е препредадено на гърците чрез посредничеството на тракийския език, при това в онази епоха на единство на трако-фригийския, където той фиксира отсъствие на звук „g”. Така, пак на основата на Херодот за предскитски старини в северното Черноморие, Дяконов датира това време на посредничество към ХІІ в. пр.н.е.

Иванчик през 1991 г. изказа различно гледище. Проводник на името на кимерийците към гърците, както  смята той в статията му от София, не са траките, а лидийците, които нямат „g”, при това препредаването на името, не може да е преди 714 г., когато асирийските клинописи дават първо сведение за кимерийската начална хегемония, визирайки атаката им над Урарту.

Това предположение на Иванчик, с което Дяконов се съгласи, все пак е малко неловко, понеже то вменява на „Одисеята“ на Омир ролята едва ли не на новинар за събития, станали по време на създаване на епоса. Ето защо в своята нова книга Накануне колонизации. Северное Причерноморье и степные кочевники VIII-VII вв. до н. э. в античной литературной традиции: фольклор, литература и история. Москва, Берлин: Палограф, 2005.“   Иванчик  допуска, че сведението при Омир за кимерийците и тяхната страна, има по-стар източник и той е в легендите за Аргонавтите…

image

И така, независимо, че Страбон от І в. е внесъл идеята, че Омир е познавал кимерийците от Боспор Кимерийски и дори е доживял техните атаки над йонийци (според асирийските клинописи, гр. Сарди е превзет от кимерийците през 644 г.) и заради това от омраза е „пренесъл“ родината им на запад при Хадес, и трите момента очевидно не са верни.

Омир не е познавал Кимерийския боспор. Омир не е описал кимерийците чак след техните атаки над йонийските градове през VІІ в. пр.н.е. И, трето, вероятно причината за стиха на Омир в „Одисеята“ не се дължи на горепосоченото, а на нещо друго, което остава извън полезрението на учените.

Около І в. пр.н.е., когато Страбон учено изследва древните текстове на Омир, е живял и работил и Филон, автор на произведението „Финикия”. В предговорът Филон казва, че трудът му е превод от древните финикийски текстове на Санхуниатон, който вероятно е живял в края на второто хилядолетие пр.н.е., защото това произведение съдържа религиозни варианти отпреди древногръцката митология.

„Финикия” на Филон не е запазена до наши дни, но е цитирана от Евсебий Кесарийски. Филон, който е бил от гр. Библос, изброява четири поколения богове. Първото било Елиун, на гръцки Хюпсистос, второто било Уран – Небе, третото Елос, т.е. финикийския Ел и накрая, четвъртото било богът на бурята Баал – Хадад, съответник на Зевс. „Сходството на тази концепция с представената от Хезиод митология отдавна било забелязано, но понеже Филон бил автор от римската епоха, произведението му дълго време било считано за подражание на Хезиод. Едва с откриването на източният хуритски мит за Кумарби, както и на текстовете от Угарит и превеждането им, учените променили това твърдение, а реабилитираната „Финикия” станала ценен източник за опознаване на финикийската религия...Разказът на Филон, изложен от Евсебий, е съкратен по необходимост, но приликите с месопотамско-сирийската митология проличават, а това свидетелства за популярността в сирийските среди на концепсията за четирите поколения богове, борещи се помежду си за господство над света. Следователно произведението на Филон от Библос потвърждава тезата за източното влияние в „Теогония” и едновременно с това посочва възможността за съществуването на сирийско-финикийско посредничество при навлизането на чужди елементи в гръцката митология.” (Maciej Popko. Wydawnictwa Artystyczne I Filmowe, Warszawa, 1976).

Източно-хуритският мит за божеството Кумарби разказва за ламтежа на Кумарби да не предаде властта си на своя син Тешуб. За тази цел Кумарби създава отрочето-скала Уликуми (ули=унищожител, на Куми), което стъпило на гърба на хуритският Атлас и израснало над морето, за да скрие слънцето…

Голяма част от хуритския пантеон е стигнал до нас, посредством хетските взаимствания и преводи. Най-древният хуритски бог е Алала. За хуритския пантеон е характерна смяната на поколенията. Бог Ану първоначално прислугва на Алала, а след това влиза в битка с него и го онаследява. Когато Ану става върховен бог, на него му прислугва Кумарби, чието име Дяконов превежда „този, който [е бог ] на кумийците”. Именно „кумийците” са „олимпийците” на хуритския пантеон.

Както Ану сразява Алала, така и Кумарби смъква от божествения трон Ану. В битката между тях Кумарби поглъща детеродните органи на Ану. Последният го проклина и му заявява, че от погълнатото ще се пръкне богът-гръмовержец Тешуб, който след време ще срази Кумарби. Този мотив го срещаме по-късно и в „Теогония” на Хезиод, където Кронос кастрира Уран. След това той обаче поглъща собствените си деца, а не бременее с тях, както е при Кумарби. Рея, сестрата-жена на Кронос, подменя Зевс с камък и Кронос поглъща камък, вместо бъдещия гръмовержец Зевс. Младите богове също низвергват Кронос, така както хуритския Тешуб трябва да срази Кумарби по личбата на Ану (Ану, Уран = Небе).

В хуритската митология Кумарби, за да се отърве от Тешуб, решава да създаде камъка-скала Уликуми, чието име в превод е „разрушителят на Куми”.

Както вече посочихме, „кумийците”, т.е. хуритските „олимпийци”, живеят в града на властващите богове Куми. Това е на планината Хундури, където е и гръмовержеца Тешуб.

С други думи, Кумарби смята да разруши божествения свят и местопребивалището на боговете, и за целта създава каменното същество Уликуми.

Как смята да стори това?

Кумарби надява своите „крилати ботуши” и напуска своя град Уркиш, който се намира в горната долина на река Тигър. Влиза в едно езеро и се съвокуплява неколкократно със скала. Това води до водно сътресение и Океан изпраща своя вестоносец Ипелури да покани Кумарби на пир, за да бъде почетен и умилостивен. Сервират се храни и питиета, а посреднощ богините на съдбата донасят новото дете на Кумарби и го слагат на колената на баща му, за да му бъде дадено име. Кумарби го нарича Уликуми. Отрочето е създадено с мисия: след като порасне, то трябва да превърне в прах и сол Тешуб и да разруши (=улли) Куми (=хуритския Олимп). Кумарби трябва да остане самодържец на Хундури.

  Но, за да стане това, първо Уликуми трябва да отрасне и да бъде скрит от погледа на кумийците (хуритските богове-олимпийци).

  Кумарби прибягва до помощта на демоните Иршира, които занасят Уликуми при Упелури (това е фигурата на Атланта по-късно в древногръцката митология), който крепи земята и го поставят тайно на рамото му, за да може оттам Уликуми да израсне нагоре...Но преди това Иршира все пак показват отрочето на бог Ил и той открива, че детето е от камък.

   На рамото на  атланта Упелури отрочето Уликуми започва бързо да расте и скоро се показва като огромна скала над водите. Той е впечатляващ, устремен да скрие слънцето, което ужасено  уведомява Тешуб. Кумийците на планината Хиндури започват да оплакват бъдещата си съдба, а сестрата на Тешуб, хуритската богиня Шавушка (Иштар) започва да пее и се опитва да съблазни Уликуми. Но „Голямата вълна” й казва: „Пред кого пееш? Този човек е глух и не чува, този човек е сляп и не вижда, и няма милост. Върви Иштар, призови брат си, докато Камъка не се е оскалил и главата му не е укрепнала.

    Кумийците позлатяват рогата на своите бикове и започва битка на стихиите с Камъка, но безуспешна.

     Уликуми расте и големее...Хаос и ад.

image

     Очевидно при Омир в „Одисея” е съхранен откъс-алюзия именно от този мит за скриването на слънцето и текста няма нищо общо с алюзиите към Хадес, вменени по-късно:

     „Слънцето скоро се скри, над стъгдите припаднаха сенки.

        Корабът най-после стигна отвъд океанското дъно.

        Там кимерийски мъже населяват града и земята.

        Те са обвити от вечна тъма и мъгла.

        Не излъчва никога блясък към тях със лъчите си яркото слънце...”

    Вселенският шум от битката между кумийците и Уликуми, не дава възможност на съпругата на Тешуб, чието име Хебат изследователите свързват с библейската Ева, да разбере какво става. Тя получава послание от Тешуб да се скрие на специално място (райската градина ?), докато не дойде часа на победата.

    Успоредно с това, кумийците вече се чудят къде по-нагоре в планината Хундури да се скрият, предвид на израстването на Уликуми, т.е. разрушителя на Куми.

     По съвет на Тасмис, приятел и брат на Тешуб (и той, освен Тешуб, е плод от детеродните органи на Ану, погълнати от Кумарби, както и реката Тигър), се свързват със стария бог на първичните води Еа. Еа разбира проблема и се обръща към атланта Упелури, за да го пита, не знае ли случайно какво става. Атланта отговаря: „Когато върху мен построиха небе и земя, аз не усетих нищо. Когато дойдоха и отрязаха земята от небето, пак не усетих нищо, но сега усещам: дясното ми рамо ме боли, но кой е този бог, не знам.

    Чувайки това, Еа се обръща към „старите богове” е ги моли за онзи крив меч (името му е „куруци”), с който някога небето е било отрязано от земята. Еа иска да използа „куруци” срещу Уликуми и да го отреже...

   Общо взето това е съхранено. В крайна сметка, очевидно Тешуб възстановява „божествената традиция” и въпреки Уликуми, сменя Кумарби на божествения трон...Името на Тешуб се чества и при урартите, като Тешейба.

image

2.

Добре, но каква е връзката на кимерийците от Боспор Кимерийски с хуритски мит като този за Кумарби?

Все пак, кимерийците са на север от Кавказ, а хуритско-урартската култура на юг?

image

В основата на доскорошното схващане за кимерийското минало  стояха  сведенията на Херодот, които учените съвместяваха с древно-източните данни, особено тези от асирийските клинописи, и така оформяха своите теории. Разбира се, Херодот отдавна не е единствен източник за събитията в Древния изток, но беше преференциалният източник за общата картина от събития, които се случват там и в чиято картина кимерийското минало, е само отрязък от събитията, случили се малко повече от 100 г. преди превземането на Асирия от Вавилон и Мидия.

Но днес нещата се промениха. Херодот пише за скити и кимерийци през V в. пр.н.е., т.е.  логографските му сведения са почти от два века по-късно, от кимерийското и скитското нашествие в Предна и Мала Азия. Асирийските клинописи, които са от VІІІ в.пр.н.е. и от VІІ в. пр.н.е., са съвременни на кимерийското нашествие и учените приеха те да са водещият елемент при проучването на въпроса, а не Херодот.

Освен асирийските клинописи и античните сведения, важно е и археологическото проучване на кимерийците. Както пише Иванчик: „Разбира се, археологическите източници са не по-малко важни, отколкото писмените, за да се проучи кимерийския проблем. Понятието  "кимерийска култура" е въведено от най-ранните изследователи на предскитската археология на Северното Черноморие. Сега то е здраво закрепено в археологическата литература, която се използва за обозначаване на културата на предскитското население на Северното Черноморие. В този случай, по-голямата част от археолозите от дълго време не разбираха, а много не си дават сметка и сега, за всичките условности на това понятие. Те не се съмняват, че "кимерийската култура" наистина е принадлежала на реалните кимерийци от историческите източници, което съвсем не е очевидно и никога не е било доказано. Съмнението относно точността на това мнение се появи през последните години и въпросът за археологията на реалните исторически кимерийци е бил един от най-важните, обсъждани в този дебат (…).Първият проблем, който продължава да създава противоречия, е локализацията на областта, заета от кимерийците по време на победата им над войските на урартския цар Руси I.

Според Иванчик, първите сведения за кимерийската „страна и народ“ са от асирийските клинописи от 714 г. пр.н.е. и те локализират тяхното местопребиваване на север от Урарту, на териториите на дн. „Северна Армения и Южна Грузия“.

image

Това е региона на „страната и народа“ на кимерийците, според асирийските клинописи, а не Приазовието. Наличието на кимерийски топоними на север от Кавказ и в Приазовието, е важно за изследването на кимерийското минало, но не е априорно доказателство, че там са най-старите им обиталища. Така твърди Херодот, но неговите сведения – както казахме – са от V в. пр.н.е., т.е. два века след времето на кимерийската хегемония в Предна и Мала Азия.

С други думи кимерийската „страна и народ“ на Омир, не е била на Боспор Кимерийски, а на юг от Кавказ, в един регион, където кимерийците са имали допир с хуритската култура. Ето защо можем да допуснем, че сведението на Омир от „Одисеята“, е заето действително преди 714 г. пр.н.е., вероятно от  легенди за Аргонавтите.

image

Страната на кимерийците е била позната не само на колхите, които са били съседи с тая страна, но и на мореплавателите на „Арго“ от запад…Нещо повече, източната част на Черно море от носовете Карамбис и Овнешко чело, е носило името „Кимерийско море“…

image




Гласувай:
9


Вълнообразно


1. letopisec - Допреди малко повече от четвърт век ...
15.01.2014 20:30
Допреди малко повече от четвърт век общата представа за кимерийците беше следната: 1) Те са доскитското автохтонно население в северно-черноморските и предкавказките територии. 2) Някъде към 9/8 в.в. пр.н.е. по тия места идват от Средна Азия скитите и притесняват кимерийците. 3) След това кимерийците през Кавказ нахлуват в Задкавказието и Мала Азия, подгонени от скитите. 4) Кимерийското присъствие в Предна Азия и Мала Азия е незначително, на фона на скитското. 5) След 6 в. пр.н.е. вавилонските източници наричат кимерийци онези, които ахеменидските определят като „сака”. 6) На основание на предното, сведенията на асирийските клинописи от 8 -7 в.в. пр. н. е. за кимерийци и скити, се разглеждат като взаимозаменяеми и много често учените приписват на скитите военни действия, обозначени от асирийците като кимерийски.

Още тук трябва да кажем, че гореочертаната „обща представа” за кимерийското минало, днес е тотално променена.

Преди да посочим как бе извършена тази промяна, нека изясним, че в основата на старото експлициране стояха сведенията на Херодот, които учените съвместяваха с древно-източните данни, особено тези от асирийските клинописи, и така оформяха своите теории. Разбира се, Херодот отдавна не е единствен източник за събитията в Древния изток, но беше най-важният източник за общата картина от събития, които се случват там и в чиято картина кимерийското минало, е само отрязък от събитията, случили се малко повече от 100 г. преди падането на Асирия. Сиреч, „кимерийският въпрос” излезе на преден план за изтоковедите, едва след усилена и продължителна работа от тяхна страна над изучаването на страни като Асирия, Елам, Мидия, Урарту, Фригия, Лидия и т.н.

При изучаването на тези страни, този път и във връзка с присъствието на скити и кимерийци в Предна Азия и Мала Азия, ролята на Херодотовите сведения за „скитското господство” там, бе дълго време някакъв априорен постулат.

Този постулат за „скитското господство” в Предна и Мала Азия започна да се руши постепенно. Първоначално, с проучването на Мидия. Даденото от Херодот логографско сведение, че скитите са превзели Мидия, се оказа за учените в пълно противоречие с данните на източници от Изток, съвременни на възходството на мидийците.

Много усилие бе необходимо на учените за да кажат „сбогом на Херодот” по този проблем, а оттук постепенно се разплете и пъзела изобщо за скитското присъствие в региона.

Започнаха да се задават въпроси откъде идва и от какво е обусловено „скитофилството на Херодот? Защо Херодот премълчава сведения за кимерийците, които други антични автори след V в. пр.н.е. знаят?

Всичко това наложи да се преразгледат отново асирийските клинописи и критично да се изучат, вследствие на което неправомерното старо отъждествяване мужду скити и кимерийци, бе коригирано, тъй като акадските сведения много ясно разграничават едните от другите.
цитирай
2. marknatan - кимерите, живеят в страната на ...
16.01.2014 06:01
кимерите, живеят в страната на мрака, което е европа. което е на север от понта и означава /европа/ земята на Мракъ не случайно дедо херо нарича европа само северното черноморие а К седми опива черните българи ха ха ха /виж везд ист анарх за етимлогият н европа комент т гл стр/
византийски проститут като всики византийци е без литераурна традиип и имитира касическите антични и късноантични прозведения и тук в случая мился беше от дио касио ко разказва за кимрите от мрака
лизач на лизачи (гетски) и др под психопати, не панимаещ от фигуративната реч на античките, освен да сми мериш вулвата с вцата серафимка за друго не го дигаш
настане вечер в катуна
тъмно е в болната кратуна
лизач на лизачи лъска бастуна
туна туна туна
цитирай
3. letopisec - Добре, няма да изтрия творението ти... и...и...и
16.01.2014 06:07
marknatan написа:

кимерите, живеят в страната на мрака, което е европа. което е на север от понта и означава /европа/ земята на Мракъ /виж везд ист анарх комент т гл стр/
византийски проститут като всики византийци е без литераурна традиип и имитира касическите антични и късноантични прозведения и тук в случая мился беше от дио касио ко разказва за кимрите от мрака
лизач на лизачи (гетски) и др под психопати, не панимаещ от фигуративната реч на античките, освен да сми мериш вулвата с вцата серафимка за друго не го дигаш
настане вечер в катуна
тъмно е в болната кратуна
лизач на лизачи лъска бастуна
туна туна туна

цитирай
4. marknatan - смешкописец вместо да лижеш лизаюи ...
16.01.2014 06:20
смешкописец вместо да лижеш лизаюи и джвакаш анхиалси откачалници

чети Везд Ист анарх : напр за "Писмеността на Шкеите",

http://marknatan.blog.bg/history/2010/12/20/pismenostta-na-shkeite.653862

к/то са от т нар хуни
цитирай
5. letopisec - Чета те, приятелю. Чета те, че и те разбирам, даже...
16.01.2014 06:29
marknatan написа:
смешкописец вместо да лижеш лизаюи и джвакаш анхиалси откачалници

чети Везд Ист анарх : напр за "Писмеността на Шкеите",

http://marknatan.blog.bg/history/2010/12/20/pismenostta-na-shkeite.653862

к/то са от т нар хуни

цитирай
6. marknatan - letopisec, на тебя лично и от сердце ...
16.01.2014 08:44
letopisec,

на тебя лично и от сердце разкрих ена тайна, фцата серафимска кико я зарина с гетски дърдонки в обора

Ти, като цитиращ сега Страбон от второе столетие защо не цитир съобщщеното от него а кимерийските кораби с к/о занесли дарове на Август в первое столетие и за котлите над които клали пленниците в сев черноморие и как и кои са теи кимерийци като споед болната ти глава кимерите а избегали у абисиния да се правят н юерните хуйни в 5 век
цитирай
7. marknatan - т11. marknatan - летописец, една от ...
16.01.2014 08:49
ето а тайна разрита лично на летописец

" 11. marknatan - летописец, една от донеслите ми ...
09.01.2013 09:24
летописец,
една от донеслите ми пичи въшки от платформата на Пишкова в блога , kikowsky ,
сънувала сън и както си му е редо му го разтълкувах пичата въшка сънувала
" Тъкмо няколко секунди, преди да се събудя, бях в полусън и ми се присъни за кратко част от някакъв текст, в който имаше в скоби посочена една дума, написана на гръцки. Не знам този език, а думата изглеждаше горе-долу така Aeupopa."
И бе увледомена и и бе заръано да си гу спудели и съня и фпичатленията и тълкуванието натаново със овцата Серафим да включи и асирийците източните тракийци Да прощават кимерийците ма не ги е сънувал та само за еуропците му бе пояснено

еуропа идва от тъмница, тъмнина и ти правилно си сънувал думата така елините в древен пелопонес наричат всичко на север, тъмницата това е за тях европа , но е както ще обясна по долу и запад и още повече пък по-късно херодот пише за еуропа само тази част над северното черноморие Защо е така е На запад залпзва слънцето тъмницата е от изток изгрява светлината е
Идва от семитксата дума ереб, араб и може да се досетиме и да го приложоме и това и за арабите ,тъмните, но да не се отклонявам, за думата ереб на финикийски означава и запад и тъмнина , преминало в гръцкия като еребос, еурупос и от там европа
а за светлината като основание за географските разделения пак съня ти е прав защото географските посоки на света в най старите раздления налични на асирийски света е асу и ереб ъова е изтока и запада (тоано това означават Ист е светъл тракоманите са чели за асп или бял светъл дето бил аспарух от авестийското асп ) ист- ост, ( туак пак тракийските племена ист или ориентални източним готи и ост готи или вест готи зжападни годи , всичко опира до тракийския , което става пък ориенс -оксиденс в латинския
еуропа идва от тъмница, тъмнина и ти правилно си сънувал думата така елините в древен пелопонес наричат всичко на север, тъмницата това е за тях европа , но е както ще обясна по долу и запад и още повече пък по-късно херодот пише за еуропа само тази част над северното черноморие Защо е така е На запад залпзва слънцето тъмницата е от изток изгрява светлината е
Идва от семитксата дума ереб, араб и може да се досетиме и да го приложоме и това и за арабите ,тъмните, но да не се отклонявам, за думата ереб на финикийски означава и запад и тъмнина , преминало в гръцкия като еребос, еурупос и от там европа
а за светлината като основание за географските разделения пак съня ти е прав защото географските посоки на света в най старите раздления налични на асирийски света е асу и ереб ъова е изтока и запада (тоано това означават Ист е светъл тракоманите са чели за асп или бял светъл дето бил аспарух от авестийското асп ) ист- ост, ( туак пак тракийските племена ист или ориентални източним готи и ост готи или вест готи зжападни годи , всичко опира до тракийския , което става пък ориенс -оксиденс в латинския

тичкай да споделиш съня си и тълкованието му по Натан с овцата серафимоф латинския

тичкай да споделиш съня си и тълкованието му по Натан с овцата серафимоф за източните тракийци асирийците или там сте дали ресора на гипедалолога невменяемия асансьорен техник дзвера ха ха ха едни южни тураки финикийците ша му останат Та нали те са основали Тирас на Тирас, малцина знаят това, даже престъпника гетският лизач вече го е забравила мастията боцкана , след като и беха набити шуровете в кучия задник

цитирай


цитирай
8. letopisec - А така, ти сега даде да видим тоя неизвестен цитат от Страбон...
16.01.2014 09:52
marknatan написа:
letopisec,

на тебя лично и от сердце разкрих ена тайна, фцата серафимска кико я зарина с гетски дърдонки в обора

Ти, като цитиращ сега Страбон от второе столетие защо не цитир съобщщеното от него а кимерийските кораби с к/о занесли дарове на Август в первое столетие и за котлите над които клали пленниците в сев черноморие и как и кои са теи кимерийци като споед болната ти глава кимерите а избегали у абисиния да се правят н юерните хуйни в 5 век

цитирай
9. letopisec - Аз мога да тълкувам сънища, но трябва да ми бъде разказано подробно...
16.01.2014 09:55
marknatan написа:
ето а тайна разрита лично на летописец

" 11. marknatan - летописец, една от донеслите ми ...
09.01.2013 09:24
летописец,
една от донеслите ми пичи въшки от платформата на Пишкова в блога , kikowsky ,
сънувала сън и както си му е редо му го разтълкувах пичата въшка сънувала
" Тъкмо няколко секунди, преди да се събудя, бях в полусън и ми се присъни за кратко част от някакъв текст, в който имаше в скоби посочена една дума, написана на гръцки. Не знам този език, а думата изглеждаше горе-долу така Aeupopa."
И бе увледомена и и бе заръано да си гу спудели и съня и фпичатленията и тълкуванието натаново със овцата Серафим да включи и асирийците източните тракийци Да прощават кимерийците ма не ги е сънувал та само за еуропците му бе пояснено

еуропа идва от тъмница, тъмнина и ти правилно си сънувал думата така елините в древен пелопонес наричат всичко на север, тъмницата това е за тях европа , но е както ще обясна по долу и запад и още повече пък по-късно херодот пише за еуропа само тази част над северното черноморие Защо е така е На запад залпзва слънцето тъмницата е от изток изгрява светлината е
Идва от семитксата дума ереб, араб и може да се досетиме и да го приложоме и това и за арабите ,тъмните, но да не се отклонявам, за думата ереб на финикийски означава и запад и тъмнина , преминало в гръцкия като еребос, еурупос и от там европа
а за светлината като основание за географските разделения пак съня ти е прав защото географските посоки на света в най старите раздления налични на асирийски света е асу и ереб ъова е изтока и запада (тоано това означават Ист е светъл тракоманите са чели за асп или бял светъл дето бил аспарух от авестийското асп ) ист- ост, ( туак пак тракийските племена ист или ориентални източним готи и ост готи или вест готи зжападни годи , всичко опира до тракийския , което става пък ориенс -оксиденс в латинския
еуропа идва от тъмница, тъмнина и ти правилно си сънувал думата така елините в древен пелопонес наричат всичко на север, тъмницата това е за тях европа , но е както ще обясна по долу и запад и още повече пък по-късно херодот пише за еуропа само тази част над северното черноморие Защо е така е На запад залпзва слънцето тъмницата е от изток изгрява светлината е
Идва от семитксата дума ереб, араб и може да се досетиме и да го приложоме и това и за арабите ,тъмните, но да не се отклонявам, за думата ереб на финикийски означава и запад и тъмнина , преминало в гръцкия като еребос, еурупос и от там европа
а за светлината като основание за географските разделения пак съня ти е прав защото географските посоки на света в най старите раздления налични на асирийски света е асу и ереб ъова е изтока и запада (тоано това означават Ист е светъл тракоманите са чели за асп или бял светъл дето бил аспарух от авестийското асп ) ист- ост, ( туак пак тракийските племена ист или ориентални източним готи и ост готи или вест готи зжападни годи , всичко опира до тракийския , което става пък ориенс -оксиденс в латинския

тичкай да споделиш съня си и тълкованието му по Натан с овцата серафимоф латинския

тичкай да споделиш съня си и тълкованието му по Натан с овцата серафимоф за източните тракийци асирийците или там сте дали ресора на гипедалолога невменяемия асансьорен техник дзвера ха ха ха едни южни тураки финикийците ша му останат Та нали те са основали Тирас на Тирас, малцина знаят това, даже престъпника гетският лизач вече го е забравила мастията боцкана , след като и беха набити шуровете в кучия задник

цитирай



цитирай
10. marknatan - re;
16.01.2014 12:26
" 8. letopisec - А така, ти сега даде да видим тоя неизвестен цитат от Страбон..."

за Негово Величество Читателя на единствента българска иторическа школа на Вездесъищя Ист Анарх Винаги и с удоволствие ще се самоцитирам от златните стр на Ист Анарх ""Mедното гумно на българите и римското-ето как изглеждат" при гюведжарите



" Страбон в своята "География" книга VII глава 2, като пише за кимрите на които бил наименован Кимерийския Босфор при Меотидското езеро, казва че те са изпратили на Август с молба за приятелството му и за опрощение на техни по ранни постъпки най-свещения ,неприкосновения меден котел на тяхната страна и когато молбата им била изпълнена те отплавали обратно. Когато гърлата на военнопленниците,първо коронясани с венци на главите и навеждани над котела , били прерязвани кръвта им се събирала в този най-свещен котел.Или и в Рим го е имало този котел и покрай Меотида.Възможо е това да е медното гумно на българите. "

С превод и от траколайномет, че иначе нема да го приемете:

Страбон, География – кн. 7 – 2
Втора глава
1 Колкото до кимбрите, някои неща, които са разказани за тях са погрешни, докато други са напълно неправдоподобни. Например, човек не би могъл да приеме за причина да са били скитащ и пиратски народ обяснение като това, че са живеели на полуостров, но са били прогонени от обиталищата си от голяма приливна вълна. Защото те всъщност владеят земята, която са обитавали и в по-ранни времена. И са изпратили като подарък на Август най-свещения котел36 в земята им, с молба за приятелството му и за опрощение на предишните им дела, и щом ги получили, отплавали обратно за отечеството си. Нелепо е да се предполага, че са напуснали домовете си, защото са били подтикнати от явление, което е естествено и вечно, и се случва два пъти на ден. На измислица прилича и твърдението, че някога се е случил необикновено голям прилив, защото когато това сполетява океана, той търпи увеличавания и намалявания, но те са редовни и периодични37. И този, който е казал, че кимбрите вдигали оръжия срещу приливните вълни също не е прав. Невярно е и твърдението, че келтите, упражнявайки се в безстрашие, покорно търпели унищожаването на домовете им от приливите и след това ги пресъграждали, и че търпят повече жертви от водата, отколкото от войни, както казва Ефор. Всъщност това, че приливите и фактът, че тази част от страната е предмет на наводнения е нещо известно, би трябвало да опровергае подобни нелепости. Защото след като явлението се случва два пъти дневно, разбира се е невероятно кимбрите да не са разбрали отдавна, че приливите са нещо естествено и безвредно, и че възникват не само в тяхната страна, но и във всяка страна на океана. Не е прав и Клейтарх като разказва за конниците, които видели напора на морските вълни, отстъпили в пълен бяг и въпреки това замалко не били откъснати от водата. Знаем, първо, че настъпването на прилива не става с такава бързина, а че морската вода настъпва незабележимо за окото. И второ, че това става ежедневно и се чува от всички, които се приближат до него, още преди да са го видели, така че не е било вероятно да им вдъхне такъв страх, че да ги накара да побегнат все едно, че е станало неочаквано.
2 Посидоний е прав, като порицава историците за тези твърдения и не е лошо предположението му, че кимбрите, като пиратски и скитащ народ, са направили експедиция чак до района на езерото Меотида, и че също така „Кимерийският” Боспор38 е бил наречен на тях, защото е равно на „Кимбрийски”, след като елините наричат кимбрите „кимери”. По-нататък той казва, че в по-ранни времена боите обитавали Херкинския лес и кимбрите направили набег срещу земята им, но след като били отблъснати от боите, продължили надолу по Истър и в страната на галатите скордиски39, после до земята на тевристите40 и тавриските, които също са галати, а после до страната на хелветите, богати на злато, но мирни хора. Но когато хелветите видели, че богатството, придобито от кимбрите при техните грабежи надвишавало това на страната им, то те, и особено племената им тигерни и тойгени били толкова възбудени, че тръгнали да правят набези с кимбрите. Всички обаче били покорени от римляните, както самите кимбри, така и присъединилите се към техните походи, отчасти след като прехвърлили Алпите и навлезли в Италия, и отчасти докато все още били от другата страна на Алпите.
3 Някои автори съобщават, че кимбрите имали следния обичай: С жените, които ги придружават по време на походите има и жрици, които са ясновидки. Те са сивокоси, облечени в бяло, с ленени пелерини, стегнати с токи, с бронзови колани и босоноги. С мечове в ръце, тези жрици се срещат с военнопленниците из лагера и след като най-напред ги увенчаят с венци, отвеждат ги до един бронзов съд с големина около двадесет амфори41. Имат висока платформа, на която жриците се качват и след като се надвесят над котела42, прерязват гърлото на всеки пленник, след като са го вдигнали. И от кръвта, която се стича в съда някои от жриците извличат пророчество, докато други разпарят тялото и след като огледат вътрешностите, изричат пророчество за победа на своя народ. А по време на битките бият по кожите, изпънати на прътите на покривите на фургоните им и по този начин извличат неземен шум."
цитирай
11. letopisec - 10. marknatan
16.01.2014 14:39
Натанчик, трябваше вече да си разбрал, че кимврите нямат нищо общо с кимерийците, дори самоназванието на последните е гамир...И аз ти вярвам, че четеш това, което пиша...И така кои и какви са кимбрите (кимврите)? За тях още в древността няма ясно мнение какви племена са те - някои ги обявяват за германи (Юлий Цезар, Commentarii de bello gallico 1.33.3-4; Страбон, Geographica 4.4.3, 7.1.3; Плиний Стари, Naturalis Historia 4.100; Тацит, Germania 37, Historiae 4.73.), други за келти (Апиан, Гражданските войни 1.4.29, Илирика 8.3.). Съвременните изследователи също са раздвоени по този въпрос - някои ги смятат за германи, тъй като в тяхното местожителство (Кимбрийския п-в, днес п-в Ютланд) няма запазени келтски топоними, което пък привържениците на келтския произход отхвърлят с тезата, че кимбрите попадат под галско (т.е. келтско) влияние в периода, когато обитават Галия. Някои са склонни и да ги приближат и до валийците в Уелс, основавайки се на много сходното име на Уелс на валийски (също един от келтските езици), което гласи Cymru и произлиза от общобритското *kom-brogi - "съотечественици", и дават за пример къмбрийския език, Къмбърланд и т. н.
цитирай
12. voulgaros - МАРК. . . БРАТЧЕ, . . . ДОСТА СИ КАК ДА ...
16.01.2014 18:43
МАРК...БРАТЧЕ,...ДОСТА СИ КАК ДА ГО КАЖА---ПРОСТ Е МЕКО КАЗАНО.

ЕВРОПА ИДВАЛО ОТ ЕРЕБУС....БУ ХАХА ..ЕИ СМЕШНИК, ТИ СИ БЛИЗНАК НА ГЕТА.

КОЛКО ПЪТИ СЪМ БИЛ ПО ГЛАВАТА И САРАТОК СЕРАФИМОФ И ГЕТОФ,, ЗА ТЕМАТА ЕВРОПА !!
цитирай
13. get - - Да чуем СТАНОВИЩЕТО ТИ - относно: ЕрЕб(а:)) !!) който се е родил от ХАОСА ?
16.01.2014 19:18
voulgaros написа:
МАРК...БРАТЧЕ,...ДОСТА СИ КАК ДА ГО КАЖА---ПРОСТ Е МЕКО КАЗАНО.

ЕВРОПА ИДВАЛО ОТ ЕРЕБУС....БУ ХАХА ..ЕИ СМЕШНИК, ТИ СИ БЛИЗНАК НА ГЕТА.

КОЛКО ПЪТИ СЪМ БИЛ ПО ГЛАВАТА И САРАТОК СЕРАФИМОФ И ГЕТОФ,, ЗА ТЕМАТА ЕВРОПА !!


- Давай ... твоето виждане, относно: "Ереб" и "Е(б/в)ро" ?
цитирай
14. marknatan - летописец, четеш Страбон и пак д...
16.01.2014 19:59
летописец,
четеш Страбон и пак дрискаш кво си мислел, ама и ти като гетския лизаю и вулгарос си лишен от мисла:
" така „Кимерийският” Боспор е бил наречен на тях, защото е равно на „Кимбрийски”, след като елините наричат кимбрите „кимери”. "
Никой автор не бърка кимерите кимврите с германите, Страбо много точно ги описва и разделя от първобитните германци и да определя ги за"келти" , Двете римски германски провиции са на запад от рейна и само там са т нар германци които макар и да приличат на келтите не са келти
Казано и от Страбо
2 Прочие, частите отвъд Ренос, веднага след страната на келтите, се спускат на изток и са заети от германите, които макар много леко да се отличават от келтския народ с това, че са по-диви, по-високи и имат по-жълта коса, са във всяко друго отношение подобни на тях, защото по телосложение, обичаи и начин на живот са такива, каквито казах8, че са келтите. И също така мисля, че по тази причина римляните са им приписали името „германи” все едно, че са искали да покажат с това, че те са „истински” галати, защото на езика на римляните „германи” означава „истински” 9.

А точно Цезаря пък отбелязва, че за разлика от първобитните германци, които са само на запад от рейна, кимерите имат жени за жрици докато при германите са мъже
И тук опираме па до дедо Херо и Н.О.К котел упоменат за оръдие на труда на жриците от страбо , намиращ се на същата територия направен от т нар от него скити от върховете на стрелите им. тези с пъргавите понита които пробягвали от днешна дания,/ за к/о учените се още се чудат как да обяснат кръговите ирански отбранителни укрепленич налични / с вагоните си защото кончетат им били не ставали за яздене до ирания
Страбо потвърждава и дедо херо и за тъпите тракийци к/о не преминавали Дунава/келтско име, греко тураксото мамаанадолско е Итстър/ потвърждава и арела им доказан от неолита насам археологически от котлите с каруците им от времената когато ромите не са съществували камо лида знаят какво е това каруца с колела от три части
Strabo за туракит само на чг от Дунава:

"Частите, които са отвъд Ренос и Келтика са на север от Истър; това са земите на келтските и галатските племена, простиращи се чак до бастарните, тирегетите и реката Бористен. А земите на всички племена между тази река и Танаис и езерото Меотида във вътрешността на континента се простират чак до океана7 и се мият от Понтийското море. Но илирийските и тракийските племена, и всички племена на келтите или на други народи, които са смесени с тях чак до Елада, са на юг от Истър."
цитирай
15. letopisec - Античните автори също са предпа...
16.01.2014 20:32
Античните автори също са предпазливи, когато говорят за връзката между кимври и кимерийци. За справка: Страбон, География, 7, 2, 2; Плутарх. Успоредни животописи. Гай Марий, 11, 11; Диодор Сицилийски. Историческа библиотека V, 32, 4.
















цитирай
16. get - - Сатанаилчо Марков(същото като Мрак и Мраз) - не бързай с остракизмите ?!
16.01.2014 20:43
- Виж първо, какво пишат относно ЕТИМОЛОГИЯ за ХИДРОНИМА Рейн(герм.)-Rhenus (Lat.)-Rhin(Old French), езиковеди, като Watkyns и D. Harper ?
get написа:
[quote=14. marknatan]
Прочие, частите отвъд Ренос, веднага след страната на келтите


- Изненада !!? - на цЕрковно"славянски" и старо-български думата е RINATI**РИНАТИ – на съвременен български: СПУСКАМ … С>РИНА//ПРОПАДАНЕ ?
- Идела от PIE*REIE - Същата коренова от която идва името на богинята РЕЯ ?!

- А с това деление на НАРОДЪТ ОТ СЕВЕР-СЕВЕР/ЗАПАД на Черно море - Просто си един РОССКИ епигон НА ТЕХНИТЕ ПИСАНКИ ЗА СКИФИ И ТУРАКИ ?!

П.П.
Още едно допълнение, за полуграмотният Натанаил - Синонимното на Рея(богиня) при тУ/Ираките е Тихе(изписвана и като Тюхе) - Знаеш ли какво е означавало името й ? :)) - нещо подобно на това, на Рейн КЕЛТСКИЯТ :))) !! - Била е полужена-полу(риба/змия ! -като от "змиевиците" :))) - Ама защо ли ?

- Марко ... Марко, голямо си магаре !! - като тези от Близък изток, които са профанизирали Теогонията(логията) ни ?!!

цитирай
17. marknatan - какво са предпазливи, като всве са ...
16.01.2014 23:07
letopisec ,

какво са предпазливи, като всве са очертали ареала им !
точ в точ от рейна до танаис!

започна като психопата пасков склавините не били славяните защото се пишели с к ?

на тоя еднакво добре очертан арела на юг до ангора, келтската столица, ( Ankara b.a) която устоява до 6 век Келтите к/о наема алеканъдр от софийско и к/о основават скитополис кви са ?

ми разгедай мнетните находки на таz целата територия от Британич до мама азич май са тракийски монетите на келтоскитетите Или папиячците са ги разфърляли

абе млси осмисля инфото пре себе си

немой като психопата гетски лизач и откачения алтафини по офцесерафимофски да се ближете по раните за доказ кви разказвачи на истини сте Четете Вездесъщия. лояо нема . ма само с четене не става Потребно е и мислене за което немате ни апаратура ни двигателна апаратура С тая на влечуги гетски лзачи си оставате Нема еволюция Не ставатае и за маймунчци

новиодум в устието и новиодунум при франсетата за по напрко през сингидунум май са афросамотракийски ?

щото фцата серафимка доказала
а пък ти кимерийски

ма чети поне задълбочено единствената ит школа на Вездесъщия ист анарх

Ето ти за "тракийскийя" новиодумум и превземането му от Цезар

https://www.google.com/url?q=http://marknatan.blog.bg/history/2011/02/06/grad-noviodunum-dneshen-nevers-franciia-etimologiia-kratka-i.680767&sa=U&ei=NEjYUvj2FuTAyAHuvoCoBw&ved=0CAYQFjAA&client=internal-uds-cse&usg=AFQjCNFuerSyta6RSgjUic4q8dWBpY12wQ
" Днес само град с 40 000 души в областта на Бургуните,Франция,градът съществува по Ромейско време със скитското си име Новиодуним. Новийо- на скитски нов и Дуня, Дун височина ,брег,укрепление.
Скитите казват "Да се изтупаш,като кьорав от Дуня или кьорав от Брег. Дуня дава името и на реки с високи дуяви брегове като Дунав.
Обикновено скитите наименовали градовете си Скитополис,особено тези съставляващи армията на Александър от Македония,какъвто е случая със Скитополис в днешен Израел . Тези тук обаче водени от по лична градска ,а не племенна носталгия по бившия им град при устието на Дунав ,също Новиодунум нарекли и града в долината на Лоара Новиодунум.
Тва станало когато тук били преместени Охранителите на Долини,които всички знаят ,че гръка Керамисопулос е доказал са бургариите ,които живеели в бургове,като стражари и пазачи,но веднъж настанени като охрана на долини те ставали Бул Гари,което вече го е доказал Борислав Георгиев -Боцман и което е Ромската теза ,която никой не може да му отнеме ,най-малкото гръка Керамисопулос ,защото той е писал преди него и никой не е нарекъл тезата му Отворена. В добавка,че е грък , а Боцко е писал Ромска теза, а не гръцка.

Когато от бъргариите,стражари и пазачи, станали Бул гари или ,както е доказал Боцнатия салфетски психопат било Охрана на долини ,защото всички знаят ,че той е доказал ,че Бул означава охрана на долини ,като Хун Гари хунска охрана ,и града в долината на Лоара бил преименован на Новиодунум.
Щаб квартира на Кесаря по време на неговите келтоскитски войни . След анихилирането на Кесаря в битката при Герговия, келто- скитите си възвръщат Новиодунум ,избиват Ромските гражданье и си разделят ромейската съкровищница,хранителни запаси,пленници и т.н.
Понеже скитите изклали ромските трътльовци на кесаря в пътеводителя на Антонин градът е вече НеВирнум, а в други източници се нарича и НеБирнум от което е и днешното му име Неверс или ако сте от ромските трътльовци може да докажете ,че трябва да се нарича Неберс защото гърците нямали буквата Б . Под разваленото Ебринум градът е записан в Певтингеровата карта"
цитирай
18. letopisec - Единственият който твърди това е Йосиф Флавий...
17.01.2014 09:51
17. marknatan - какво са предпазливи, като всве са ...
16.01 23:07
letopisec ,

какво са предпазливи, като всве са очертали ареала им !
точ в точ от рейна до танаис!
.............................................................

Йосиф Флавий (ок. 37-95 г. след н.е.) е първият историк, който дава сведение, свързващо кимерийците и келтите. То днес е преосмислено в науката, но през 1859 г. и през 1865 г. Г.С.Раковски ползва данни на европейски историци, където определено се твърди за съществуването на кимерийско-кимврийски синтез.

Съгласно Йосиф Флавий, келтското племе галати има родословие, което отвежда към библейския Гомер. Флавий пише: „Именно родоначалник на тези народи, които сега се наричат от гърците галати, а въобще се назовават гомерийци, е бил Гомер“ (Юдейски древности, кн.І, VІ.1).

Галатите се преселили в ІІ в. пр.н.е., преминавайки през Балканите, в източната част на някогашна Фригия. Оттогава и тази област е известна като Галатия. Флавий очевидно знае и името на тази област като Гамирка, а така също е запознат и с кимерийското господство в този регион.

Така Йосиф Флавий свързал галатите с кимерийците и с епонима Гомер.
цитирай
19. get - - Мислех да науча нещо СЕРИОЗНО влизайки в този блог - пък то старите БИБЛЕЙСКИ БАСНИ ? :((
17.01.2014 21:37
[quote=18. letopisec]Йосиф Флавий (ок. 37-95 г. след н.е.) е първият историк, който дава сведение, свързващо кимерийците и келтите. То днес е преосмислено в науката, но през 1859 г. и през 1865 г. Г.С.Раковски ползва данни на европейски историци, където определено се твърди за съществуването на кимерийско-кимврийски синтез.
............................................................
- Какво ПРЕОСМИСЛЯНЕ от "науката", Милчев ?
- Та нали една от "теориите"(на същата тази наука !)в Теориите й, за Произход на ПРОТОЕВРОПЕЙЦИТЕ (!) на Гимбутас(курганна теория) почива именно на тази миграция на тези хора ?
- Какви Яфетовци(сигурно по Марр?) с техните наследници "гомер(овци)" ... са ви патили ?

- А простотиите на Марко ! - не ми се коментират ?!!
- Александро Мегалото било създало Скитополиса ... но като направим БЕГЛА справка, РАЗБИРАМЕ ? - че в ЗАЙОРДАНИЕТО имаме не само ЕДИНИЯТ СКИТОПОЛИС - Тоест, не само ЕДИН "СКИТСКИ-ГРАД" а цял регион който се нарича ДЕКАПОЛИС(тоест ДЕСЕТОГРАДИЕ) - Странно, но историци и археолози твърдят, ГРАДОВЕТЕ били ОСЕМНАДЕСЕТ и са населявани отПРЕДИ семитското нашествие, тоест преди Изходът от Агюпта ?
- Подобно е положението и с Джерузалем, създаден от ЙЕВУСЕЙЦИ(иевусити) - НЕСЕМИТИ !! - ТОЕСТ ? - Остават два етноса кандидати за поселяващи тези земи ЕВРОПцИ или ХУРИТИ(протокавказоиди !) ?
СПРАВКА:
JEBUSITES - Ethnic origin - The Tanakh portion of the Bible contains the only surviving ancient text known to use the term Jebusite to describe the PRE-ISRAELITE inhabitants of Jerusalem; according to the Table of Nations at Genesis 10, the Jebusites are identified as a Canaanite tribe, which is listed in third place among the Canaanite groups, between the Biblical Hittites and the Amorites - цитата е по "Biblical Archaeology Review", автор:Gary A. Rendsburg ?!
цитирай
20. letopisec - Да, Давид купува от йевусееца Орна нива за кивота...Ползвай Библията :)))
19.01.2014 07:45
get написа:
[quote=18. letopisec]Йосиф Флавий (ок. 37-95 г. след н.е.) е първият историк, който дава сведение, свързващо кимерийците и келтите. То днес е преосмислено в науката, но през 1859 г. и през 1865 г. Г.С.Раковски ползва данни на европейски историци, където определено се твърди за съществуването на кимерийско-кимврийски синтез.
............................................................
- Какво ПРЕОСМИСЛЯНЕ от "науката", Милчев ?
- Та нали една от "теориите"(на същата тази наука !)в Теориите й, за Произход на ПРОТОЕВРОПЕЙЦИТЕ (!) на Гимбутас(курганна теория) почива именно на тази миграция на тези хора ?
- Какви Яфетовци(сигурно по Марр?) с техните наследници "гомер(овци)" ... са ви патили ?

- А простотиите на Марко ! - не ми се коментират ?!!
- Александро Мегалото било създало Скитополиса ... но като направим БЕГЛА справка, РАЗБИРАМЕ ? - че в ЗАЙОРДАНИЕТО имаме не само ЕДИНИЯТ СКИТОПОЛИС - Тоест, не само ЕДИН "СКИТСКИ-ГРАД" а цял регион който се нарича ДЕКАПОЛИС(тоест ДЕСЕТОГРАДИЕ) - Странно, но историци и археолози твърдят, ГРАДОВЕТЕ били ОСЕМНАДЕСЕТ и са населявани отПРЕДИ семитското нашествие, тоест преди Изходът от Агюпта ?
- Подобно е положението и с Джерузалем, създаден от ЙЕВУСЕЙЦИ(иевусити) - НЕСЕМИТИ !! - ТОЕСТ ? - Остават два етноса кандидати за поселяващи тези земи ЕВРОПцИ или ХУРИТИ(протокавказоиди !) ?
СПРАВКА:
JEBUSITES - Ethnic origin - The Tanakh portion of the Bible contains the only surviving ancient text known to use the term Jebusite to describe the PRE-ISRAELITE inhabitants of Jerusalem; according to the Table of Nations at Genesis 10, the Jebusites are identified as a Canaanite tribe, which is listed in third place among the Canaanite groups, between the Biblical Hittites and the Amorites - цитата е по "Biblical Archaeology Review", автор:Gary A. Rendsburg ?!

цитирай
21. letopisec - Идеята за тази статия ми даде инж. ...
19.01.2014 09:06
Идеята за тази статия ми даде инж. Симеонов, който в редица мои постинги коментира, че кимерийците са "митологичен народ". А то се оказа, че те са "исторически", дори за автор от ХІІ в. Ето защо, държа официално да му благодаря за идеята. Като се появи пушка на стената на пиеса на Чехов в първо действие, в третото тя гръмва...
цитирай
22. get - @ 20. letopisec - Да, Давид купува от ...
19.01.2014 13:31
@ 20. letopisec - Да, Давид купува от йевусееца Орна нива за кивота...Ползвай Библията :)))
======================

- Тогава чети - Но най-вече МИСЛИ, преди безкритично да цитираш от СВИТЪЦИТЕ, защото такъв е един от смисъла на това, което ни убеждават, че е БИБЛИЯ ?
Примерно !
ПЪРВО: гл.2-ра "Царе" ? - "(...) двама от Семеевите слуги побягнаха при гетския цар Анхуса, Мааховия син; и известиха на Семея, казвайки: Ето, слугите ти са в Гет.
2:40 Тогава Семей, като стана та оседла осела си, отиде в Гет при Анхуса за да потърси слугите си; и Семей отиде та доведе слугите си от Гет.
2:41 И извести се на Соломона, че Семей ходил от Ерусалим в Гет и се върнал.
2:42 Тогава царят прати да повикат Семея, и му рече: Не те ли заклех в Господа и те предупредих, като рекох: Знай положително, че в деня, когато излезеш и отидеш вън, где и да е, непременно ще умреш; и ти ми рече: Добра е думата, която чух?(...)"
- Да ми обясниш ! - Каква е тази "гетска" държава с цар носещ подобно име на Анхиз ?
ВТОРО: "Царе" 4-та гл.
"Израил излезе на бой против филистимците и разположи стан близо при Евен-езер; а филистимците разположиха стан в Афек.
2.И филистимците се опълчиха против Израиля; и когато започнаха битката, Израил се пръсна пред филистимците, и около четири хиляди мъже бяха убити на полесражението.
3.А като дойдоха людете в стана, Израилевите старейшини казаха: Защо ни порази Господ днес пред филистимците? Нека донесем при себе си ковчега <за плочите> на Господния завет от Сило, тъй щото, като дойде всред нас, да ни избави от ръката на неприятелите ни.
4.И така, людете пратиха в Сило, та донесоха от там ковчега на завета на Господа на Силите (...)
9.Укрепете се, филистимци, бъдете мъжествени, за да не станете слуги на евреите, както те станаха на вас; бъдете мъжествени, та се бийте с тях.
10.Тогава филистимците се биха; и Израил беше поразен, и всеки побягна в шатъра си; и стана много голямо поражение, защото паднаха тридесет хиляди пешаци от Израиля.
11.и Божият ковчег бе хванат !

- ВЪПРОСИ ЗА "домашна работа" !
- Какъв народ си филистимците ... наричани още и военикийци (от изписването на държавата им Военикия !) ?
- Що за странно име градът, КЪДЕТО СЕ СЪХРАНЯВА Ковчега със скрижалите ? - които наричат още "сили" ?
- Знаеш ли продължението на Историята ? ... след като Ковчега е занесен от филистимците-военикийци в храма им на техният ГЛАВЕН БОГ - какво става там ? - Как се е наричал бога им ?
- Знаеш ли Кога и при Какви обстоятелства е НАПИСАН - Стар завет ? - Кога ?!

- Както виждаш ? - нещата не са толкова "гладки", както се опитваш да ги предадеш в "историческите" (си) повествования ?
- Последно ! - От кога ДАТИРА присъствието на КИМЕРИЙЦИ в задКавказието - според асирийските записи ?!
цитирай
23. letopisec - 22. get Нищо не разбирам от това, което искаш да кажеш....
19.01.2014 16:59
Талму&#769;д (ивр. &#1514;&#1463;&#1468;&#1500;&#1456;&#1502;&#1493;&#1468;&#1491;&#8206;, «обучение, учёба») — многотомный свод правовых и религиозно-этических положений иудаизма, (Вавилонский Талмуд известен также как Гемара) представляющий собой бурную дискуссию вокруг Мишны.
.......................................................

Какъв текст ползваш. Сигурен ли си, че имената, които четеш, така звучат и на арамейски...Иисус как се казва на арамейски. Пълна дилетанщина. Все едно аз да те питам: що е това Гемара?! Камара ли е...Мишна, не е ли мишница? О, гет...
цитирай
24. get - - Отново ДИВОТИИ - кога не си готов да дадеш смислен отговор ... поради липса на знания ПО ТЕМАТА ?
19.01.2014 19:09
letopisec написа:
Талму&#769;д (ивр. &#1514;&#1463;&#1468;&#1500;&#1456;&#1502;&#1493;&#1468;&#1491;&#8206;, «обучение, учёба») — многотомный свод правовых и религиозно-этических положений иудаизма, (Вавилонский Талмуд известен также как Гемара) представляющий собой бурную дискуссию вокруг Мишны.
.......................................................

Какъв текст ползваш. Сигурен ли си, че имената, които четеш, така звучат и на арамейски...Иисус как се казва на арамейски. Пълна дилетанщина. Все едно аз да те питам: що е това Гемара?! Камара ли е...Мишна, не е ли мишница? О, гет...


- Талмуд - Що означава (първа задачка !) ?
- Съобразно равинската традиция имаме ДВА ТАЛМУДА ?
- Първи създаден във Вавилон ( по времето на "плена") и по-късното "второзаконие" (!) - известен ни като Гемара !
- Мишна според преданията е създаден на база ... УСТНИ традиции - по-ТОЧНО "т-ъ-л-к-у-в-а-н-е"(идващо от ТЪЛМЯ-тълмач !) ? ... На Завета даден от Мойсей(!) на "евреите"(докато ги "разхождал" четиридесет години, из пустинята в Синай ?) !!
- Но ЗАВЕТА НА МОЙСЕЙ се съдържа в(отговаря на !) "Тората"(Петокнижие) ! - другото са по-късни КОМПИЛАЦИИ привнесени, от тълкувателите (гаони(мъдреци) в лицето на Синедрион(а/и) ?) като те ... СИНЕДРИОНИТЕ, явно са били повече от ЕДИН ?! - първи във Вавилон; Втори в Близък изток (мисля Антиохия ?) ... за мен имаме и един ТРЕТИ в Египет ??!(въпреки че, еврейската устна традиция(историческо предание) не се съгласява с тази гледна точка ?) !!

СПРАВКА: Вавилонски "плен"(?) - Принудително заселване на евреите през 598 г. пр.н.е. до 539 г. пр.н.е. ... траял до в 537 г. пр.н.е.(най-късно !) ?!! - след това са освободени от Кир(о) Велики :)) от "плена" !!
- Тоест като датировка Мишна респективно Гемара, можем да приемем че са създадени през период от време ШЕСТИ ВЕК пр.н.е. ?! - Но отново обръщам внимание - това е Талмуд ... не казаното в Завета от Моше - тоест, ТОРАта ?!!

- И стига си приписвал щуротиите на руските-хасиди "новите евреи" !! :(((

П.П.
- Нямаш право да протестираш(!) най-вече по отношение двойнственоста при изписване/произнасяне, името на държава(народ) Финикия-Филистимци ... още й Военикия/военикийци !
цитирай
25. letopisec - 24. get
20.01.2014 13:55
Да казваш, че Финикия е Военикия, асоциирайки в бурното си съзнание `фоен` с `воин`, си е направо висшо цирково изкуство. При положение, че те са известни в историята като търговци :-)))))
цитирай
26. get - - Знам, че е парадоксално ... до абсурдност, Но ? :))
20.01.2014 20:07
letopisec написа:
Да казваш, че Финикия е Военикия, асоциирайки в бурното си съзнание `фоен` с `воин`, си е направо висшо цирково изкуство. При положение, че те са известни в историята като търговци :-)))))


... Но ? - някак си не мога да повярвам, в теории на лингвистите, че в ПРЕДСЕМИТСКО(преди Екзодуса от Египет) на територията на Предна азия(тоест Бл. Изток) са живели САМО (и единствено) СЕМИТИ и се е говорило САМО НА ЗАПАДНО-СЕМИТСКИ "отмрели" :)) ЕЗИЦИ !!!
- Освен с Цитата от Библия за Битката м/у хебру с филистимци(известни и като, балестанци също и воени(к/ц)и ! - Та от там държавата им е изписвана и като Бал(е)стан(съвременна Палестина, населението не е идентично на античното - Забележка !:)) също и Финикия ... и още няколко звуково подобни имена ?!
- А че ! - са добри войници (освен цитатаа посочен от мен в Библия) - Вземи да прочетеш информацията съществуваща, за Hanno the Navigator, който през ПЕТИ ВЕК пр.н.е. за малко не е преплувал около цяла Африка ! - Поне се знае че е стигнал до земи, на които е съвременен Габон ?
- От прочетеното ще разбереш, че експедицията му е съставена не само от хора, които са били предвидени за колонизиране и търговци, но и от ВОИНИ ... Нещо подобно на "конкистадорите" в лат. Америка ?!

- Не ми се говори, по толкова коментираните ПеЛеСеТ(пилищим), тоест "морските народи" , които "нападат" Египет в 12 в. пр.н.е. ... ? ... и НЕ СЕ ПОДВЕЖДАЙ по понятието "МОРСКИ", тъй като експанзията на тези хора е вървяла, както по море, така и по земя ?! - в изследванията си съм стигнал до основна хипотеза, че те са носителите(остатъчни) на крито-минойската култура ... КОЯТО УЧеНИТЕ ИЗКАРВАТ ЕДВА ЛИ НЕ ПРЕД(индо)ЕВРОПЕЙСКА !! - Защото "гърците" нямали, нищо общо с нея :))) !
- По причина, че Георгиев и Гиндин се опитаха да защитят континюитета между по-старите крито-минойци и "по-млади" ТРАКИ - бяха подложени приживе на остракизми а сега на забвение !!!
цитирай
27. letopisec - 26. get
21.01.2014 12:13
Никой не е нападал Египет през 12 в. пр.н.е., а народите които слагат край на хетската държава, са известни от египетските сведения като "морски народи"...Георгиев, ако имаш предвид Вл. Георгиев, не само че не е забравен, но и няма сериозен научен труд, докосващ етруски или тракийски, или минойски, където да не е цитиран. Разбира се, сПАРОТОЧКАТА СИ БЛЕЕ ПО хРОЗНИ, КОГОТО вЛ. гЕОРГИЕВ ДОСТА КРИТИКУВА...eeeeeeeeee, получи се гетски правопис
цитирай
28. breeze - натъманиго-налучка го
21.01.2014 16:07
говоримо и днес
цитирай
29. get - - Относно "гетският правопис", доста още ще поработиш докато го постигнеш :)) - Но ?
21.01.2014 18:58
- Но ? - за втори или трети път ми твърдиш, нещо в духа ... че някой е УВИЩОЖИЛ хетската империя - Но мисля не е така !
letopisec написа:
Никой не е нападал Египет през 12 в. пр.н.е., а народите които слагат край на хетската държава, са известни от египетските сведения като "морски народи" ...

- Тя пада, в резултат на вътрешни раздори и предателство !!

- Докъде се простирала ТАЗИ ДЪРЖАВА - в която респективно имаме ЕВРОПЕЙСКО население специалистите по хетите споделят, че такова е това на Сирия и Палестина ?!!
ЦИТАТ:
"НАДЕЖДНО ДОКУМЕНТИРОВАННАЯ история Анатолии НАЧИНАЕТСЯ около 1900 года н. э., когда в этой области впервые появились ассирийские купцы. К тому времени жители Ашшура уже были знакомы с вавилонской клинописью. (...) При всей своей скудости ЭТИ СВИДЕТЕЛСТВА позволяют довольно УВЕРЕННО предполагать, что к тому периоду хетты уже обосновались в данной местности.
(...)
Не удовольствовавшись захватом Северной Сирии, Мурсили двинул войска вниз по течению Евфрата и завоевал великое аморейское царство Вавилонию. Это событие, приведшее к падению первой династии вавилонских царей (самым знаменитым представителем которой был Хаммурапи), отмечено в вавилонской хронике следующей записью:
«Против Самсудитаны выступили воины Хатти, против земли Аккада».
Это эпохальное завоевание прочно связало хеттскую хронологию с вавилонской. Но, к сожалению, и в последней остается множество спорных моментов. Самая правдоподобная версия приурочивает захват Вавилона хеттами к последнему десятилетию XVI века до н. э.; ."

- КИРЕ - взе ли да ти се изяснява, ОТКОГА ДАТИРА ЕВРОПЕЙСКО НАСЕЛЕНИЕ В АНАТОЛИЯ и ПРЕДНА АЗИЯ (тоест БЛИЗЪК ИЗТОК !) ?
цитирай
30. letopisec - по молба на Стефани Соколова от ФБ
28.01.2014 20:01
Здравейте г-н Милчев, т.к. нямам опция за коментари, може би защото нямам регистрация в блог.бг задочно искам да отвърна поне на едно явно скудоумие на т.нар ГЕТ, цитирам "Преди ВАВИЛОНСКАТА КУЛА - нямаме ЕЗИЦИ(!) а ЕЗИК(?) ... и ВСИЧКИ НАРОДИ са "БРАТЯ" :))) !! - щом е така, библеистко-юдейските магарета Що "хвърлят къчове" ... доказвайки ни че са ? - Богоизбран НАРОД :)) !"----------- 1. Освен индоевропейското езиково гнездо съществуват паралелно и други такива - например семитското, от което е и визирания "богоизбран народ", както и арабите що се отнася до културнолингвистичната ниша на социума. Общ праиндоевропейски език не означава, че той е бил единствен за времето си език, на който са разговаряли изобщо всички хора, нито автоматично - че ползващите го непременно следва да бъдат или са били от една и съща раса.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: letopisec
Категория: История
Прочетен: 11523773
Постинги: 701
Коментари: 12663
Гласове: 3319
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. роман за Атила
2. Династията Дуло - изследване
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем - статия на А.И.Иванчик
4. Българи и ефталити - проучване
5. Кимерийци и хуни - мит или реалност? - изследване
6. Ранните хуни в Източна Европа - откъс от монографията от 1973 г. на американския професор Otto Maenchen-Helfen
7. Народите в хунската империя, ч.І
8. Как българите останаха без история...
9. статия на Вл. Георгиев, бележит български езиковед
10. статия на Вл. Георгиев за тракийския език
11. Посланието на големият български историк Златарски.
12. ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ЕТНОГЕНЕЗА
13. Кои са кутригурите? - нови аргументи
14. Български цар е превзел Персия, според Паисий Хилендарски
15. СЛАВЯНСКИ ЕЗИК ЛИ Е БЪЛГАРСКИЯ?
16. Кого обслужва идеята, че сме траки?
17. РАЖДАНЕТО НА ЛЕВСКИ
18. Град Несебър и тракийското божество Mezen.
19. Българите не са тюрки...Какво казват източниците?
20. 1-ви ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
21. 2-ри ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
22. 3-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
23. 4-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
24. 5-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
25. 6-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
26. АВИТОХОЛ И ЕФТАЛИТ