
Прочетен: 38028 Коментари: 56 Гласове:
Последна промяна: 01.05.2013 08:39


..............................................................................
"Десетте изгубени колена" (асерет ха-шватим) са онези от дванайсетте които се отделят от култа в Соломоновия храм в 928 г. пр.н.е. след разделянето на Давидовото царство (или Соломоновото царство) на две - чрез отделянето от него на северното Израилско царство при управлението на Ровоам.

Спорно е в херменевтиката как да се тълкува Библията за тези "десет изгубени колена". Формалистите ги търсят и до днес, а онези които предпочитат алегоричното тълкувание на Стария завет съзират в понятието всички онези колена без юдовото и част от вениаминовото, последните останали верни на централизирания култ и на свещения текст на скрижалите.
............................................................................
Йосиф през Х в. отговаря, като му съобщава, че водят произхода си от Тогарма. Сред потомците на Тогарма, той съобщава, че са и българите.
Тогарма съответства на асирийския топоним Tilgarimmi в Melitene, посочен при Саргон II (722-705 г. пр.н.е. ) заедно с Kammanu и Sinaheribom и заедно с Hilakku. Но името на библейския Тогарма със сигурност обхваща по-голяма територия и както посочи Gesenius (Buhl, ор. cit, стр. 870) в нея е включено и Урарту. Емблематично за този извод е, че в библейските текстове, в които се споменава Тогарма (изключение прави I Хрон., I, 6, Езекиил XXVII, 14 и XXXVIII, 6), напълно отсъства Урарту.
На въпросът на Хасдай как са приели юдаизма, Йосиф дава сведение за някакъв Булан, който бил положил началото.
Същевременно истинска религиозна талмудиска реформа, според Йосиф, станала чак при хазарския владетел Обадия, който не е упоменат за непосредствен наследник на Булан, а за негов потомък.
Прави впечатление, че Йосиф дава сведение за някакви стари книги, които се намирали близо до кавказкия гр. Семендер (около дн. Махачкала в Дагестан) в някаква еврейска кинеза, която била в пещера.
Прави също така впечатление, че Булан не е еврейско име.
И още нещо (постоянно пропускано от изследователите): кореспонденцията между Йосиф и Хасдай е от ок. 960 г., според учените.
Йосиф упоменава, че дейността на Булан била преди „340 години“, т.е. преди 620 г. от н.е..
По онова време обаче няма Хазарска държава (?), а Орган и Кубрат подготвят освобождаването на „древна Велика България“ на Ирник, превзета през 565 г. от тюрките на Истеми.
Особено интересно е какво приписва Йосиф на Булан: той нападнал на юг от Дарялския проход и превзел страната „Ар-д-вил“, това е старото име на Азербайджан…
Там Булан получил две торби: едната със сребро, а другата със злато…Йосиф описва всичко това, като обещание, което еврейския бог дал на Булан (?) .
Но от кого, ако се върнем на почвата на историята, е взел Булан това сребро и злато? Това налог и данък ли са, кой му ги е дал? По какъв повод?
Териториите на юг от Кавказ в онова време са под протектората на Персия.
Всъщност, да не би пък Булан да е една и също личност с упоменатият от летописецът Йоан Малала (ок. 491 - 578) хунски цар Балах?
Да припомним!
Към краят на 496 г. положението на Кавад (488-496 и 499-531) на персийския трон в столицата Ктезифон, е станало толкова опасно за него, във връзка със залитането му към маздакиската ерес, че той избягва при хунския цар и сестра си.
монета на Пероз
Това е същият хунски цар, който през 484 г. убива баща му Пероз (459-484), превзема Персия и се омъжва за сестра му Аспеведа, която Малала нарича само "Воа", без "аспа" (което е „кон“), но пък Малала казва, че тя е „предвождаща“, т.е. пак язди, но името й явно не е Аспе-Веда, както мисли Прокопий, а Воа, както казва Малала.
Та тази Воа имала мъж, хунския цар, който през 527 г. е вече починал, когато Юстиниан І (527-565) , току-що стъпил на трона на Византия, изпраща посолство при хуните. Покойният мъж на хунската царица Воа, според Малала, се казвал Балах...
Апропо, след 484 г. на персийския трон до 488 г. е...Балас (Прокопий, Агатий), Балаш (Йешу Стилит).
Наше проучване показа bghistory-letopisec.blogspot.com/2012/05/ephthalites.html, че е верно сведението на Прокопий Кесарийски, че след убийството през 484 г. на персийския цар Пероз, "две години бяха персите под властта на тия варвари". По това време на трона е именно Балас.
Ако той е хунския цар, както става ясно от Малала, тогава Персия е била под управлението на чужд протекторат от хуно-българите на Ирник, наричан, както става ясно от преписите на поп Йовчо: "Волек, Лимберт", като последното е несъмнено "прозвище за Освободител"...
През 488 г. Балас предава трона на Персия на брата на жена си, Кавад, подтикнат и от зараустрийското жречеството, което постоянно повтаряло, че трона е даден от бога само на рода на Сасанидите...
Да се върнем на легендарният Булан, от еврейско-хазарската кореспонденция между хазарския цар Йосиф и андалузкия евреин Хасдай ибн Шафрут през Х в.!
Авраам Фиркович (1787-1874) e един от най-известните караими на Евпаторската община. Именно той след 1834 г. изнамира пълната, т.е. пространна редакция, на писмото на Йосиф до Хасдай ибн Шафрут.
Според Фиркович, евреите караими, които не са равинисти, са дошли на Кавказ и Крим още през VІ в. пр.н.е. Те не са съпричастни към убийството на Христос, твърди Фиркович. Те – допълва той, базирайки се на архиви - са част от т.нар. „Десет изгубени колена“ израилтяни.
Кембриджкият документ от Х в. също потвърждава, че преди талмудиската реформа на Обадия, е имало доста евреи, които са спазвали някои основни моисееви закони, като за обрезанието, почитането на съботата и др.
Изселени били тия израилтяни, според Фиркович, от „асирийския цар Саламансар през 721 г. пр.н.е. от Самария“. Тези колена, след погрома над Асирия от страна на Вавилон и Мидия през 608 г. пр.н.е. (Хрониката на Геда), мигрирали по времето на „цар Камбузи през VІ в. пр.н.е.“ (вади данни от караимските архиви Фиркович) в посока на Крим…
Очевидно, евреите между Кавказ и Азовско море са под властта на кимерийските царе, които след VІ в. пр.н.е. се връщат на север от Урарту, след краят на военната им хегемония през VІІІ и VІІ в.в. пр.н.е. в Мала Азия...
Тази част от еврейската история, именно защото караимите са секта, спрямо ортодоксалния юдаизъм, винаги е пренебрегвана… Но от караимските архиви научаваме, че евреите от древни времена са поданици на кимеро-българите на север от Кавказ.
През VІ в. от н.е. арменския историк Мовсес Хоренаци дава следното сведение, което заема от Мар Абас Катина, сирийски автор от ІІІ в. от н.е. . В кн.ІІ, гл.9 на своята арменска история, Хоренаци пише: ”В дните на Аршак възникнаха големи смутове в пояса на великата планина Кавказ, в Страната на българите. Много от тях се отделиха , дойдоха в нашата страна и се заселиха за дълго време под Кола /Kogh/, на плодородна земя, обилна на хляб.”
Давайки същото сведение за Аршак, син на древния патрански цар Валаршак от ІІІ/ІІ в.в. пр.н.е., арменския историк от краят на ІХ в. Ованес Драсханакертци, в гл. ІV на своята книга „История на Армения“, пише следното: „Во время его [царствования] кое-кто из евреев, живших в земле булкаров, что в ущельях Кавказа, отделились и пришли, поселились у подножья Кола.“ /Между другото, формата „булкар“, т.е. с „к“ , е белег за персоезичен произход на името на българите./
Фактически, между двете сведения няма особено разминаване, освен това, че в страната на българите, са живеели и доста евреи. Както пише, Теофан през ІХ в., базирайки се на летопис от края на VІІ в., когато Хазария превзема Велика България, във Фанагория е имало голяма диаспора на евреите…
Описвайки „древна Велика България“ от втората половина на VІІ в., Теофан сочи: „На източните брегове на Боспор Кимерийски, зад гр. Фанагория, освен евреи, живеят много народи.“
И така, в посока на Кавказ и Крим е имало няколко миграции на евреи.
Несъмнено първата е свързана с легендарните изгубени израилски колена и река Самбатос (неслучайно очевидно брата на Кубрат носи името "Самбат", и е известен в латинските летописи, като "Само"), втората очевидно е от Персия в края на 4 в. от н.е., едва третата вълна са талмудисти и тяхното присътвие в Хазария се свързва с юдаизма на Обадия от 8 в. от н.е.
А Булан?
Ако той е легендарния хунски цар Балах/Балас, бихме могли да очакваме, че древните евреи, като негови поданици, са го запознавали с ценна литература, като напр. „Книгата на Нох“, която има само български, етиопски и открит в Кумран наскоро още един екземпляр.
Може дори да очакваме, че този велик български цар има надгробие с древноеврейски букви?
И наистина във "Вестник древней истории", №1, от 1993 г. на с. 66 в статията на Д.И.Даньшин „Фанагорийская община юдеев“, има едно изключително интересно сведение за надгробие с древноеврейско писмо на „сарматското име в гръцка форма – Балакос“, датирано от V/VІ в.в.
Защо цар Симеон Велики носи еврейско име...
Доживяхме - започва пълното обсебване на...
29.04.2013 12:21
Средновековие : Създаване и укрепване на
българската държава на Балканския полуостров
(681-803)
Автор RValtcheva
История
Тук ще откриете теми за кандидат - студентски изпит по История за СУ Св. Климент Охридски, изработени през 2003 г. под ръководството на научен ръководител, учебници по история и други помощни материали.
http://valtcheva.com/index.php?Itemid=26&id=19&option=com_content&task=view
Българи. Съществуват много мнения за произхода на българите. Тезите са най – разнообразни и варират от памиро-фергански и ирански, и от северноиндийски и западнокитайски до славянски. Най – дълъг исторически живот и най – много привърженици на Средновековието има тезата за хунски произход на българите ( или въобще тясната им връзка с хунските племена ).
Въпреки че това становище сближава българите с татаро – монголите, повечето изследователи са на мнението, че българите принадлежат към тюркско – алтайската етническа група. Според нея първоначалните поселения на българите са земите на Западен Сибир, по долината на р. Иртиш.
29.04.2013 12:22
http://www.mfa.bg/embassies/greecegk/bg/635/index.html
През втората половина на VІІ в. на територията на днешна Североизточна България се заселват и прабългарите, народ от тюркски произход. В съюз със славяните образуват Българската държава, призната от Византия през 681 г. Начело на държавата застава водачът на прабългарите хан Аспарух, а за столица е обявена Плиска.
КОНТАКТИ
Генерално консулство на Република България в Солун, Гърция
Адрес: ул. Н. Ману N12, ул. Е. Абот N1
Пощенски код: 54643 Солун
Телефон:
+30 2310 829210
+30 2310 869 495
Дежурни телефони в извънработно време:
+30 6973 550 133
Факс: +30 2310 854 004
E-Mail: Consulate.Thessaloniki@mfa.bg
29.04.2013 12:23
Посолство на Република България в Атина, Кратка история на България ".......Прабългарите, народ от тюркски произход"
Република България
Министерство на външните работи
Посолство на Република България
Атина, Република Гърция
През втората половина на VІІ в. на територията на днешна Североизточна България се заселват и прабългарите, народ от тюркски произход. В съюз със славяните образуват Българската държава, призната от Византия през 681 г. Начело на държавата застава водачът на прабългарите хан Аспарух, а за столица е обявена Плиска.
КОНТАКТИ
Посолство на Република България в Гърция
Адрес: Greece, 15452 Athens, 33-A Stratigou Kallari Str., Paleo Psychico
Teлефон:
+30 2106748 106
+30 2106748 105
+30 2106748 107
+30 2106748 108
Дежурни телефони в извънработно време:
+30 6937 096 220
Факс: +30 2106748130
Работно време: 09.00 - 16.00 ч.
E-mail: Embassy.Athens@mfa.bg
След като през 1973 г. в Калифорнийският университет излезе монографията на Ото Менфен-Хелфен "Светът на хуните" (http://books.google.bg/books?id=CrUdgzSICxcC&printsec=frontcover&hl=bg#v=onepage&q&f=false), в която аргументирано, на базата на летописи и археология, се отрича произхода на европейските хуни да има нещо общо с китайските хсионг-ну и изобщо със Средна Азия, О. Притцак отказва да пише повече на тази тема и се занимава с произхода на руснаците и с евреите, които според него основали Киев през Х в.
Може би един от неговите един предтечи е бил караим.
Караимите са тюркоезични израилтяни, които за разлика от останалите евреи, извеждат своя произход от Тогарма, а не от прародителя Евер. Те имат собствени молитвени домове и по особени ритуали.
През 1783 година Русия присъединява към своите територии Крим. Караимите живеят именно там, най-голямата караимска община е била в Евпатория.
Попадайки под руска власт, на караимите първоначално са наложени същите граждански и стопански ограничения, каквито тогава Русия законодателно е налагала върху всички евреи. Едва към 1839 година караимската община ще прави постъпки пред генерал-губернатора на Новорусийската област граф Воронцов, за да доказва, че караимите не са евреи.
Евпаторската община натоварва А. С. Фиркович да се заеме с доказателствата.
През 1872 година Фиркович издава книга, в която обосновава, че караимите са били някога хазари. По-интересно е обаче друго. В търсенето на доказателства Фиркович открива в личните архиви на караимските семейства огромен брой ценни за историческата наука средновековни ръкописи. Най-популярната реликва от колекцията на Фиркович е разширената редакция на писмото от Х век на хазарския каган Йосиф до андалузкият министър, евреинът Хасдай ибн Шапрут.
Оказва се, че караимите съхраняват ръкописи, които мнозина историци смятат, че са безвъзвратно изгубени, вследствие монголо-татарското нашествие от ХІІІ век.
Семейството на Ибрахим Мохамед-Каримович Нихматулин от гр. Кизил Яр притежава до 1939 г. волжко-български свод от исторически средновековни ръкописи, преписан и оформен през 1680 г. от Бахши Иман, секретар на феодала Джагфар. Сводът съдържа историческият труд от ХІІІ в. на Баба Худжей „Барадж Тарих”, както и още няколко текста от ХVІ в.
През 1938 година Ибрахим е истински уплашен от възможността да бъде арестуван, понеже семейството му притежава староръкописни книги на арабица и решава да преведе каквото може на руски език. През 1939 година той, като съвестен съветски гражданин, съобщава на НКВД (КГБ), че има ръкописи на арабско писмо и иска да ги предаде на властта. Чекистите веднага обискират къщата му, за да не е укрил нещо.
Както съобщава по-късно неговият племенник Ф. Нурутдинов, чекистите „работещи по точни инструкции” не обърнали внимание на рускоезичните тетрадки на вуйчо му. Заповедта „от горе” била да се конфискуват само ръкописи с арабско писмо.
Така съдържанието на свода „Джагфар тарих-и” било съхранено, но на руски език.
В края на ХХ век племенникът Ф. Нурутдинов, възползвайки се от горбачовата перестройка, успява най-накрая да издаде по частен път голяма част от рускоезичният текст на „Джагфар тарих-и”, преведен и подготвен от вуйчо му Ибрахим Мохамед-Каримович Нихматулим, който загива през 1941 година във Втората световна война.
Бакалавърска програма Тюркология
Специалност тюркология дава основни знания по езика в неговото историческо развитие и съвременно състояние. Студентите се запознават с тюркските и алтайските езици, които са родствени на турския, и добиват представа за мястото му в системата на езиковото родство. Студентите получават знания и по много важните за България проблеми за ролята на прабългарския субстрат във формирането на българския език, както и за същността и значението на турските диалекти.
Завършилите могат да работят като преводачи, журналисти, редактори, говорители в радиото и телевизията, екскурзоводи, сътрудници в различни държавни учреждения, фирми, туристически обекти, обществени организации, библиотеки, музеи, книгоиздателства и други културни институти. Специалността осигурява и педагогическа правоспособност. Бакалаврите тюрколози могат да продължат образованието си в магистърските степени на различни факултети.
Украински лiто дiм один брат сестра жити пiць возеро
Белоруски лета дом адзiн брат сястра жыць пити возера
Сръбски льето дом jедан брат сестра живети пити jезеро
Полски lato dom jeden brat siostra zyc pic jezioro
Чешки lеto dum jeden bratr sestra ziti piti jezero
Български лято дом един брат сестра живея пия езеро
Руски земля осень ночь солнце звезда ветер река
Украински земля осiнь ноч сонце (зiрка) вiтер рiка
Белоруски земля восень нiч сонца звязда вецер рака
Сръбски земльа jeсен ноч сунце звезда ветар река
Полски ziemia jesien noc slonce gwiazda wiatr rzeka
Чешки zeme (podzim) noc slunce hvеzda vitr reka
Български земя есен нощ слънце звезда вятър река
Руски вода рыба снег зима голова горло город
Украински вода риба снiг зима голова горло (мiсто)
Белоруски вада рыба снег зiма галава горла горад
Сръбски вода риба снег зима глава грло град
Полски woda ryba snieg zima glowa gardlo (o)grоd
Чешки voda ryba snih zima hlava hrdlo hrad
Български вода риба сняг зима глава гърло град
Този факт едва ли подлежи на преразглеждане или на промяна. Спорове по този въпрос могат да се провеждат дотолкова, доколко е правилно разграничението на три вътрешни подгрупи в това семейство - западнославянска, южнославянска и източнославянска (или проторуска), какви са вътрешните прилики и разлики между отделните езици, доколко е правилно причисляването на българския към групата на южнославянските езици и т.н. Като цяло обаче, родството между изброените славянски езици е несъмнено и се дължи на един общ език-основа, изучаването на който, впрочем е от изключително значение както за самите славянски езици, така и за изучаването на всички съвременни индоевропейски езици.
Българският е аналитичен и има по-особена глаголна система.
Българския език и днес е "екзотичен" спрямо останалите славянски езици, понеже независимо от близката лексика с тях, (а и с останалите индоевропейски езици) няма падежи, каквито има в останалите славянски...
Всъщност, само българския и неговия диалект македонския, са без падежи...
Да се твърди, че аналитичния ни език днес е същия като тракийския, означава да се отрича, че писменият старобългарски е език на средновековната българска култура...
Да се твърди, че глаголицата е създадена от Урфила, означава да се твърди, че Кирил и Методий не са свързани с българската история...
Коптска икона на бр. Св.Св. Кирил и Методий, чийто култ в Египет е възстановен с налагането на арабския език...
Разликата в граматично и падежно ниво между българския и останалите славянски езици е повод да се търси, кой е този език, близък до славянските, който обаче е имал собствена граматична история....
Такъв език, според Леман-Хаупт е бил кимерийския...
( По Леманну-Гаупту, язык киммерийцев мог быть «потерянным звеном» между фракийским и иранским языком. Георг Хольцер [Prof. Dr. Georg Holzer. Entlehnungen aus einer bisher unbekannten indogermanischen Sprache im Urslavischen und Urbaltischen (=Sitzungsberichte der Philosophisch-Historischen Klasse der österreichischen Akademie der Wissenschaften, 521. Band), Wien 1989 (Habilitationsschrift). Das Erschließen unbelegter Sprachen. Zu den theoretischen Grundlagen der genetischen Linguistik (= Schriften über Sprachen und Texte, hrsg. von G. Holzer, Bd. 1), Peter Lang, Frankfurt am Main/ Berlin/ Bern/ New York/ Paris/ Wien 1996.georg.holzer@univie.ac.at; Seite an der Universität Wien;http://www.oeaw.ac.at/balkan/] выдвинул гипотезу существования отдельной индоевропейской ветви, которую он отождествил с киммерийцами. Он обратил внимание на ряд балтийских и славянских слов, в которых нарушаются регулярные соответствия с индоевропейскими языками. Слав. *poto (> рус «путы») и лит. pantis (путы) — по правилам соответствий должны восходить к и-е *pent-, но такого корня в и-е языке нет. Есть *bhendh- («связывать»), откуда нем. binden (связывать), > нем. Band (лента) > рус. бант. Слав. *tes-to (тесто) похоже на причастие от и-е *dheigh- (месить тесто, ср. нем Teig), но корня *teik- в и-е тоже нет. Слав. *trotъ, лит. tranas (трутень), тогда как в и-е название трутня восстанавливается не как *tron-, а как *dhron- (напр., греч. θρώναξ — дронас). И тому подобное.
Хольцер рассмотрел значительное количество слов вместе и обнаружил, что эти отклонения от стандартной системы сами по себе образуют систему.)
Създаването на писмения славянски език от бр. Св. Св. Кирил и Методий е исторически факт.
Техните ученици намират прием в България при Борис.
Дотогава дипломацията на Борис е успяла вече да създаде собствена архиепископия, вследствие отказа на българите на VІІІ Вселенски събор да са към Римската църква. Константинопол дава български архиепископ, но Борис продължава делото по автономия на българската църква, като въвежда с помощта на Кириловите ученици като писмен език славянския....
Славянския явно е бил много близко лексически до българския, който обаче се е различавал граматично от него...
През ХІІ/ХІІІ в.в. се оказва, че се пише по начин, по който не се говори...
Речта на българските поданици, все повече се отдалечава от изкуствено въведения писмен славянски, който има много падежи и разни двойствени числа...
Патриарх Евтимий прави цяла книжовна реформа, за да върне писмения в правилата на кирило-методиевата книжовна норма, но не успява...
Константин Костенечки също не успява в България с реформата на езика, но най-изненадващо успява в Сърбия, където хората, понеже са славяни, си говорят с падежите и няма "нарушение словесъ"....
И така, българския език е очевидно лексикално близък до славянския, но не и граматично...
Историческата граматика и диахронните особености на един език, са нещо което не може да се случи просто ей така и за нула време...Помислете!!!
Езиковедите са посочили различната граматична история/диахрония на българския, въпрос на мета-езиковедски анализ е дали може да се търси на основата на това, различна етническа субстанция (???).
Единствено Вл. Георгиев имаше доблестта да се опълчи и да каже, че нашия език има два етапа на развитие, а не три, както и до днес се учи в университетите.....
Първият етап е писмения старобългарски преди ХІІ/ХІІІ в. в. А вторият етап, е въвеждането, при това видимо, на аналитизъм в писмения български след ХІІІ в.....
Това е...
крайно време е, да премахнат внушаваната от вън патина на българското историческо минало, което е самороден метал, чист и златен, без примеси от сърби, траки и тюрки...
29.04.2013 15:27
крайно време е, да премахнат внушаваната от вън патина на българското историческо минало, което е самороден метал, чист и златен, без примеси от сърби, траки и тюрки...
40% от лексиката на Омир се ползва и днес на новогръцки!
Гръцкият език има 2500 години история. Той е в основата на европейската цивилизация!
Софийски университет "Св. Климент Охридски"
Значение на изучаването на старогръцки език
Гръцкият език има 2500 години история. Той е в основата на европейската цивилизация, като норма. Изчислено е че по-всичките европейски езици има около 54.000 гръцки думи. А на речника на Уебстър на англйиски език има 45.000 гръцки думи. Влиянието на старогръцкия върху старобългарския и среднобългарския език е много силно. Има 3 периода в развитието на езика: 1) старогръцки език 2) средногръцки език (византийски език) 3) новогръцки език. На база на старогръцкия може да се реконструира как са се развили другите езици, за които няма толкова знания към момента. Основни характеристики на гръцкия език:
1. езиково единство, което се е запазило от отделянето на езика като самостоятелен до сега (~ 3000 години); много малко езици по света го имат.
2. непрекъсната традиция (устна и писмена)
3. едновременно използване на езикови форми, създадени в различни периоди: 40% от лексиката на Омир се ползва и днес на новогръцки.
4. изключително гъвкав.
5. огромни словообразувателни възможности, по-големи дори от тези на немския език.
29.04.2013 15:28
Защото.....Изчислено е че по-всичките европейски езици има около 54.000 гръцки думи. А на речника на Уебстър на англйиски език има 45.000 гръцки думи.
29.04.2013 16:50
29.04.2013 19:31
Здравей, olivievski - ето какъв е моят проблем. Сърбят ме ташаците! Ама много! И то само, когато съм на обществено място! Стоя си и си викам: леле, ами ако сега ме засърбят?! И те ме засърбяват на момента! И се почесвам, какво да правя. Срам ме е, ама няма как! Ходих на лекар, всичко ми е наред. Но ме сърбят! МНОГО! Какво да правя? Доктора ми каза че ше се лекувам ако прочета орфическите химни от 6 век преди Христа на български език!
29.04.2013 21:33
Петър Берон (наложил отпадането на падежните форми в учебните пособия)
Неофит Рилски,Неофит Бозвели и Васил Априлов- премахнали изучаването в училищата на (1000 г. без прекъсване) църковно-славянския т.е старобългарския, а също псалтира, евангелието и часослова.
Така "тайно и полека" се видоизмени съвременния български език който вече няма нищо общо със старобългарския.( Подобен успешен опит имаме в наши дни с македонския, а преди това с румънския който до 1821г продължава да има около 80% българска лексика) [ Така, че не е чак невъзможно да бъде променен изикът на един народ. Ето българите в Северна Гърция днес говорят на гръцкщи но не са гърци.]
Но ако се четат старите хроники от IX,X,ХIV, XVI векове всичко си е на мястото.
Там българският език, който е класически език на славянството е еднакво разбираем и за сърби и за руси и за украинци .За това те векове наред го преписват без да променят нищо, абсолютно нищо!!! Чак до реформата на протестанта-германофил Петър Първи.(по данни на руски историци в Русия се е ползва основа от български богослужебни книги в размер на около 80000 еденици чак до 16 в)
Ако търсите друго обяснение за повсеместното разпространение на писмената форма на българския език из целия славянски свят , и особенно ако сте го намерили вече,моля да го споделите.
Поздрави!
29.04.2013 22:44
Да, плювайте по Спароток, но спрямо него вие сте джуджета.
29.04.2013 23:22
http://theseus.proclassics.org/node/164
Иван Вазов, Омир (преводачески увод)
ОМИР
Из всичките велики имена, които вековете са прославили, ни едно не свети тъй бляскаво, както името на старий Омира. За древните, и за елините, Омир беше повече нещо, отколкото само поет; той беше отец на поезията, славен представител на народний гений, верен отклик на древните предания, вдъхновен разказвач на великите събития на миналото, животворен източник на всичко прекрасно и истинно.
Неговите безсмъртни произведения, пени по общите места, разгледвани от философите, изучвани от поетите, тълкувани от многобройни поколения критици, запечатаха в умовете удивление към старогръцката литература, пълна с сила и живот.
Двете поеми, които хвърлят такъв непомрачим светлик връз лицето на Омира, са „Илиада“ и „Одисея“. В първата се описва обсадата от гръцките царета на малоазиатский град Троя; а във втората скитането на Одисея подир разорението на казаний град. В них се прославят два идеализирани гръцки типа, които напълно изображават националний характер на елините.
В Ахилеса са олицетворени храбростта, пъргавината, любовта към славата и към войната, която повдигна много високо тоя народ, съединена с любовта към прекрасното му отечество. Одисей е олицетворение на умът, хитростта и прозорливостта. Езикът, на който са писани двете споменати поеми, е старото гръцко ионическо наречие, обогатен с голямо число образи, речи и поетически изражения: слогът Омиров е обикновено лесен и чудно ясен, както и мислите му.
Но мнозина от древните се силеха да налучат там някой скрит смисъл, някаква алегория.
Освен поменатите две поеми Омир е написал и третя – хумористическа Ватрахомахия, или боят на жабите.
Омир е преведен от старогръцки почти на всичките литературни езици.
29.04.2013 23:29
"Те уста имат, език нямат, очи имат, но не виждат, уши имат, но не слушат, теглят повече от скотовете и защо - не смеят да питат, стоят просълзени горките, гледат нечувствени и умаени като гъски, ходят в темна мъгла..."
29.04.2013 23:33
29.04.2013 23:41
Шуменски Университет
Надка Николова е родена в гр. Шумен на 17 март 1955 г. Преподава в ШУ "Епископ Константин Преславски". Доктор по филология (1996). Научните й интереси са в областите: езикова култура, история на новобългарския книжовен език, теория на книжовните езици, социолингвистика, съвременна, историческа и съпоставителна лексикология, лексикография, сравнително славянско езикознание. Автор е на "Българската анатомична терминология през Възраждането (1824-1878)" (2003), "Езикова култура" (1996; 2002), както и на много статии в научния печат.
”Гръцкият е езикът, казва Р. Попович в предговора към Христоитията си от 1837 г., на който тогава всички образовани българи “хоратуват, и на всяк ден четат и пишат, и без него не можат (Родолюбивий 1992: 76). Гръцкият език е бил езикът на образованието и културната комуникация за цяло поколение възрожденски интелектуалци. За тях гръцкия език е бил културно есперанто, общият литературен и научен език на народите от Югоизточна Европа, подобен по значение на латинския език за западните страни. Както казва проф. Ив. Шишманов, те са го владеели по-добре и по-свободно от матерния си език (Шишманов 1903: 430). В “Книговище за прочитане” от 1874 г. Богоров споделя: “Още и до днес между нас има такива учени, на които, дотрябва ли нещо да напишат български, те го сключат изпървом на гръцки, а сетне го превеждат на български” (Богоров 1874/75: 2). Гръцкият език се оказва в ролята на посредник в културната адаптация на българското общество към съвременната буржоазна цивилизация през първата половина на века. Броят на селищата във вътрешността на България обаче, в които гръцкият е доминиращ в училищните програми, е внушителен. През 1830 год. се открива и първият гръцки университет в Атина, който става особен притегателен център за жадните за образование млади българи.Гръцките училища стават притегателни центрове за образование на младите българи и ревностни разпространители на елинистичните идеи. Не случайно възпитаници на гръцки училища са най-изтъкнатите дейци на Българското възраждане: д-р Н. Пиколо, д-р П. Берон, д-р Ив. Селимински, В. Априлов, Г. С. Раковски, С. Доброплодни, д-р Ив. Богоров, Д. Душанов, Г. Кръстевич, П. Бобеков, К. Фотинов, Ст. Чомаков, Ив. Добровски, Ив. Момчилов, Н. и Д. Михайловски, Р. Попович, Д. Миладинов, Гр. Пърличев, Ат. Богориди, Ст. Богориди и мнозина други.От друга страна обаче, липсата на светско българско училище “остава незащитен проход за проникване на гръцкото влияние” (Радкова 1986: 30). Петър Берон не само че използва гръцкия въобще като писмен език (напр. писмото му до котленци за уреждане на учебно дело в града е написано на гръцки), но и разговаря на гръцки език на философски и въобще научни теми. В спомените си за д-р Берон М. Балабанов споделя: “мене ми се струва като че да съм още при него и да го слушам да ми разправя убедително ту на български, по котленски, ту на гръцки, по филибешки, за своите открития по небесната физика” (Балабанов 1899-1900: 11). Така главен посредник между българите и идеите на модерния свят за дълго време остава Гърция. На гръцки пишат художествени, научни и педагогически произведения, защото не са знаели писмен български език, мнозина от тях: Ат. Богориди (внук на Софроний Врачански), Александър П. Куртович (Зоирос паша от Пловдив), Никола Пиколо, Гр. Пърличев, братя Сим. и Мих. Христови от Стара Загора, Ив. Симеонов и Ант. Цанков, съставители на гръцки христоматии, и мн. др. (Стоянов 1978: 107).
29.04.2013 23:47
ти си малоумник:)
И децата знаят, че качествените хора в Гърция не са и гърците. С очите си видях какви са - хилави, мързеливи пушачи на цигари и канабис. Това са. Не, че се радвам, но това са. А ти си изпий хапчетата.
30.04.2013 08:58
Нашенците се опитвали да вземат полицейски баражи
Български граждани са били арестувани посред бял ден в идеалния център на Брюксел, докато се опитвали да откраднат метални полицейски баражи, съобщи вестник "Дерниер йор". Крадците, които пристигнали на местопрестъплението с бял фургон с български регистрационни табели, решили да задигнат металните заграждения, вероятно за да ги предадат за старо желязо, пише БТА. В информацията не се посочват броят и самоличността на арестуваните. Уточнено е, че превозното им средство е било отнето.
30.04.2013 09:09
29.07.2011 Гръцката полиция гони български просяци, които създават проблеми в Ксанти. Това пишат медии в града, цитирани от БТА. В материалите на пресата се обяснява, че премахването на българските просяци от града се превръща в една от основните задачи на полицията. Над 90% от нашите просяци са от ромски произход от районите на Бургас, Сливен, Пазарджик. Данните за клошарите са цитирани в сайта на област Ксанти и бяха потвърдени от Регионалната дирекция "Гранична полиция" в Смолян. Проблемът не може да бъде разрешен, докато гръцките власти не екстрадират просяците по официален път и не им наложат ограничение за влизане в Гърция, обясни директорът на Граничната полиция в Смолян комисар Тодор Георгиев. На граничните пунктове има списъци с имената на просяци, но граничарите нямат правно основание да ги спрат при повторно преминаване в Гърция, каза още комисарят. В сайта на областта се цитират публикации за "набези на български просяци" и за екстрадирани в България през април 13 просещи. По данни на Граничната полиция в Смолян през последната седмица на ГКПП Капитан Петко войвода неофициално от гръцките власти са върнати две просякини, които са от района на Пазарджик. Сред 13-те изгонени от Ксанти един е инвалид. Обикновено при случаите на просещи инвалиди гръцките власти избягват да налагат санкции и да изправят пред съд хората с увреждания, а само ги връщат обратно в България. Според местната преса в Ксанти предприетите действия не са трайно решение на проблема.
30.04.2013 09:21
30.04.2013 09:23
Първите ми впечатления от Гърция бяха много хубавите пътища, изключително поддържаните и чисти селца с къщи, които нямат дворове и къщите започват буквално от тротоарите и многото щъркелови гнезда, които бяха навсякъде по пътищата. Нищо общо с нашата цигания. Влезте, в което и да е гръцко село. Което и да е. Дори най,-най-близките до българската граница. Къщите на гърците са бели, светят. В двора е спряно тракторче, с което гръкът си оре, каквото не го е мързяло да засее. В градината гъркинята е посадила цветя. От къщата на гърците лъха чистота, приветливост. Минавате границата и на 2 км. е българското село. Толкова близо и толкова далеч, както се казва. Къщите са сиви, рухнали, смачкани.. Пътищата до тях са като след война. Как така селата са едно до друго и са толкова различни. Да речеш, че в България хората нямат пари, че са премазани от живота, че едва свързват двата края. Да, това е оправдание. Обаче все има 1-2 къщи в селото, които са на по-богати хора. Пред тях се вижда я джип, я някоя лимузина. И въпреки че имат възможности, къщите пак са сиви, мръсни и грозни. Пак сякаш са строени като да се слеят със сивотата около тях. Колкото и да ми е болно, но гръцките села греят като слънце, докато нашите са мръсни, сиви, мизерни като след чумна епидемия.
30.04.2013 09:28
30.04.2013 12:21
30.04.2013 12:40
http://www.mfa.bg/embassies/greece/bg/611/index.html
Посолство на Република България в Атина, Кратка история на България ".......Прабългарите, народ от тюркски произход"
Република България
Министерство на външните работи
Посолство на Република България
Атина, Република Гърция
През втората половина на VІІ в. на територията на днешна Североизточна България се заселват и прабългарите, народ от тюркски произход. В съюз със славяните образуват Българската държава, призната от Византия през 681 г. Начело на държавата застава водачът на прабългарите хан Аспарух, а за столица е обявена Плиска.
КОНТАКТИ
Посолство на Република България в Гърция
Адрес: Greece, 15452 Athens, 33-A Stratigou Kallari Str., Paleo Psychico
Teлефон:
+30 2106748 106
+30 2106748 105
+30 2106748 107
+30 2106748 108
Дежурни телефони в извънработно време:
+30 6937 096 220
Факс: +30 2106748130
Работно време: 09.00 - 16.00 ч.
E-mail: Embassy.Athens@mfa.bg
Това са доста различни неща! Със същият успех можем да си говорим и за шистовия газ.
Не отричам , че предложените от Вас нови теми са интересни, но те създават само хаос.
А от хаоса чрез енталпия и ентропия може да създава подреден и смислен свят само Господ.
За нас е по-полезно да се съсредоточим върху нещо по- малко и по-разбираемо.
Това са доста различни неща! Със същият успех можем да си говорим и за шистовия газ.
Не отричам , че предложените от Вас нови теми са интересни, но те създават само хаос.
А от хаоса чрез енталпия и ентропия може да създава подреден и смислен свят само Господ.
За нас е по-полезно да се съсредоточим върху нещо по- малко и по-разбираемо.
01.05.2013 09:01
"От препълнено сърце говори устата" е казал Господ Иисус Христос.
Аз познавам много гърци и те, нито мислят, нито говорят като Ваша милост, понеже нямат комплекси които да избиват.
За "бугараша Пашич" навремето сърбите казвали, че само един българин може така зверски да ореже България както Пашич направил със Западните покрайнини, понеже на сърбин не би му дало сърце да го направи.
Да не говорим за Митхад паша(българин от Ниш) преследвал българите като кучета, или Ататюрк (български помак и евреин)-разорил цяла Тракия, Василии II Българоубиец(внук на българина Васил I от Одринско)-ослепил 15 000 българска армия, султан Баязид (българин по майка, женен за българка)-разрушил Търново, киевския княз Светослав (син нна дъщерята на Боян Расате-Елена)-унищожил България и обезглавил 1000 първенци на Силистра, Осман Пазвантоглу (помак), Ахмед Ага Барутанлията (български помак)- касапина от Батак както и десетки други "ренегати".
Ние си познаваме "нашите" по храченето.
То си е Божие наказание!
ПП. В същото време няколко гъркини -български царици са били по-ожесточени защитници на българските държавни интереси от мъжете си българи. Същото важи и за преп.Теофилакт Български който макар и грък, макар и да смятал службата си в България за тежко заточение, с такава ревност защищавал итресите на Охридската архиепископия от домогванията на Цариград,(и то когато не съществува държавата България), че много наши историци се усъмниха в неговите корени-мислейки го за българин. Напълно неоснователно, разбира се. А за отстояването на българската държавна идея и българщината от арменеца (по майка) цар Самуил мисля, трябва да се определи някаква специална награда или поне орден на негово име.
Така, че ...не на нас тия Г-н Ганьо Аристотелидис !
Полицията в Северна Гърция задържа шестима българи за трафик на хора, пише гръцкият вестник „Катимерини". Нашенците са на възраст между 19 и 53 години. Те са задържани при опит да закарат в Гърция 11 нелегални имигранти в две превозни средства с българска регистрация. Шестима от имигрантите са сирийци, четирима афганистанци, а един е иракчанин.
Пак българин пак български мутри.Ето защо европа не ни иска.
03.05.2013 10:45
Аристотел учи Александър, че владетелят винаги трябва да отдава голямо значение на чувството за чест. Той казва: „Тези, които са срещу гърците, са просто животни”. Александър счита своя учител за „философ с правилни възгледи”.
Аристотел е роден в Македония, в Стагира, и на седемнайсет години е приет в академията на Платон в Атина. Той се счита за “родоначалник на познанията”с трактатите си за науката, тъй като се интересува от множество дисциплини, като например философия. В биологията той първи открива, че делфините са бозайници. Във физиката поставя основата на теорията за четирите елемента – огън, земя, въздух и вода. Той дава името на “Аристотеловия модел” в астрономията, според който Земята е в центъра на Вселената. Той открива, че Земята е кръгла, след като наблюдава затъмнение. Много от неговите открития се доказват по-късно – в наши дни. Но чак през Ренесанса европейските учени доказват, че неговият труд има фундаментално значение за науката. Той опровергава теорията за идеите на своя учител Платон и всява смут сред политическите кръгове с твърдението си, че гръцката демокрация е монополна. Аристотел, който се прочува в цяла Гърция, е поканен от Филип II да се върне в
родината си и да стане наставник на сина му. Съществува теория, според която това решение е подкрепено и от факта, че Аристотел е син на дворцовия лекар на дядото на Александър.
Мъдрият Аристотел предава на тринайсетгодишния принц богатството на знанието. Той му преподава чужди езици, започвайки с латински, юдейски и вавилонски, обяснява „движението на звездите”, изкуството на реториката, показва му как се прави дисекция на жаби и как плува сепията. Философът е дълбоко уважаван от Александър. Все пак ученикът не постига успехи в областта на философията и политиката и просто приключва с тях.
03.05.2013 16:18
04.05.2013 14:01
РОМАНИТЕ МОЖЕ ДА ЗНАЯТ НЕЩО ЗА ЕЛЛИНИТЕ,ПОСРЕДСТВОМ ЕТРУСКИТЕ....НО САМИТЕ ЕЛЛИНИ И КОНКРЕТНО АРИСТОТЕЛ, ДА Е ЗНАЕЛ ОБРАТНОТО ЗА РОМА=РОМЕ=РИМ И ЛАТИНСКИЯ ЕЗИК - Е ПРОСТОТИЯ ОГРОМНА.
ТИ СИ ВУЛГАРИН !!
НО МЕ РАДВА КАКВО ПИШЕШ ВСЕ ПАК !!
Петър Берон (наложил отпадането на падежните форми в учебните пособия)
Неофит Рилски,Неофит Бозвели и Васил Априлов- премахнали изучаването в училищата на (1000 г. без прекъсване) църковно-славянския т.е старобългарския, а също псалтира, евангелието и часослова.
Така "тайно и полека" се видоизмени съвременния български език който вече няма нищо общо със старобългарския.( Подобен успешен опит имаме в наши дни с македонския, а преди това с румънския който до 1821г продължава да има около 80% българска лексика) [ Така, че не е чак невъзможно да бъде променен изикът на един народ. Ето българите в Северна Гърция днес говорят на гръцкщи но не са гърци.]
Но ако се четат старите хроники от IX,X,ХIV, XVI векове всичко си е на мястото.
Там българският език, който е класически език на славянството е еднакво разбираем и за сърби и за руси и за украинци .За това те векове наред го преписват без да променят нищо, абсолютно нищо!!! Чак до реформата на протестанта-германофил Петър Първи.(по данни на руски историци в Русия се е ползва основа от български богослужебни книги в размер на около 80000 еденици чак до 16 в)
Ако търсите друго обяснение за повсеместното разпространение на писмената форма на българския език из целия славянски свят , и особенно ако сте го намерили вече,моля да го споделите.
Поздрави!
Падежните форми на писмения български език започват да отпадат още по време на Втората българска държава ,която пише на т. нар. среднобългарски език/4тири падежа вместо 6/.Дали в разговорния език се е говорело с падежи е друг въпрос.
В момента съм в едно курортно селце до Кавала.Снощи ,след
литургията,собственикът на хотелчето разаде на всички ни червени яйца и супа от агнешки дреболийки . За мене е важен жестът ! Вчера ,на излизане от "Carrefur" забелязах,че доста клиенти оставят в един грамаден кош (който беше вече почти пълен) различни продукти . Попитах "Защо" и ми казаха ,че това е помощ за бедните и безработните . Може да са в криза ,но продължават да се държат като Хора ! Тук , хората имат съвсем различен манталитет
13.05.2013 09:45
РОМАНИТЕ МОЖЕ ДА ЗНАЯТ НЕЩО ЗА ЕЛЛИНИТЕ,ПОСРЕДСТВОМ ЕТРУСКИТЕ....НО САМИТЕ ЕЛЛИНИ И КОНКРЕТНО АРИСТОТЕЛ, ДА Е ЗНАЕЛ ОБРАТНОТО ЗА РОМА=РОМЕ=РИМ И ЛАТИНСКИЯ ЕЗИК - Е ПРОСТОТИЯ ОГРОМНА.
ТИ СИ ВУЛГАРИН !!
НО МЕ РАДВА КАКВО ПИШЕШ ВСЕ ПАК !!
2. Династията Дуло - изследване
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем - статия на А.И.Иванчик
4. Българи и ефталити - проучване
5. Кимерийци и хуни - мит или реалност? - изследване
6. Ранните хуни в Източна Европа - откъс от монографията от 1973 г. на американския професор Otto Maenchen-Helfen
7. Народите в хунската империя, ч.І
8. Как българите останаха без история...
9. статия на Вл. Георгиев, бележит български езиковед
10. статия на Вл. Георгиев за тракийския език
11. Посланието на големият български историк Златарски.
12. ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ЕТНОГЕНЕЗА
13. Кои са кутригурите? - нови аргументи
14. Български цар е превзел Персия, според Паисий Хилендарски
15. СЛАВЯНСКИ ЕЗИК ЛИ Е БЪЛГАРСКИЯ?
16. Кого обслужва идеята, че сме траки?
17. РАЖДАНЕТО НА ЛЕВСКИ
18. Град Несебър и тракийското божество Mezen.
19. Българите не са тюрки...Какво казват източниците?
20. 1-ви ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
21. 2-ри ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
22. 3-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
23. 4-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
24. 5-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
25. 6-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
26. АВИТОХОЛ И ЕФТАЛИТ