

.jpg)
В руските стари ръкописи на Нестор от ХІІ в., „дулеби” са име на славянско племе.
Нестор
Както ще покажем, западните анали, даващи сведения за Само, също твърдят, че той е създал първата държава, в която мнозинството са славяни. Тези анали обаче не съобщават името на държавата на Само, но пишат за „държава на Само”, което навежда на мисълта, че името „Дулоба” е формирано от династичното име на Само, т.е. рода Дуа (Руа, Дуан, Дуло) и славянската дума „начело” (лоб, на български „чело”). Тоест, може да предположим, че формата „дулоба, дулеби” означава „начело с рода Дуло”.
Защо смятаме, че първичното име на династичния род Дуло, известен от „Именникът на българските князе”, е било Дуа/Руа (при Блазиус Клайнер „Руан” вж. тук history.rodenkrai.com/new/vladeteli/dinastiqta_dulo.html ).
Интересно е да вметнем, че според „Барадж тарих” първичното име на държавата основана след 681 г. в „Мала Скития” (гръцкото име) от Аспарух е „Бурджан”. Не можем да не забележим, че топонима „Добруджа” е съставен сякаш по аналогичен начин с „Дулоба”, т.е. Бурджан и династичния род Дуа.
Да се върнем на Само. Неговата държава е създадена в местността Каринтия (сравни с руската легенда за брата на Кий с име „Хорив” ?) и Щирия (сравни с руската легенда за брата на Кий с име „Щек” ?) в дн. Австрия.
Площадь территории Каринтии — 9536 кмІ (5-е место среди земель Австрии). На севере Каринтия граничит с землями Зальцбург иШтирия, на востоке — со Штирией и Словенией, на юге — со Словенией и Италией, на западе — с Тиролем.
Според латинската хроника „Покръстването на баварците и каринтийците” от 871 г. Само победил аварите и създал своя държава, която според Асемани (ХVІІІ в.), който цитира хрониката в своите „Календари на Вселенската църква” просъществувала „пълни 35 години” (с.129, по бълг. изд. на Асемани). Той имал и няколко битки на запад с крал Дагобер, „който водил война срещу Само от три страни”, пише в летописа от 871 г. (с.126, по Асемани).
Асемани (ХVІІІ в.) отбелязва, че Ханзиций в т.1 на своя труд „Свещенна Германия” (с.103,104) дотолкова се възхитил на Само, че бил убеден, че не може да не е франк. Дори бил отсъдил: „той ще да е роден в село Сеногаг, намиращо се в Белгия, близо до Брюксел” (Асемани, с.129)
Ханзиций смело написал на с.102 от своята „Свещенна Германия”: „Славяните не били управлявани от един отделен човек, а в древни времена живеели в пълна свобода. После обаче, притиснати от хуните (чети : аварите – бел.к.м.), приели за крал Само, който бил франк, дошъл при тях за търговия. През 622 г. между славяните и аварите избухнала война, чиято причина било непоносимото за славяните иго, с което те били притиснати от хуните. Понеже в тази битка блеснала особено храбростта на Само, славяните го избрали за крал, който в продължение на 35 години (по-точно 36 години) управлявал тази държава дейно и щастливо с многобройни поражения за аварите и франките”.(с.129, по Асемани)
Така още от ХVІІІ в. Само „станал” франк, с помощта на Хенри Ханзиций.
Държавникът от династията Дуло, който от 622 г. управлява цели 35 години своята държава в областите Каринтия, Щирия и Моравия, останал в европейската историческа наука като някакъв търговец.
В летописа от 871 г. „Покръстването на баварците и каринтийците” пише, че „Само бил по род славянин” (с.126, Асемани).
Какви сведения за Само (в текста „Шамбат”) дава „Барадж тарих”?
През 620 г., според „Барадж тарих”, Орган изпратил брата на Кубрат Шамбат да създаде пограничен аул на р. Днепър.
За крепост, на основата на която израснал по-късния град Киев, и която носила името „Самбатос”, съобщава трактата от Х в. „За устройство на империята” на Константин Багрянородни.
„Барадж тарих” упоменава, че Шамбат получил „голям отряд от българи, анчийци и саклани” (с. 22, по бълг. изд. на „Джагфар тарих” от 2005 г., изд. „Кама”), т.е. имал е на разположение не само българи, но анти (прото-украинци) и славяни.
Той, според летописа, създал крепостта, но не изпълнил волята на чичо си Орган. Шамбат продължил на запад, нахлул в Панония, победил аварите и създал своя държава Дулоба…
В килийните училища знаели повече за пра...
Има ли последствия от свръхестественото ...
Разгеле взех да пиша, та да питам г-н Сандлих (така е написано с латиница - sandlih - аварите що за народ са, а?
Съгласен съм, че към Джагфар тарих трябва да се подхожда критично, в горния линк даже имам статия "Критично към Джагфар тарих". Разбира се, не трябва да се отрича всичко, особено т.1. Що се касае до т.2,3 и т.н., за мен това не са преразкази на Нурутдинов на изчезнали съчинения, а негови теории....Ценното от Джагфар трябва да стане достояние на българската история, Вие сигурно знаете, че липсата на оригинали не е прецедент. Руското Слово за Игор също няма оригинали...
„Името авари в китайските източници не се среща; среща ли се в Орхонските надписи, си остава спорно; беше изказано мнение, че така трябва да бъде обяснено загадъчното народно название пар-пурум и апар-апурум, присъстващо в надписите само на едно място, където се говори за миналото. При своя последен превод Томпсън разглежда думите апар и апурум като названия на два отделни народа, и при всеки от тях поставя въпросителен знак. Думата авари в разни форми се среща във византийските, западноевропейските и руските източници (в руските летописи като обри); византийците различават истинските авари, загинали, по техните думи, на изток, от народа, приел името авари и под това име появил се в Европа; но, както изглежда, тук имаме или един и същ народ, или, във всеки случай, народи, близкородствени помежду си. (В.В.Бартольд. Тюрки. Алматы., 1998, с.17, 18).
-Има ли разлика между тюрки и араби. Какви са сарацините -тюрки или араби? Арабите наричат ли се сарацини?
- Добруджа, при добро желание името и може да се изтълкува и по начина, който предлагаш. Не е известно обаче българите да са приели за официално името ,с което са ги наричали арабите. Затова считам за по достоверно името й да е свързано с това на деспот Добротица
- Какво казват в тези истории арабите за канас Тервел или латинското Требелий / много хубав/ ? След като ни са кръстници, едва ли са пропуснали да споменат за него
Засега толкова и благодарности за арабската загриженост за нашата история. Защото докато те са се грижели за нея , ние сме спасили Европа от тях. Съгласен си с това, нали?!
Похвално е, че правиш достояние малко известни и даже напълно неизвестни източници за нашата история. Но все пак трябва да сме предпазливи с тях. На арабите ние сме нанесли най-жестокия удар, който е променил и тяхната , и Европейската история. Едва ли хранят мили чувства към нас.Те непременно ще се предадат и в писанията им
Това важи не само за арабските източници. Затова писанията им може да се приемат като сведения на очевици или получени от очевидци, но подлежат на задължителна проверка и сравнения с други, анализ, за да се направят изводи. Иначе остават на ниво хипотези, което също е нещо, дава базата за бъдеща работа.
Смятам, че твърдението на Херодот , както е формулирано не е произволно и лесно оборимо По-оборимо е изчезването на траките и появяването на тяхно място на славяните, дошли от нищото.
Не се сърди Милчев, не го го правя специално заради теб, дори ако си забелязал съм подкрепил усилията ти..........
Но се появява противоречие в арабските източници. Няма да се впускам в подробности, от една страна се говори за близост между славяни и прабългари, което е така и няма как да е иначе, а от друга при внимателен прочит на тези източници се набива тюркския произход на прабългарите, нещо в което ,твърдо съм убеден, че не е така.
2. Династията Дуло - изследване
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем - статия на А.И.Иванчик
4. Българи и ефталити - проучване
5. Кимерийци и хуни - мит или реалност? - изследване
6. Ранните хуни в Източна Европа - откъс от монографията от 1973 г. на американския професор Otto Maenchen-Helfen
7. Народите в хунската империя, ч.І
8. Как българите останаха без история...
9. статия на Вл. Георгиев, бележит български езиковед
10. статия на Вл. Георгиев за тракийския език
11. Посланието на големият български историк Златарски.
12. ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ЕТНОГЕНЕЗА
13. Кои са кутригурите? - нови аргументи
14. Български цар е превзел Персия, според Паисий Хилендарски
15. СЛАВЯНСКИ ЕЗИК ЛИ Е БЪЛГАРСКИЯ?
16. Кого обслужва идеята, че сме траки?
17. РАЖДАНЕТО НА ЛЕВСКИ
18. Град Несебър и тракийското божество Mezen.
19. Българите не са тюрки...Какво казват източниците?
20. 1-ви ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
21. 2-ри ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
22. 3-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
23. 4-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
24. 5-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
25. 6-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
26. АВИТОХОЛ И ЕФТАЛИТ