Постинг
06.03.2012 12:28 -
По-важни древни божества...
Автор: letopisec
Категория: История
Прочетен: 23967 Коментари: 32 Гласове:
Последна промяна: 08.08.2013 11:10
Прочетен: 23967 Коментари: 32 Гласове:
5
Последна промяна: 08.08.2013 11:10
АПУ – главен образ в една от хуритските приказки, баща на двама братя: Лош и Справедлив. Аналог при волжките-българи с митовете за Алп.
АШЕРТУ – северо-западносемитска богиня, съпруга на Ел (- Елкунирша). Аналог в българския с думата „серт”...
БОГ НА БУРЯТА – вид божество, характерно за Анатолия и съседните страни, среща се с местните си имена. Най-важни са: Тару, Тархунт-Тешуб. Аналог при волжките-българи с Тара и носовка, Тангра...
БОЖЕСТВА-ПОКРОВИТЕЛИ–разпространени в Анатолия под различни образи (напр. РУНО) и имена, изпълнявали различни функции. Аналог в български с думата „руйно”, богато...
ВУРУНЦИМУ (ВУРУШЕМУ) - т.е. „Слънце от Арина”, главна богиня на хетския пантеон, съпруга на Тару. Има аналог в „Именника на българските владетели” – „вери”. И при волжките-българи – вараж, барадж.
ЕА – вавилонски бог от шумерски произход, в хуритските митове участва като благороден „господар на мъдростта, определящ съдбата на света”. Числи се към по-старото поколение богове. Аналог с българското възклицание: „еха”...В „Именникът на българските владетели” - ”етх”
ЕЛКУНИРША – хетското име на северно-западносемитския бог Ел, представител на по-старо поколение богове. В „Именникът на българските владетели” - „алем = първи”.
ЕНЛИЛ – вавилонски бог от шумерски произход, в хуритските митове се числи към старите богове. Понякога е отъждествяван с Кумарби. В "Барадж тарих", Кумарби е „Камир аби”.
ИЛУЯНКА – т.е. Змей, в мита е противник на бога на бурята; възможно е да олицетворява сушата. Илом, дилом — змия в „Именникът на българските владетели”.
ИНАР – дъщеря на бога на бурята, героиня на един от вариантите на мита за Илуянка. В български език – нар, легло.
ИСТАНУ – анатолийски бог Слънце. На български думата е съхранена като „истина”.
ИСТУСТАЯ И ПАПАЯ – анатолийски богини на съдбата. Аналози в скитски и в славянски – „папа”. Истустая =истукан...
ИЩАР – вавилонска богиня, почитана в Мала Азия под различни имена и образи. Аналог в български – ищак, явно „к” е тракийски афикс.
КАМРУСЕПА (КАТАХЦИВУРИ) – анатолийска богиня-чародейка; в митовете и магиите често участва заедно със Слънцето. Аналог в българския с думата „циври”.
КЕШИ – герой от една хуритска приказка. Аналог на български – каша, суматоха.
КУБАБА – в хуритските митове, а те са по-древни от тракийските, е древната богиня-майка, почитана през хетския период само в южна Анатолия, по-късно, след като към 14 в. пр.н.е. мизи слагат край на Хетската държава, е почитана с името Кибела.
КУМАРБИ – в хуритските митове враждебен на Тешуб представител на старото поколение богове, съответник на по-късния гръцки бог Кронос. Съответствия в български: Грумбат, Крум, Кормисош.....Според "Барадж тарих", името "камир" (на гр. кимерийци) произлиза от богинята Кумарби (в текста "Камир Аби").
ЛУНАТА – участвува спорадично в митове, не изпълнява в култа никаква роля.
МОРЕТО – един от най-важните образи в анатолийската и хуритската митология.
ПИРВА – стар анатолийски бог, чийто антрибут бил коня.
ПЛАНИНАТА – участва често в анатолийската религия като бог, вероятно олицетворение на местен бог на бурята. Библейската местност Сигар я има в „Именникът на българските владетели” като „шегор”, а в дунавска България – Загоре. Библейския град Сомор го има като „сомор” в „Именникът...”. Българската дума „вече” с акадски афикс „м”, като „вечем” я има в „Именникът...”. Българската дума „тука, тута”, с афикс „м”, я има в „Именникът...”, като „тутом”. И т.н.
СЛЪНЦЕТО – ИСТАНУ, ТИЯЗ, ШИМЕГИ, ВУРУНЦИМУ
СРЕБРОТО – участва като действащо лице в един от хуритските митове, но доста неясно.
ТАРУ – протохетски бог на бурята, почитан главно в северна Мала Азия.
ТАРХУН – лувийски бог на бурята, популярен в южна Анатолия.
ТИЯЗ – пелайски бог-слънце.
ТРОН – появява се в митовете и култа като персонифициран образ.
УБЕЛУРИ – хуритски бог, поддържащ на раменете си небето и земята, има по-късно съответствие с гръцкия Атлас.
УЛИКУМИ – каменен великан от хуритската митология, създаден от Кумарби, с когото е скрито слънцето. Има аналог с мита за Карга при волжките българи. В български има аналог с името „елха”, а така също с името на първородния син на Атила – „Елак”.
ХАНАХАНА – анатолийска богиня-майка, популярна в митовете и магиите. Съответствия – имената „хони”, „хуни”...
ХАХИМА – т.е. „Вцепенение” – главен образ в един от митовете за изчезналото слънце. Аналог в думата „хеким”, лекар.
ХЕБАТ – ЕБА, главна героиня от хуритския пантеон, съпруга на Тешуб, оплодена за следващото поколение богове. 1.Кумарби - 2.Тешуб – 3.Халду...Последното на български е „Коледа”...
ХЕДАМУ – чудовище в хуритските митове, заплашващо човечеството. В древногръцката митология – хадес.
ШАРУМА – киликийски горски бог, втори син на Тешуб и Хебат. На български – аналог с думата „шума”, гора...
ШАУШКА – хуритското име на богинята Ищар, сестра на Тешуб.
ШЕРИ И ХУРИ – свещенни бикове на Тешуб.
ШИМЕГИ – хуритското име на слънцето. Козата на дядо Кирил, когато бях на 3 г., се казваше – Шимика...
ЯРИ – за него всички знаете, има го и във "Веда Словена".
Всички имена на древните хурито-хетски богове, и някои от коментарите, включително, че Кибела произхожда от Кубаба, са заети от Maciej Popko. Wydawnictwa Artystyczne I Filmowe, Warszawa, 1976
Урартите, чиято държава около езерото Ван залязва към 6 в. пр.н.е., са говорили език от хуритската група и след разчитането през първата половина на 20 в. на урартските клинописи, се установи, че самоназванието на тази държава е – Бийан (Боян).
Урарти и кимерийци създават синтез от 6 в.пр.н.е. до края на 4 в. пр.н.е. и живеят на териториите на дн. Южна Грузия и северна Армения, преди по тези места да дойдат иберите, т.е. прото-грузинците. След това пост-урарти и пост-кимерийци се преместват на север от Кавказ.
През 6 в. Прокопий пише:
„Зад сагините живеят много хунски народи. Простиращата се оттук страна се нарича Евлисия (очевидно Прокопий ползва сведения от „Анонимният Перипъл на Евксинския Понт”, където тази страна от сагините до Дон и Азовско море, е изписана всъщност „Евдоусия”-бел.ред.); крайбрежната й част, както и вътрешността е заселена от варвари чак до така нареченото „Меотийско блато” (Азовско море – бел.ред.) и до река Танаис (Дон – бел.ред.), която се влива в „блатото”. От своя страна то се влива в Евксинския Понт (Черно море – бел.ред.). Народите, които живеят там в древността са се именували кимерийци, а сега се наричат утигури.(кн. ІV. 4, Войната с готите)”.
„В древността огромен брой хуни, които тогава наричали кимерийци, живеели по тези местности, за които стана дума, и един цар стоял начело на тях. После над тях властвал цар, който имал двама сина, от които единият се казвал Утигур, а другият – Кутригур. Когато баща им починал, двамата си поделили властта и нарекли поданиците си по свое име. И по мое време едните се наричаха още утигури, а другите – кутригури...(пак там, кн. ІV. 5)”.
АШЕРТУ – северо-западносемитска богиня, съпруга на Ел (- Елкунирша). Аналог в българския с думата „серт”...
БОГ НА БУРЯТА – вид божество, характерно за Анатолия и съседните страни, среща се с местните си имена. Най-важни са: Тару, Тархунт-Тешуб. Аналог при волжките-българи с Тара и носовка, Тангра...
БОЖЕСТВА-ПОКРОВИТЕЛИ–разпространени в Анатолия под различни образи (напр. РУНО) и имена, изпълнявали различни функции. Аналог в български с думата „руйно”, богато...
ВУРУНЦИМУ (ВУРУШЕМУ) - т.е. „Слънце от Арина”, главна богиня на хетския пантеон, съпруга на Тару. Има аналог в „Именника на българските владетели” – „вери”. И при волжките-българи – вараж, барадж.
ЕА – вавилонски бог от шумерски произход, в хуритските митове участва като благороден „господар на мъдростта, определящ съдбата на света”. Числи се към по-старото поколение богове. Аналог с българското възклицание: „еха”...В „Именникът на българските владетели” - ”етх”
ЕЛКУНИРША – хетското име на северно-западносемитския бог Ел, представител на по-старо поколение богове. В „Именникът на българските владетели” - „алем = първи”.
ЕНЛИЛ – вавилонски бог от шумерски произход, в хуритските митове се числи към старите богове. Понякога е отъждествяван с Кумарби. В "Барадж тарих", Кумарби е „Камир аби”.
ИЛУЯНКА – т.е. Змей, в мита е противник на бога на бурята; възможно е да олицетворява сушата. Илом, дилом — змия в „Именникът на българските владетели”.
ИНАР – дъщеря на бога на бурята, героиня на един от вариантите на мита за Илуянка. В български език – нар, легло.
ИСТАНУ – анатолийски бог Слънце. На български думата е съхранена като „истина”.
ИСТУСТАЯ И ПАПАЯ – анатолийски богини на съдбата. Аналози в скитски и в славянски – „папа”. Истустая =истукан...
ИЩАР – вавилонска богиня, почитана в Мала Азия под различни имена и образи. Аналог в български – ищак, явно „к” е тракийски афикс.
КАМРУСЕПА (КАТАХЦИВУРИ) – анатолийска богиня-чародейка; в митовете и магиите често участва заедно със Слънцето. Аналог в българския с думата „циври”.
КЕШИ – герой от една хуритска приказка. Аналог на български – каша, суматоха.
КУБАБА – в хуритските митове, а те са по-древни от тракийските, е древната богиня-майка, почитана през хетския период само в южна Анатолия, по-късно, след като към 14 в. пр.н.е. мизи слагат край на Хетската държава, е почитана с името Кибела.
КУМАРБИ – в хуритските митове враждебен на Тешуб представител на старото поколение богове, съответник на по-късния гръцки бог Кронос. Съответствия в български: Грумбат, Крум, Кормисош.....Според "Барадж тарих", името "камир" (на гр. кимерийци) произлиза от богинята Кумарби (в текста "Камир Аби").
ЛУНАТА – участвува спорадично в митове, не изпълнява в култа никаква роля.
МОРЕТО – един от най-важните образи в анатолийската и хуритската митология.
ПИРВА – стар анатолийски бог, чийто антрибут бил коня.
ПЛАНИНАТА – участва често в анатолийската религия като бог, вероятно олицетворение на местен бог на бурята. Библейската местност Сигар я има в „Именникът на българските владетели” като „шегор”, а в дунавска България – Загоре. Библейския град Сомор го има като „сомор” в „Именникът...”. Българската дума „вече” с акадски афикс „м”, като „вечем” я има в „Именникът...”. Българската дума „тука, тута”, с афикс „м”, я има в „Именникът...”, като „тутом”. И т.н.
СЛЪНЦЕТО – ИСТАНУ, ТИЯЗ, ШИМЕГИ, ВУРУНЦИМУ
СРЕБРОТО – участва като действащо лице в един от хуритските митове, но доста неясно.
ТАРУ – протохетски бог на бурята, почитан главно в северна Мала Азия.
ТАРХУН – лувийски бог на бурята, популярен в южна Анатолия.
ТИЯЗ – пелайски бог-слънце.
ТРОН – появява се в митовете и култа като персонифициран образ.
УБЕЛУРИ – хуритски бог, поддържащ на раменете си небето и земята, има по-късно съответствие с гръцкия Атлас.
УЛИКУМИ – каменен великан от хуритската митология, създаден от Кумарби, с когото е скрито слънцето. Има аналог с мита за Карга при волжките българи. В български има аналог с името „елха”, а така също с името на първородния син на Атила – „Елак”.
ХАНАХАНА – анатолийска богиня-майка, популярна в митовете и магиите. Съответствия – имената „хони”, „хуни”...
ХАХИМА – т.е. „Вцепенение” – главен образ в един от митовете за изчезналото слънце. Аналог в думата „хеким”, лекар.
ХЕБАТ – ЕБА, главна героиня от хуритския пантеон, съпруга на Тешуб, оплодена за следващото поколение богове. 1.Кумарби - 2.Тешуб – 3.Халду...Последното на български е „Коледа”...
ХЕДАМУ – чудовище в хуритските митове, заплашващо човечеството. В древногръцката митология – хадес.
ШАРУМА – киликийски горски бог, втори син на Тешуб и Хебат. На български – аналог с думата „шума”, гора...
ШАУШКА – хуритското име на богинята Ищар, сестра на Тешуб.
ШЕРИ И ХУРИ – свещенни бикове на Тешуб.
ШИМЕГИ – хуритското име на слънцето. Козата на дядо Кирил, когато бях на 3 г., се казваше – Шимика...
ЯРИ – за него всички знаете, има го и във "Веда Словена".
Всички имена на древните хурито-хетски богове, и някои от коментарите, включително, че Кибела произхожда от Кубаба, са заети от Maciej Popko. Wydawnictwa Artystyczne I Filmowe, Warszawa, 1976
Урартите, чиято държава около езерото Ван залязва към 6 в. пр.н.е., са говорили език от хуритската група и след разчитането през първата половина на 20 в. на урартските клинописи, се установи, че самоназванието на тази държава е – Бийан (Боян).
Урарти и кимерийци създават синтез от 6 в.пр.н.е. до края на 4 в. пр.н.е. и живеят на териториите на дн. Южна Грузия и северна Армения, преди по тези места да дойдат иберите, т.е. прото-грузинците. След това пост-урарти и пост-кимерийци се преместват на север от Кавказ.
През 6 в. Прокопий пише:
„Зад сагините живеят много хунски народи. Простиращата се оттук страна се нарича Евлисия (очевидно Прокопий ползва сведения от „Анонимният Перипъл на Евксинския Понт”, където тази страна от сагините до Дон и Азовско море, е изписана всъщност „Евдоусия”-бел.ред.); крайбрежната й част, както и вътрешността е заселена от варвари чак до така нареченото „Меотийско блато” (Азовско море – бел.ред.) и до река Танаис (Дон – бел.ред.), която се влива в „блатото”. От своя страна то се влива в Евксинския Понт (Черно море – бел.ред.). Народите, които живеят там в древността са се именували кимерийци, а сега се наричат утигури.(кн. ІV. 4, Войната с готите)”.
„В древността огромен брой хуни, които тогава наричали кимерийци, живеели по тези местности, за които стана дума, и един цар стоял начело на тях. После над тях властвал цар, който имал двама сина, от които единият се казвал Утигур, а другият – Кутригур. Когато баща им починал, двамата си поделили властта и нарекли поданиците си по свое име. И по мое време едните се наричаха още утигури, а другите – кутригури...(пак там, кн. ІV. 5)”.
Вълнообразно
ДРЕВНИ ЦИВИЛИЗАЦИИ /Харапска цивилизация
Об Иерархии Божественных Сущностей Больш...
ТЕСТ: ПРОЯВЛЕНИЕ НА КОЕ БОЖЕСТВО СТЕ ВИЕ...
Об Иерархии Божественных Сущностей Больш...
ТЕСТ: ПРОЯВЛЕНИЕ НА КОЕ БОЖЕСТВО СТЕ ВИЕ...
Следващ постинг
Предишен постинг
ама то бога слънце ИСТАНУ си е нашто ИСТИНА...
цитирайbls написа:
ама то бога слънце ИСТАНУ си е нашто ИСТИНА...
..............
не съм убеден, че ШАУШКА има съответствие с българската дума "заушка", макар, че фонетично са едно към едно, затова го свалих....Прав си за ИСТАНУ, това не е руско-славянската дума "правда" ??? Лек ден!
М.Като цяло имаш насоката ама още бая те чака... Тоя Апи злият и справедливият са си чиста легенда за двамата братя дето е в основата на култа за Апис.
Като цяло в "пантеона ти" има тотален сбирщайн от :
- хетски божества;
- хуритски ,които нямат нищо общо;
- семитски - акадски и производни божества;
- вероятни божества на лувиойската култура ,която пък е нещо отделно;
- и други...
Като отправим забележката ,че мизите едва ли слагат край на хетската държава, следва да попитам: в крайна сметка ти накъде си?
Изброил си божества на 20 култури, повечето от които нямат нищо общо с кимерите и кимерите са някакви къснодошли горски разбойници пред тях.
Лошото е че тея култури са различни, макар и на една територия.
От тях най - малко вероятни за връзка се падат именно хуритите, които са особена култура с доста ограничен като разпространение език.
Плюс това връзката на хуритите с кимерите е нещо, коеот вечно оставящ по подразбиране. КОЕ ТЕ КАРА ДА ТВЪРДИШ, ЧЕ КИМЕРИ И ХУРИТИ СА ЕДНО И СЪЩО? По вероятно да не са. Има едно свидетелство, коеот псоменава за кимери в урарту, то е покрай една битка, и имаме 100, дори 1000 свидетества, че в урарту сасе срещали едновременно РАЗЛИЧНИ култури... При това в УРАРТУ КИМЕРИТЕ СА ДОКУМЕНТИРАНИ УНИЩОЖИТЕЛ ИНА ЦАРСТВОТО, а не градители, каквито ги пробутваш. Как ги навърза толкова безпрекословно с Кимерите Урарту, а после и хуритите?
Иначе правилно си се насочил, общо взето там е етногенезиса на Европа.
Отбележи си, на Европа ,а не лично на град София. ТОчно в Анатолия и некъде във вихъра на тея култури.
Само че ти се опитваш да отваряш възела със сечене, напомням ти обаче че на Александър са му го признали за развързване защото мечовете му са били повече от един, но в науката нещата не стават така...
Специално в анатолия твоите кимери са унищожители и разбойници(точно както и в Урарту), те не са култура. Ограбили са няколко богати града и са духнали, ни държава, ни култура, и по времето, когато са се явили, другите народи , включително и това, що наричаш траките, отдавна са били факт...
И да, не е вярно че траките тогава не са съществували :) Просто не е имало грък да ти ги покаже...
В крайна сметка ти просто правиш заменка. Заменяш в теорията на Спароток митичните траки с митичните кимерийци.
Аз разлика не виждам. Единствено в това, че в тоя вид теорията на Спароток е по - достоверна. ТОй взема огромна местна култура, имаща северна Гърция, Анадола ,България, Румъния и още, и следи в Микена и Крит дори, срещу които ти буташ едно полудиво племе войскари, на които дори не са му балканите ареала.
Хвани се за едно нещо и го работи, аз имам чувството че си се хванал да правиш конкуренция: панкимерийска теория...
Сам оче това е нещо много слабо , стъпващо на народ, от който имаме един етноним в 2-3 поисма и никакъв спомен да са направили нещо чак толкова хубаво...
Поздрави!
цитирайКато цяло в "пантеона ти" има тотален сбирщайн от :
- хетски божества;
- хуритски ,които нямат нищо общо;
- семитски - акадски и производни божества;
- вероятни божества на лувиойската култура ,която пък е нещо отделно;
- и други...
Като отправим забележката ,че мизите едва ли слагат край на хетската държава, следва да попитам: в крайна сметка ти накъде си?
Изброил си божества на 20 култури, повечето от които нямат нищо общо с кимерите и кимерите са някакви къснодошли горски разбойници пред тях.
Лошото е че тея култури са различни, макар и на една територия.
От тях най - малко вероятни за връзка се падат именно хуритите, които са особена култура с доста ограничен като разпространение език.
Плюс това връзката на хуритите с кимерите е нещо, коеот вечно оставящ по подразбиране. КОЕ ТЕ КАРА ДА ТВЪРДИШ, ЧЕ КИМЕРИ И ХУРИТИ СА ЕДНО И СЪЩО? По вероятно да не са. Има едно свидетелство, коеот псоменава за кимери в урарту, то е покрай една битка, и имаме 100, дори 1000 свидетества, че в урарту сасе срещали едновременно РАЗЛИЧНИ култури... При това в УРАРТУ КИМЕРИТЕ СА ДОКУМЕНТИРАНИ УНИЩОЖИТЕЛ ИНА ЦАРСТВОТО, а не градители, каквито ги пробутваш. Как ги навърза толкова безпрекословно с Кимерите Урарту, а после и хуритите?
Иначе правилно си се насочил, общо взето там е етногенезиса на Европа.
Отбележи си, на Европа ,а не лично на град София. ТОчно в Анатолия и некъде във вихъра на тея култури.
Само че ти се опитваш да отваряш възела със сечене, напомням ти обаче че на Александър са му го признали за развързване защото мечовете му са били повече от един, но в науката нещата не стават така...
Специално в анатолия твоите кимери са унищожители и разбойници(точно както и в Урарту), те не са култура. Ограбили са няколко богати града и са духнали, ни държава, ни култура, и по времето, когато са се явили, другите народи , включително и това, що наричаш траките, отдавна са били факт...
И да, не е вярно че траките тогава не са съществували :) Просто не е имало грък да ти ги покаже...
В крайна сметка ти просто правиш заменка. Заменяш в теорията на Спароток митичните траки с митичните кимерийци.
Аз разлика не виждам. Единствено в това, че в тоя вид теорията на Спароток е по - достоверна. ТОй взема огромна местна култура, имаща северна Гърция, Анадола ,България, Румъния и още, и следи в Микена и Крит дори, срещу които ти буташ едно полудиво племе войскари, на които дори не са му балканите ареала.
Хвани се за едно нещо и го работи, аз имам чувството че си се хванал да правиш конкуренция: панкимерийска теория...
Сам оче това е нещо много слабо , стъпващо на народ, от който имаме един етноним в 2-3 поисма и никакъв спомен да са направили нещо чак толкова хубаво...
Поздрави!
4.
secretcodes -
Историята на света е тясно свързана. Пълна яснота след генните анализи
07.03.2012 11:03
07.03.2012 11:03
Светът е едно голямо село днес. По историческите следи и конкретика, човек би могъл да се пообърка, особено ако потъне в подробностите. За мен вихрушката устроена от Тъмния период на войните след 1750 г. пр.н.е. и прехвърлянето на властта на Новите "жестоки" богове довежда до една, бих казала полезна генна центрофуга, която по-скоро ни сближава, отколкото раздалечава. Все още страдаме от мания за величие и ако нашият народ гледаше по-скромно на собствения си принос не омаломажавайки Твореца на Еволюцията в случая, бихме имали шанса най-после истината да изплува и даде своите кодове за разгадаване. Без необходимия респект към Твореца и неговия божествен промисъл едва ли народите биха стигнали до консенсус и всеки би дърпал чергата към себе си и собствената си значимост за сметка на други по-нисши или по-лоши. Тази Божествена врата на познанието няма да се отвори, докато няма необходимото израстване на Съзнанието в световен мащаб и естествено любов към ближния, което би дало историята на Връзката, отколкото на отричането и разликите. Съществуват различни тълкувания на една и съща фактология, без да се търси връзката между народите, поради чисто политически и детински причини. Да не говорим за бездната между материалното и духовното, иде реч за едно и също неосъзнато още Начало на Началата. Ако му дойде времето. Ние българите сме част от процеса и колкото по-скромно гледаме на себе си, толкова повече факти ще излизат наяве. Излишното нафукване е дразнещо във време все още на войнстващ национализъм и самомнително налагане на световна хегемония на едни над други. Старо като света. Само еволюцията на Съзнанието би оценила и правилно изследвала историята като мъдра учителка, дадена на Човеците от нейния съставител- Творецът на видимо и невидимо. Може би е трудничко за възприемане такова обобщаващо мнение, но всички ние сме песъчинки в едно море, което е част от огромен океан, наречен Вселена.
цитирайСпециално в анатолия твоите кимери са унищожители и разбойници(точно както и в Урарту), те не са култура. Ограбили са няколко богати града и са духнали, ни държава, ни култура
===============================================
В „Одисеята” на Омир има отзвук от този стар мит за Кумарби и отрочето му Уликуми, което скрило слънцето17 :
„Слънцето скоро се скри, над стъгдите припаднаха сенки.
Корабът най-после стигна отвъд океанското дъно.
Там кимерийски мъже населяват града и земята.
Те са обвити от вечна тъма и мъгла.
Не излъчва никога блясък към тях със лъчите си яркото слънце...”
През VІІІ век пр.н.е. камирците попадат под влияние на фригийците и култа към Кумарби се смесва с фригийската богиня Кибела18 , която под формата Кубаба, Кубара19 е възприета от камирците.
Хето-хуритските митове продължават да имат водещо начало, независимо че Кубар (Куар) е вече името на основното божество-майка.
Пикът на анатолийската мощ на камирците е през VІІ век пр.н.е., когато те са хегемон в земите от Синоп до Йонийско море20.
Възхода на лидийската държава спира устрема на камирците и след няколковековно съществуване на държавата им Гамирая (асирийски клинописи), те напускат Мала Азия и през Кавказ се връщат в Предкавказието.
През V век пр.н.е. Херодот знае за тези кимерийци, те владеят керченския провлак, който се казвал, според Херодот, Боспор (т.е. босфор) Кимерийски.
Павел Орозий (V век) в неговата „История против езичниците” (HISTORIAE ADVERSUM PAGANOS) на няколко места споменава за кимерийско море, разбирайки под последното южната част на Черно море, което стига на север до земите на колхите (лазите). Той пише: „Между колхите, които са над Кимерийското море и албаните, които живеят на Каспийското море, се издига планината Кавказ.”21
Арменският историк от V век Тавстос Бузанд не познава топоним Кападокия, тази област той постоянно именува в творбата си „Гамирка”22. Този топоним се среща и при арменския писател Агатангелос23, предшественик на Тавстос.
През ХІІІ век арменският историк Вардан Велики не се колебае да отбележи в увода към своя труд, че „от нашия родоначалник Яфет, който след потопа роди Гамер, произхождат Гамирите.”24
И.Н.Медведска проследява как етнонима на кимерийците (камир) е попаднал в библейската книга „Битие” като Гомер, син на легендарният Яфет, по време на редакциите на Петокнижието през VІ век пр.н.е.25.
През VІІ век пр. н. е. кимерийците (камир) стават военен хегемон в западна Мала Азия и владеят, според Херодот, върху територии от гр. Синоп (Черно море) до Йония (Егейско море). Дори гр. Сарди бил техен, „без акропола”, пише Херодот. Той дава ценни сведения за тях, единствената му слабост е, че ползва скитски източници, от които си създава убеждението, че това са някакви конници-номади, обикалящи Мала Азия в промеждутък от три десетилетия и не знае, че те са уседнал народ и имат близко-източна държава Гамирая26.
Тази „слабост” на Херодот обаче се оказва решаваща и всъщност до ХІХ век, когато бяха разчетени асирийските клинописи, битува сред научните среди представата, че кимерийците са били единствено приазовски народ, а в Мала Азия са ходили само военни отряди.
цитирай===============================================
В „Одисеята” на Омир има отзвук от този стар мит за Кумарби и отрочето му Уликуми, което скрило слънцето17 :
„Слънцето скоро се скри, над стъгдите припаднаха сенки.
Корабът най-после стигна отвъд океанското дъно.
Там кимерийски мъже населяват града и земята.
Те са обвити от вечна тъма и мъгла.
Не излъчва никога блясък към тях със лъчите си яркото слънце...”
През VІІІ век пр.н.е. камирците попадат под влияние на фригийците и култа към Кумарби се смесва с фригийската богиня Кибела18 , която под формата Кубаба, Кубара19 е възприета от камирците.
Хето-хуритските митове продължават да имат водещо начало, независимо че Кубар (Куар) е вече името на основното божество-майка.
Пикът на анатолийската мощ на камирците е през VІІ век пр.н.е., когато те са хегемон в земите от Синоп до Йонийско море20.
Възхода на лидийската държава спира устрема на камирците и след няколковековно съществуване на държавата им Гамирая (асирийски клинописи), те напускат Мала Азия и през Кавказ се връщат в Предкавказието.
През V век пр.н.е. Херодот знае за тези кимерийци, те владеят керченския провлак, който се казвал, според Херодот, Боспор (т.е. босфор) Кимерийски.
Павел Орозий (V век) в неговата „История против езичниците” (HISTORIAE ADVERSUM PAGANOS) на няколко места споменава за кимерийско море, разбирайки под последното южната част на Черно море, което стига на север до земите на колхите (лазите). Той пише: „Между колхите, които са над Кимерийското море и албаните, които живеят на Каспийското море, се издига планината Кавказ.”21
Арменският историк от V век Тавстос Бузанд не познава топоним Кападокия, тази област той постоянно именува в творбата си „Гамирка”22. Този топоним се среща и при арменския писател Агатангелос23, предшественик на Тавстос.
През ХІІІ век арменският историк Вардан Велики не се колебае да отбележи в увода към своя труд, че „от нашия родоначалник Яфет, който след потопа роди Гамер, произхождат Гамирите.”24
И.Н.Медведска проследява как етнонима на кимерийците (камир) е попаднал в библейската книга „Битие” като Гомер, син на легендарният Яфет, по време на редакциите на Петокнижието през VІ век пр.н.е.25.
През VІІ век пр. н. е. кимерийците (камир) стават военен хегемон в западна Мала Азия и владеят, според Херодот, върху територии от гр. Синоп (Черно море) до Йония (Егейско море). Дори гр. Сарди бил техен, „без акропола”, пише Херодот. Той дава ценни сведения за тях, единствената му слабост е, че ползва скитски източници, от които си създава убеждението, че това са някакви конници-номади, обикалящи Мала Азия в промеждутък от три десетилетия и не знае, че те са уседнал народ и имат близко-източна държава Гамирая26.
Тази „слабост” на Херодот обаче се оказва решаваща и всъщност до ХІХ век, когато бяха разчетени асирийските клинописи, битува сред научните среди представата, че кимерийците са били единствено приазовски народ, а в Мала Азия са ходили само военни отряди.
много сте прав
цитирайУмишлено ли не е споменат Тангра?
..........................................
БОГ НА БУРЯТА – вид божество, характерно за Анатолия и съседните страни, среща се с местните си имена. Най-важни са: Тару, Тархунт,Тешуб. Аналог при волжките-българи с Тара и носовка, Тангра...Носовката е характерен за българите звук, наподобяващ, но донякъде, днешното "он", за съжаление изгубен при диахронното развитие на езика ни.............................................................Качак отговорих ти, нямаше защо да си триеш въпроса?
цитирайka4ak написа:
И защо?!
..........................................
БОГ НА БУРЯТА – вид божество, характерно за Анатолия и съседните страни, среща се с местните си имена. Най-важни са: Тару, Тархунт,Тешуб. Аналог при волжките-българи с Тара и носовка, Тангра...Носовката е характерен за българите звук, наподобяващ, но донякъде, днешното "он", за съжаление изгубен при диахронното развитие на езика ни.............................................................Качак отговорих ти, нямаше защо да си триеш въпроса?
В "асирийските клинописи" - доколкото знам, той е един текст, има упоменато нещо гамирско като една от подвластните области в района на анадола под Черно Море.
Този толкова свежо разчетен текст е основата на това, съвременната наука да твърди не че кимерийците са основали културата на Анадола, а че са унищожили Фригия и Лидия, което си е по сведения на Херо. Още повече че има лице, което може да отговаря на митичния цар Мидас.
Пред ида изясняваш тези върпоси ,следва да си изясниш в района:
- новохетските царства;
- фригия;
- мушките;
- асирия от кога до кога е...
Изобщо дори съществува теория че името в района произхожда от асирийското кхимри, коеот значи наемен войник.
Инак за керченския провлак си прав. Така е.
Което си е истина...
Само дето после същия този автор се врътва към южния провлак на същото море, и го нарича тракийски боспор, а не кимерийски... Защо? Нали кимерите са го цивилизовали?
цитирайТози толкова свежо разчетен текст е основата на това, съвременната наука да твърди не че кимерийците са основали културата на Анадола, а че са унищожили Фригия и Лидия, което си е по сведения на Херо. Още повече че има лице, което може да отговаря на митичния цар Мидас.
Пред ида изясняваш тези върпоси ,следва да си изясниш в района:
- новохетските царства;
- фригия;
- мушките;
- асирия от кога до кога е...
Изобщо дори съществува теория че името в района произхожда от асирийското кхимри, коеот значи наемен войник.
Инак за керченския провлак си прав. Така е.
Което си е истина...
Само дето после същия този автор се врътва към южния провлак на същото море, и го нарича тракийски боспор, а не кимерийски... Защо? Нали кимерите са го цивилизовали?
Всъщност колкото и да не ти се ще, кимерийското и последвалото също толкова дивашко асирийско нашествие в последствие е най - вероятната причина тракийски народности да се прехвърлят масово на балканите и да създадат тук общност. Така че кимерите имат съвсем косвена заслуга в бъдещото етнообразуване.
цитирай Нека научим малко за древната история на кимерийците от една статия на И. Н. Медведская http://history.rodenkrai.com/new/proizhod_na_prabylgarite/za_skitskoto_nahluvane_v_palestina.html
„Кимерийците за първи път са посочени в клинописните източници по време на царуването на Саргон II (719-705 г. пр. н.е.). След това те са действали в ограничена зона на юг от Кавказ, в рамките на северните граници на Урарту [9]. От началото на 670-те са известни на границите на Асирия едновременно и на изток (в Иран), и на север (Урарту), и на запад (най-вече в района на Киликия / Хилакку). Но те никъде не са обитавали толкова продължително, колкото на западните граници на Асирия. Четири десетилетия кимерийците са тревожили Асирия и нейните съседи в региона. Съюзници на кимерийците в анти-асирийските атаки тук са били мушките, фригийците и владетелите на Табала и Киликия. В 679/8 г. пр.н.е. кимерийците са победени в Хубишне, област в Киликия: завладяването на района на Киликия било част от военните действия на Асархадон по западната граница на асирийската държава [10]. Около 675 г., кимерийците в съюз с фригийците и бившия владетел на Мелида (област източно от Табала в Кападокия, в района на съвременна Малатия) Мугаллу застрашили Мелида, която очевидно наскоро минала под контрола на Асирия [11]. Около 670 г. пр.н.е. кимерийците съвместно с урартите заплашват господството на асирийците в Шубра, западно от езерото Ван [12]. След това кимерийците се преместват в Мала Азия. В продължение на десет години Асирия получава почивка, въпреки че все още се интересува от кимерийците. Тяхната атака над Лидия, предизвиква най-малко две посолства в 667 и 666/5 години на Гиг до Ашшурабанапалу и признаване от Лидия на васална зависимост от Асирия в замяна за помощ [13]. В какво се е изразявала помощта на Асирия е неизвестно, но между 665 и 660 години в асирийските анали са записани победа на Гиг над кимерийците[ 14]. Отхвърлени от Лидия, кимерийците отново застрашават Асирия и очевидно дори превземат част от владенията й, което следва от писмо на един астролог Аккуллану до асирийския цар в 657 г. Това писмо описва една уникална ситуация за Асирия, когато (по мнението на астролога) кимерийците са признати за Велика сила (kissutu), макар и временно. Такова признание означава, че кимерийците са завладяли територии, които Асирия считала за собствени [15]. Според С. Парполи, както отбелязва А.И. Иванчик, това може да се отнася за част от Сирия или провинция Куе [16]. Но не е изключено, това да е била вече подложената на кимерийско нападение област Мелида в Кападокия. Точно Кападокия е нарича по-късно от арменците – Gamirk [17]. Във всеки случай, тъй като кимерийският цар притежава, според писмото на астролога, титлата “sar kissati” ("цар на вселената"), е неизбежно заключението, че му е принадлежала една определена част от асирийските владения. Очевидно, тези земи Асирия така и не си е върнала. Понякога за пораженията на Асирия може да се разбере, когато тя съобщава в аналите си за военен реванш. В този случай, не са налични съобщения за него. Напротив, в последните две издания на аналите IT и H, съставени съответно в 640 и 639 години, се съобщава, че кимерийският цар Дугдамми, който се намирал в трудно положение " назад ... се върна в страната си " или " армията си и лагера си, той оттеглил в града Харцалас" (местоположение на този град не е известно)[18]. В този случай, както изглежда, именно от тази територия кимерийците отново нахлуват в Лидия през 644 г. пр. н. е., за да си отмъстят - убиват Гиг и опустошават Лидия[19]. През 641 г. пр. н.е. ново стълкновение между кимерийците и Асирия завършило със смъртта на кимерийския цар Дугдамми [20]. След смъртта му, нападенията на кимерийците по асирийската граница продължили още известно време, но без да са имали успехи. За изчезване на кимерийците съобщава само античната традиция (Херодот, I.16) [21].”
цитирай„Кимерийците за първи път са посочени в клинописните източници по време на царуването на Саргон II (719-705 г. пр. н.е.). След това те са действали в ограничена зона на юг от Кавказ, в рамките на северните граници на Урарту [9]. От началото на 670-те са известни на границите на Асирия едновременно и на изток (в Иран), и на север (Урарту), и на запад (най-вече в района на Киликия / Хилакку). Но те никъде не са обитавали толкова продължително, колкото на западните граници на Асирия. Четири десетилетия кимерийците са тревожили Асирия и нейните съседи в региона. Съюзници на кимерийците в анти-асирийските атаки тук са били мушките, фригийците и владетелите на Табала и Киликия. В 679/8 г. пр.н.е. кимерийците са победени в Хубишне, област в Киликия: завладяването на района на Киликия било част от военните действия на Асархадон по западната граница на асирийската държава [10]. Около 675 г., кимерийците в съюз с фригийците и бившия владетел на Мелида (област източно от Табала в Кападокия, в района на съвременна Малатия) Мугаллу застрашили Мелида, която очевидно наскоро минала под контрола на Асирия [11]. Около 670 г. пр.н.е. кимерийците съвместно с урартите заплашват господството на асирийците в Шубра, западно от езерото Ван [12]. След това кимерийците се преместват в Мала Азия. В продължение на десет години Асирия получава почивка, въпреки че все още се интересува от кимерийците. Тяхната атака над Лидия, предизвиква най-малко две посолства в 667 и 666/5 години на Гиг до Ашшурабанапалу и признаване от Лидия на васална зависимост от Асирия в замяна за помощ [13]. В какво се е изразявала помощта на Асирия е неизвестно, но между 665 и 660 години в асирийските анали са записани победа на Гиг над кимерийците[ 14]. Отхвърлени от Лидия, кимерийците отново застрашават Асирия и очевидно дори превземат част от владенията й, което следва от писмо на един астролог Аккуллану до асирийския цар в 657 г. Това писмо описва една уникална ситуация за Асирия, когато (по мнението на астролога) кимерийците са признати за Велика сила (kissutu), макар и временно. Такова признание означава, че кимерийците са завладяли територии, които Асирия считала за собствени [15]. Според С. Парполи, както отбелязва А.И. Иванчик, това може да се отнася за част от Сирия или провинция Куе [16]. Но не е изключено, това да е била вече подложената на кимерийско нападение област Мелида в Кападокия. Точно Кападокия е нарича по-късно от арменците – Gamirk [17]. Във всеки случай, тъй като кимерийският цар притежава, според писмото на астролога, титлата “sar kissati” ("цар на вселената"), е неизбежно заключението, че му е принадлежала една определена част от асирийските владения. Очевидно, тези земи Асирия така и не си е върнала. Понякога за пораженията на Асирия може да се разбере, когато тя съобщава в аналите си за военен реванш. В този случай, не са налични съобщения за него. Напротив, в последните две издания на аналите IT и H, съставени съответно в 640 и 639 години, се съобщава, че кимерийският цар Дугдамми, който се намирал в трудно положение " назад ... се върна в страната си " или " армията си и лагера си, той оттеглил в града Харцалас" (местоположение на този град не е известно)[18]. В този случай, както изглежда, именно от тази територия кимерийците отново нахлуват в Лидия през 644 г. пр. н. е., за да си отмъстят - убиват Гиг и опустошават Лидия[19]. През 641 г. пр. н.е. ново стълкновение между кимерийците и Асирия завършило със смъртта на кимерийския цар Дугдамми [20]. След смъртта му, нападенията на кимерийците по асирийската граница продължили още известно време, но без да са имали успехи. За изчезване на кимерийците съобщава само античната традиция (Херодот, I.16) [21].”
11.
letopisec -
Я, СЕГА ПЪК И НА ЗАПАД ЛИ СА ХОДИЛИ ТРАКИТЕ...НАПРЕД-НАЗАД...НА ИЗТОК-НА ЗАПАД
07.03.2012 17:38
07.03.2012 17:38
d3bep написа:
Всъщност колкото и да не ти се ще, кимерийското и последвалото също толкова дивашко асирийско нашествие в последствие е най - вероятната причина тракийски народности да се прехвърлят масово на балканите и да създадат тук общност. Така че кимерите имат съвсем косвена заслуга в бъдещото етнообразуване.
.............................
ГОЛЕМИ ЕСКУРЗИАНТИ ТИЯ ТРАКИ, АМИ ВИТИНИЯ И МИЗИЯ, НА КОГО СА Я ХАРИЗАЛИ НЕ СА ЛИ И ТАМ ТРАК-ТУРК...ВИТИНИЯ, АНАТОЛИЙСКА МИЗИЯ, ФРИГИЯ...ТАМ ИЗЧЕЗНАЛИ ЛИ СА...САМО НА БАЛКАНИТЕ ЛИ СА ВЕЧНО...
Браво Летописе,,тея нагли крадливи тракадонти,явно не разбират законите на ВРЕМЕ-ПРОСТРАНСТВОТО И ВЕЧНИЯТ КОНТИНИУМ..ТЕ СИ МИСЛЯТ ЧЕ ЕДНИ ХОРИЦА СА ТУК И ТАМ ПО ЕДНО ВРЕМЕ И СА ВЕЧНО И ЗАВИНАГИ ЗАСТОПОРЕНИ--БЕЗ ДА ВЪРВИ ВРЕМЕТО НАПРЕД, ИЛИ МЕХАНИКАТА НА КРАЧКАТА ИМ НЕ Е ФУНКЦИОНИРАЛА====ТАЗИ МИСЪЛ Я ПРИЛОЖИ И ЗА РАННИТЕ БЪЛГАРИ---КАДЕ СА БИЛЕ И КАДЕ СЕ ЯВЯВАТ ПО-НАТАМ В ВРЕМЕТО.. НАГЛИ СМЕШНИЦИ..
КАК ДА МУ ГО ОБЯСНИШ ОБРАЗНО----НЕСТИГА ЧЕ ВСИЧКО КОЕТО ЗНАЯТ Е НАПИСАНО НА ВЕЛИКИЯТ ГРЪЦКИ ЕЗИК...АМИ И КРАДАТ ЯКО И ИЗРОДСКИ...
цитирайКАК ДА МУ ГО ОБЯСНИШ ОБРАЗНО----НЕСТИГА ЧЕ ВСИЧКО КОЕТО ЗНАЯТ Е НАПИСАНО НА ВЕЛИКИЯТ ГРЪЦКИ ЕЗИК...АМИ И КРАДАТ ЯКО И ИЗРОДСКИ...
Ами виждам ,че някои хора чудесно пишат приказки .Ама като изключим единственият асирийски документ и няколкото урартийски писма от по - рано, следващото за кимерийците като документ май е Херо?
И така ,де са основанията за тая красива приказка? Аз не те питах за приказки, питах те за доказателства...
Някой да я е извел археологически тая комерийска култура в Мала Азия... Не ми е известно.
Имали сюзнически договор с Фригия... Бряуууу... А предбрачен?
А имате ли го тоз договор? Де е запазен?
40 години тормозили Асирия, после почивка, после пак, а после ги провъзгласили за планина... Те превзели Асирия...
Баце, ами фараонът Нехо, предприел експедиции в Мала Азия именно в защита на Асирия как ги е документирал тея страшилища...? Ше са учудя, ако изобщо не ги е отразил. Нали те сразили Асирия... Отразил ли ги е? Да не би да ги е нямало вече?
Или имаш друга статия с разказ, как фараонът ги видел и не посмел, а после побегнал и затва после не ги вписал...
Както и да е браткиш... То с такава логика можем да напишем кимерийците основатели на бабилон, на Тир, евентуално и на Египет, а също и че са пуснали именно те Тигър и Ефрат да текат... И като го пуснеш ти, някой като те цитира, вече става ундиспутабъл трутх...
А всъщност имаш народ, на който в севера културата му е спорна че изобщо археологически съществува, а на юг са споменати между другото на 2-3 места като убийци на царя на Урарту, а ти им преписваш Урарту, и пребити от асирийците, а ти им приписваш асирийската империя и толкова. По късно Херо вика, че превзели Лидия и Фригия, ама ти горе заяви, че той лъже за кимерите, така че не знам да му вярвам ли... Местна култура техна.. Йок. Склонен съм да кажа че ги е имало, ама съм склонен да заявя, че създаваш роман с тяхно участие...
Виж, за траките в мала азия не ме изненадва че не знаеш.. Ми ти не четеш източници и не ги проверяваш, четеш някакви руски статиетки.
Там траки нема много, пречат на "курганната култура". Етруски - ето русски.
цитирайИ така ,де са основанията за тая красива приказка? Аз не те питах за приказки, питах те за доказателства...
Някой да я е извел археологически тая комерийска култура в Мала Азия... Не ми е известно.
Имали сюзнически договор с Фригия... Бряуууу... А предбрачен?
А имате ли го тоз договор? Де е запазен?
40 години тормозили Асирия, после почивка, после пак, а после ги провъзгласили за планина... Те превзели Асирия...
Баце, ами фараонът Нехо, предприел експедиции в Мала Азия именно в защита на Асирия как ги е документирал тея страшилища...? Ше са учудя, ако изобщо не ги е отразил. Нали те сразили Асирия... Отразил ли ги е? Да не би да ги е нямало вече?
Или имаш друга статия с разказ, как фараонът ги видел и не посмел, а после побегнал и затва после не ги вписал...
Както и да е браткиш... То с такава логика можем да напишем кимерийците основатели на бабилон, на Тир, евентуално и на Египет, а също и че са пуснали именно те Тигър и Ефрат да текат... И като го пуснеш ти, някой като те цитира, вече става ундиспутабъл трутх...
А всъщност имаш народ, на който в севера културата му е спорна че изобщо археологически съществува, а на юг са споменати между другото на 2-3 места като убийци на царя на Урарту, а ти им преписваш Урарту, и пребити от асирийците, а ти им приписваш асирийската империя и толкова. По късно Херо вика, че превзели Лидия и Фригия, ама ти горе заяви, че той лъже за кимерите, така че не знам да му вярвам ли... Местна култура техна.. Йок. Склонен съм да кажа че ги е имало, ама съм склонен да заявя, че създаваш роман с тяхно участие...
Виж, за траките в мала азия не ме изненадва че не знаеш.. Ми ти не четеш източници и не ги проверяваш, четеш някакви руски статиетки.
Там траки нема много, пречат на "курганната култура". Етруски - ето русски.
- Както сме подкарали изследванията ... през Хати, хети, урартци ... има опасност да намерим ... още някое "изгубено коляно" - за което дори и юдеите не знаят ?!?
- Ще бъде сензация - но и напразно хвърлени усилия !
- Дадох ти по-лесна схема за разсъждения ... при такива едни изследвания е по-добре да тръгваме от общото към частното !! - специално при мен е имало успех при извършване оглед на недобре запазени местопрестъпления ??
- То при тези източници и методи, които ползваш ... по лесно ще изведеш етносността за "кимерийките"-амазонки ... за тях има къде, къде повече писано, че поселяват Мала азия ... отколкото за мъжете им ?
- Но спирам, за да не оспамя темата ти - все така уважавам всеки вложен труд - дори и да не води до никакъв резултат ?!
цитирай- Ще бъде сензация - но и напразно хвърлени усилия !
- Дадох ти по-лесна схема за разсъждения ... при такива едни изследвания е по-добре да тръгваме от общото към частното !! - специално при мен е имало успех при извършване оглед на недобре запазени местопрестъпления ??
- То при тези източници и методи, които ползваш ... по лесно ще изведеш етносността за "кимерийките"-амазонки ... за тях има къде, къде повече писано, че поселяват Мала азия ... отколкото за мъжете им ?
- Но спирам, за да не оспамя темата ти - все така уважавам всеки вложен труд - дори и да не води до никакъв резултат ?!
Наистина ли не знаеш или се правиш, че не знаеш за археологическите разкрития в дн. Турция и Иран, свързани с кимерийската култура, която руските лелки, които четеш, бъркаха доскоро тотално със скитската...
цитирайБлагодаря, ти Гет като добър криминалист трябваше да забележиш, че от всички горни божества само "ПИРВА" съм го бацнал в синьо. Това си е нещо като "веществено доказателство" или по-скоро, както казва Еркюл Поаро, пратил съм ти послание...Как беше, ти го каза, май: первам, перя си...оттам идва или обратно от бог Пирва идва в нашия език? Обърках се малко, понеже, не знам индуктивно ли да е заключението или дедуктивно....
цитирайК'во значи "скитска култура". Или "курганна култура".. Тва са едни.. обобщения(твоите автори ги правят), които можем лесно да направим и по пътя, всички култури садят жито или грозде, всички го ядат, значи всички са една...
То е ясно че всикчи култури може би имат малък брой или дори един предшественик и се движат по сходен път на развитие. Само че тук говорим за етногенезис, нали така? Респективно това изобщо не може да е подход. обобщението.
Ами изкарай ги тея доказателства за кимерийска култура в Мала Азия и после да почнем да ги обсъждаме.
Това, което имаме, определено изобщо не стига за да говорим за уседнал народ кимерийци в Мала Азия. Аз примерно също сериозн осъм се насочил в Мала Азия и там кимерийци не виждам. Не казвам, че всичк осъм видял, но да ти кажа, ако ги видя, ще ги позная и ще ги предпочета пред асирийци, митанийци и прочие. Но не ги виждам и каот цял опрепоръчвам: покажи ги... Изведни някавка конкретна насока, обоснови я.. Недей фърла тук нещо, там нещо... Вавилнон нещо, Мала Азия нещо. кавказ друго, Крим трето и накрая...
Не те знам ,може би си криеш доакзателствата с някаква цел, но като цяло такова разхвърляне прилична на разпердушинване, без да говорим че тази кимерийска... народност? е всъщност поне като име засвидетелствана в сравнително кратък исторически период, а за да се местят и прелитат со все, коеот могат да носят, не ще да са били 100 милиона и да са живели в големи укрепени градове.
Аз засега не ги виждам, виждам само да се раздуват все повече и повече... Очаквам и кимерийци в Китай.. ДОбре, ама ква ми е файдата от кимерийците в Китай като тея в Мала Азия е спорно какви са били, дали и доколко ги е имало и имат ли изобщо каквото и да е значение там.
Поздрави! Не искам да се обиждаш, но ти също бъзикаше моята теория. Само че аз ясно я изказвам и навързвам многостранно, а твоята засега се разхвърля.
цитирайТо е ясно че всикчи култури може би имат малък брой или дори един предшественик и се движат по сходен път на развитие. Само че тук говорим за етногенезис, нали така? Респективно това изобщо не може да е подход. обобщението.
Ами изкарай ги тея доказателства за кимерийска култура в Мала Азия и после да почнем да ги обсъждаме.
Това, което имаме, определено изобщо не стига за да говорим за уседнал народ кимерийци в Мала Азия. Аз примерно също сериозн осъм се насочил в Мала Азия и там кимерийци не виждам. Не казвам, че всичк осъм видял, но да ти кажа, ако ги видя, ще ги позная и ще ги предпочета пред асирийци, митанийци и прочие. Но не ги виждам и каот цял опрепоръчвам: покажи ги... Изведни някавка конкретна насока, обоснови я.. Недей фърла тук нещо, там нещо... Вавилнон нещо, Мала Азия нещо. кавказ друго, Крим трето и накрая...
Не те знам ,може би си криеш доакзателствата с някаква цел, но като цяло такова разхвърляне прилична на разпердушинване, без да говорим че тази кимерийска... народност? е всъщност поне като име засвидетелствана в сравнително кратък исторически период, а за да се местят и прелитат со все, коеот могат да носят, не ще да са били 100 милиона и да са живели в големи укрепени градове.
Аз засега не ги виждам, виждам само да се раздуват все повече и повече... Очаквам и кимерийци в Китай.. ДОбре, ама ква ми е файдата от кимерийците в Китай като тея в Мала Азия е спорно какви са били, дали и доколко ги е имало и имат ли изобщо каквото и да е значение там.
Поздрави! Не искам да се обиждаш, но ти също бъзикаше моята теория. Само че аз ясно я изказвам и навързвам многостранно, а твоята засега се разхвърля.
Говоря за "археологическа култура"...Не знам защо си останал с грешното убеждение, че искам да изкарам кимерийците цивилизация или пък супер-етнос...нищо подобно...просто изследвам - доколкото мога, нямам твоите познания, явно - етногенезата на хуни и българи...а фактите отвсякъде сочат, че пътят е към кимерийците...Скромно. Нямам твоите амбиции да пренапиша древногръцката история по-новому...
цитирайletopisec написа:
Умишлено ли не е споменат Тангра?
..........................................
БОГ НА БУРЯТА – вид божество, характерно за Анатолия и съседните страни, среща се с местните си имена. Най-важни са: Тару, Тархунт,Тешуб. Аналог при волжките-българи с Тара и носовка, Тангра...Носовката е характерен за българите звук, наподобяващ, но донякъде, днешното "он", за съжаление изгубен при диахронното развитие на езика ни.............................................................Качак отговорих ти, нямаше защо да си триеш въпроса?
ka4ak написа:
И защо?!
..........................................
БОГ НА БУРЯТА – вид божество, характерно за Анатолия и съседните страни, среща се с местните си имена. Най-важни са: Тару, Тархунт,Тешуб. Аналог при волжките-българи с Тара и носовка, Тангра...Носовката е характерен за българите звук, наподобяващ, но донякъде, днешното "он", за съжаление изгубен при диахронното развитие на езика ни.............................................................Качак отговорих ти, нямаше защо да си триеш въпроса?
Няма да се повтори!
Извинявай и усмихнат ден!:)
Лек ден и на теб и приятна вечер...
цитирайДобре, дай да спретнеш тогава един постинг за малоазийската кимерийска култура, че да я видим и ние...
Немам претенции не само да пренаписвам, но и изобщо да пиша гръцката история, просот искам да покажа, че там, където я пробутвате - примерно во времето на "Илиада" гръцката история ИЗОБЩО НЕ Е НАПИСАНА и че даването на кредит на гърците изобщо не е процес само в банковото дело. И историческият им кредит е безумно голям, ама изобщо не мислят да го връщат.
Гърците възникват като нищо повече от траките и келтите в района, те не са цивилизатори нито на траките, нито на келтите, нито са измислили гръцкия език или преживели някаква "илиада" .Толкова.
То това не е било доказано досега, че да го пренаписвам , просто е прието по подразбиране. Само че "археологията" точно на Мала Азия други работи приказва, а ако реално добавиш към нея и кимери, ще се радвам.
цитирайНемам претенции не само да пренаписвам, но и изобщо да пиша гръцката история, просот искам да покажа, че там, където я пробутвате - примерно во времето на "Илиада" гръцката история ИЗОБЩО НЕ Е НАПИСАНА и че даването на кредит на гърците изобщо не е процес само в банковото дело. И историческият им кредит е безумно голям, ама изобщо не мислят да го връщат.
Гърците възникват като нищо повече от траките и келтите в района, те не са цивилизатори нито на траките, нито на келтите, нито са измислили гръцкия език или преживели някаква "илиада" .Толкова.
То това не е било доказано досега, че да го пренаписвам , просто е прието по подразбиране. Само че "археологията" точно на Мала Азия други работи приказва, а ако реално добавиш към нея и кимери, ще се радвам.
22.
get -
- По скоро в анализите по-горе, използваш индуктивни методи Летописец ?!!
08.03.2012 19:56
08.03.2012 19:56
letopisec написа:
Благодаря, ти Гет като добър криминалист трябваше да забележиш, че от всички горни божества само "ПИРВА" съм го бацнал в синьо. Това си е нещо като "веществено доказателство" или по-скоро, както казва Еркюл Поаро, пратил съм ти послание...Как беше, ти го каза, май: первам, перя си...оттам идва или обратно от бог Пирва идва в нашия език? Обърках се малко, понеже, не знам индуктивно ли да е заключението или дедуктивно....
- Относно словообразуващата частица ... която вкарваш в Перв-Пирва ... то тя е ПЕР ... това е останало в етнографски традиции и вярвания при нас българите поне до 20 век. при така нареченото "Играене за дъжд" още и ПерПеруд ... също, което влиза и в наимвенованието на светилището от родопите ПерПер ... също(което ВЕРЛИКО(?) русите) си присвояват в техните прото и всякакви други "славянски" митологии, като ПЕРун ... което отговаря на българското ГЪРмен/ГЕРман(второто обаче е хтонична образност на този бог, който е както на небето-соларен, така и е връзка между "поднас" и "тук"). Това накратко, ако използвам примерно християнската терминология, отговаря на "Дух божий" !!! Поради това се среща под много имена, като: Карнобог/Чернобог, при румънците "Калуш" ... това идва от протообразуващата частица КАР, откоето в българският имаме думата КАРАМ ... и т.н. и т.н. ?! - Дано съм ти бил полеезен, с това относно търсене значението на ПИРва ... което можем да приемем, като епитет или резултативна функция !! - На съвременен български отговаря на Пръв(а,о,и) ! Това като, символност се изобразява с "палмета", "акантус", "кралска лилия" ... дори с картината на Васнецов "Тримата богатири" (явно е бил гений последният, защото на интуитивно ниво е предусетил, какво се крие зад този архи(полусъзнаван)образ на Три-то(мата) божииТурове :))) ???
- А относно амазонките, обърни им внимание защото те един път ги ситуират до Меотида, втори път в Мала азия(до съвременен Синоп, Турция !)
от Гет бага(божий)Тур
ОЩЕ ЛИ СЕ СТРАХУВАТЕ И ВЯРВАТЕ НА ЛЕГЕНДИ,ИЗМИСЛИЦИ,
НЕДОТАКОВАНИ МИТОВЕ...
А ПОРАСНЕТЕ БЕЗ ДА СЕ СТРАХУВАТЕ ОТ БОГА НА СВЕТКАВИЦИТЕ И ГРЪМОТЕВИЦИТЕ!!!!
цитирайНЕДОТАКОВАНИ МИТОВЕ...
А ПОРАСНЕТЕ БЕЗ ДА СЕ СТРАХУВАТЕ ОТ БОГА НА СВЕТКАВИЦИТЕ И ГРЪМОТЕВИЦИТЕ!!!!
letopisec написа:
етногенезата на хуни и българи...а фактите отвсякъде сочат, че пътят е към кимерийците...Скромно.
Ма как, скромно е разбира се.
Фактите отвсякъде сочели... Че българите били хуни, а хуните Кимерийци, и Кирил Милчев го доказал, а скоро и на английски.
А кои били хуните и кои комерийците и изобщо имат ли някаква освен каруцарска култура тея племена е работа за доказване от някой друг. Принципно само каруцарщината им е доказуема, ама причината за нея била лошият Йордан, недоскиващият Приск и разбира се злобният Марцелин и прочие...
Освен разбира се ако не приемем по подразбиране, че българите са каруц-културтергери.
А фактите са: Фащаме два средновековни пияни арапа, 2-3 доказани СъвеЦки соцфалшификата и 15 съвременни руски авторки на хонорар и на базата на натъманисан превод доказваме БЕЗПРЕКОСЛОВНО, дето...
Ма така е.. Ти си намерил единствените свидетелства Кириле, доакзващи кои сме и какви сме...
Останалите напразно се мъчим.... Па и хубуу че русите са ни открили, ама ги помоли първо да открият тех си, после и нас... Хуни сме били. Ми значи те по хунски плямпат?
Хуни сме за всички дето некога са делили България.
Я разкажи на неориентираните читатели, след като ХУНИТЕ СА БЪЛГАРИ, то по кой автор го приемаме това за вярно и всъщност има ли такова чудо като хуни? Колко езика се говорят например в двора на Атила по сведения на посетители? Къв е тоя народ, появил се преди 5 години, дето говори на 10 езика?
Българите?
Ти сега последно на хунски ли говориш, на по - стария хурит-кимерийски ли, или на готски или на скитски? Ей тва ме мъчи мен като въпрос. На латински и на гръцки ми е ясно, че не говориш.
цитирайБългарите?
Ти сега последно на хунски ли говориш, на по - стария хурит-кимерийски ли, или на готски или на скитски? Ей тва ме мъчи мен като въпрос. На латински и на гръцки ми е ясно, че не говориш.
Хунската империя е включвала различни народи, както четем в множество късно-антични летописи. Още Амиан Марцелин през ІV в. пише, че „Витимир, избран след неговата (на Херманарих – бел. К.М.) смърт за цар (на източните готи – бел.К.М.), оказа за известно време съпротивление на аланите (аланите са едни от първите в хунския съюз – бел.К.М.), опирайки се на друго племе от хуните, които той за пари привлече в съюз към себе си ” (ХХХІ.3.3.).
Агатий Миринейски, писал през втората половина на VІ в., отбелязва: „Хуните някога обитавали около тази част от Меотийското езеро (Азовско море – бел.К.М.), която била обърната на изток и живеели северно от р. Танаис (Дон- бел.К.М.), както и другите варварски народи, които обитавали в Азия зад Имейската планина (според античните и късно-античните географи Азия е започвала веднага на изток след р. Дон, това е била азиатската част на Сарматия; пак според тях, цялата планинска верига от кримския Тавър, през Кавказ, през месопотамския Тавър до Памир, е било една планина – бел.К.М.). Всички те се наричали хуни, или скити. По племена били различни и едни от тях се наричали котригури, други утигури, някои – ултинзури, и вуругунди” (кн.V,11).
Народите в хунския съюз са имали статут, не по-различен от този на федератите в Римската империя и готският историк от VІ в. Йордан се хвали, че остроготите, които до 455 г. били хунски народ, имали собствени владетели.
Византийският историк от V в. Приск Панийски, който през 448 г. посещава хунският град (вероятно Ветвар, старото келтско селище Корнунт, на отсрещният бряг на дн. Виена – бел.К.М.) на Атила в Панония, ни е оставил разказ как васалите на различните хунски народи са вечеряли заедно с Атила в обща трапезария.
В градът на Атила, според историкът, се говорело на различни езици и той разпознал гръцката, латинската и готската реч, а останалото разнолико множество нарича - „скитски и хунски” езици. Това са събирателни понятия, скитски език вече е нямало, но народи, които обитават на територията на стара Скития, има. Такива, според Приск, са акатирите, които били многоброен народ, управляван от различни старейшини. Приск директно пише, че сарагурите са на север от Кавказ. „§37.Сарагурите, след нападение над акатировите племена, предприели поход против персите. Отначало те се приближили към Каспийската врата (явно Чор, Дербенд – бел.К.М.), но намирайки я заета от персийската охрана, преминали по друг път, по който стигнали до иберите (Дарялския проход над Грузия – бел.К.М.) и започнали да опустошават страната им и да тревожат с набези селищата на арменците”.
Около Дунав, според историка, живеели хунските народи „амилдзури, итимари, табосури, биски и други”.
Явно под „хунска” реч, чута от Приск в града на Атила, е имал предвид народите, които са на изток от р. Танаис. Те са били доста, ако имаме предвид изброяването им от арменският автор от V в. Тавстос Бузанд: „пох, таваспар, хечмах, ижмах, гати и глуар, гугар, шичб и чилб, и баласич и егерсван...” (кн.ІІІ, гл.VІІ). Допълнително са посочени масгути (масагети) и алани (кн.ІІІ, гл.VІІ ).
За хуни-масагети, пише и Прокопий, а още през ІV в. Амиан Марцелин съобщава, че аланите станали васали на хуните. Те са такива до 406 г., когато алани и вандали избягват на запад от р. Рейн и войските им мигрират в северна Африка.
„Гати и глуар”, изброени от Бузанд, са готите и герулите (елуар). Гепидите и лангобардите в Панония са били също хунски народи, поне до 455 г., когато вожда на гепидите Ардарих убива първородният син на Атила Елак, край р. Недао.
След смъртта на Елак командването върху голяма част от хунските народи, които не се отцепват от империята, подобно гепиди и остроготи, поема Денгиз, а Йордан упоменава, че под властта му са „ултинзури, ангискири, битугури и бардори”.
Денгиз се застъпил и за „садагиите” (явно славяни, от „сад”, градинари), народ, който готите притеснявали.
По същото време третият син на Атила Ернак поема под властта си българите, наричани от Прокопий „утигури” (а от Приск „уроги”), които се връщат към 465/467 г. около Боспор и Азовско море, очевидно за да бъдат отблъснати изгонените от аварите на запад от Каспийско море савири. Последните през VІ в. са вече известни на византийските писатели като хунски народ, т.е. от врагове през V в., са превърнати във васали.
Сироезичният автор, известен като Псевдо-Захарий Ритор, описва през 555 г. 13 народа по земите на север от Кавказ, между които и българите. По-голямата част от изброените (ауангур, аугар, сабир, бургар, кутаргар, хазар, дирмар, сирургур, баграсик, базгун, кулас, абдел и ефталит) са пост-атилови хуни. Интересното е, че този автор не познава племе с етноним „хуни”...
Касиодор, който до 530 г. пише готска хроника, повтаря казаното към 507 г. в панагерика на епископ Енодий, и отъждествява името „хуни” само с етнонимът „българи”.
Същото следва през VІІІ в. и лангобардският историк Павел Дякон, по отношение на първите лангобардски вождове към ІV в., победени от българи, според него.
Причината обаче за приписването на общото съюзно име „хуни” само към „българите” от готските историци Енодий и Касиодор, е опитът им да заличат, че остроготите са били хунски народ до 455 г. и през 451 г. участват във войната на Атила в прословутата Каталунска битка, когато убиват визиготския крал, съюзник на римският генерал Аеций. След 488 г. Теодорих Амал от остроготите прави обща държава на визиготи и остроготи в Италия, но визиготите явно не са се отказали лесно от кралския си род на Балтите и от спомена за братоубийствената война, нанесена им от остроготи през 451 г.
Новата обединителна идеология на Теодорих Амал е изисквала да се вмени, че остроготите са били „роби” на Атила и Енодий през 507 г. пише, че Теодорих Амал победил българите, които някога притежавали каквото си пожелаят. „На него до теб принадлежеше всичко, което той искаше”, пише патетично Енодий.
Касиодор следва този стил и упорито пише, че остроготите са били роби през 451 г. и затова не можело да не слушат Атила, от него преписва Йордан. Всички те, с всякакви средства се стараят да изчистят образа на остроготите и на царският им род Амали, от хунското им битие в Панония до 455 г.
браво, поставяш нещата на нова основа и така се изяснява всичко, което досега ни е обърквало, като сме били заблуждавани, че хуните са били някакъв монглоиден народ от Средна Азия...извършил преселение от Китай до западна Европа...Стига лъжи...Трябва да знаем историята си и да осъдим пред света хунофобията и лъжите, по адрес на хуно-българите...
цитирайАбе чоджум, какви са пак тез акрошки и боршове с кисело зеле дет си ги сервирал тука пак..Кимерийците са набити и изпъдени от Северното Черноморие...Афедерсин, хурити,хети кандисвам да са кимерийски потомци.Обаче! Хуните тука какво общо имат?Нерде кимерийци нерде хуни?Ти тукатъй,аганъм,без да искаш си уцелил общата тенгрианска основа на нещата..И оттам паралелите и дори меридианите.Знаеш ли какво е туй нещо Хурса?(Аз до ден днешен си пазя една нощна лампа която се казва - Хурзарин и ми е подарък от онез места...)Хурса е абсолютно същия персонаж съответстващ на Хермес зает от гърците от древните българите дет владели Балканите и Близкия изток преди те- гърците, да дойдат !Голям чукач и ковач,посланник на Тангра!Хуните са източните българи и те са продукт на първата преселническа вълна от Източна Европа на изток.Кимерийците тръгват на юг - къде - къде по-късно. Имаш мерак обаче не ставаш още..Имах един съученик като тебе много прилежен и амбициозен обаче се пенсионира в Държавна сигурност..А завърши българска филология..?Какви научно - фантастични книги пишеш и кой ти ги публикува? Сега засега лично аз не бих рискувал да те взема да ми наливаш ракията даже. Но да ми чистиш печките и да ги палиш може!Сигурно имаш отренирани качества за дисциплинираност и изпълнителност!
Честно казано нямам никакво желание да те обиждам,щото виждам ,че се стараеш нещо да правиш,може да го приемеш коментара като леко избъзикване и подсказка...!
цитирайЧестно казано нямам никакво желание да те обиждам,щото виждам ,че се стараеш нещо да правиш,може да го приемеш коментара като леко избъзикване и подсказка...!
ти вече един път се избъзика с мен, като ми каза, че истинското име на Кубрат било Кангрюй...и аз взех, че попитах един булгарист наш историчарче, току-що си беше дошъл от Казан, дали това е така...Станах за две стотинки пред него, с тоя Кангрюй...кой ме караше да ти чистя печката и да ти се връзвам на приказките. Така че, тоя път ще стоя по-далеч от печката ти, вече съм се парил на нея...
цитирайДай да видим къде съм написал думата "Кангрюй"? Защото освен Куртбат - както му се изговаря оригиналното име друго не може да съм написал,някои може да са го наричали и Курт, а шаманското му име е - Маг-ула т.е. "син на Вълка". Друго не може да съм написал дори и на пет ракии да съм бил. Изглежда си се объркал нещо.
Дядо ми е от школата на Гешев,така ,че с колегата си хич не ме плашите с тез изтъркани номера..Старото си е старо и в кенефа да го запрете пак ще намери какво да яде и да оцелее,за да победи!
Между другото ,някои може е така да са му казвали,няма да се учудя,империя голяма,народи много..А от професионалните историци за сега само един от време на време ходи нататък и пише за старата история.Участва и в предавания на телевизия "СКАТ".Казва се Иво Андровски.
А за номера - Кантрюй дето искаш да ми погодиш той е прекалено безобиден за да ми навреди.Имахме съсед в старата махала,чийто прякор беше - Белидай,Имаме човек с прякор - Джотар,като и Чеко,а нашия род е Джура.
Ще питам за Кюнграй и ако има някое подвластно племе дето така е наричало Кубрат,ще те уредим почетно членство в него..
А на който му е любопитна действителната история ето тук моята група има идно интересно видео точно с този човек:Линк №16 в блогорола ми.
Видеозаписа се казва:"Болгары - от Казань до Западных окраин", и е на български
цитирайДядо ми е от школата на Гешев,така ,че с колегата си хич не ме плашите с тез изтъркани номера..Старото си е старо и в кенефа да го запрете пак ще намери какво да яде и да оцелее,за да победи!
Между другото ,някои може е така да са му казвали,няма да се учудя,империя голяма,народи много..А от професионалните историци за сега само един от време на време ходи нататък и пише за старата история.Участва и в предавания на телевизия "СКАТ".Казва се Иво Андровски.
А за номера - Кантрюй дето искаш да ми погодиш той е прекалено безобиден за да ми навреди.Имахме съсед в старата махала,чийто прякор беше - Белидай,Имаме човек с прякор - Джотар,като и Чеко,а нашия род е Джура.
Ще питам за Кюнграй и ако има някое подвластно племе дето така е наричало Кубрат,ще те уредим почетно членство в него..
А на който му е любопитна действителната история ето тук моята група има идно интересно видео точно с този човек:Линк №16 в блогорола ми.
Видеозаписа се казва:"Болгары - от Казань до Западных окраин", и е на български
Абе Летописец да не става дума за - КЮНГРАТ!! Ако е за това подписвам се с двете ръце и си залагам честта на родовото име ,че е точно така! Но това е родово име, по времето на управлението на хунската династия този е бил един от четирите основни рода около които се причислявали останалите- по време на годишните моления,данъчните регистри и военните сборове.
От този род е жената на Кубрат - Акджан(Оксана) и точно нейния брат изиграва решителна роля като регент ,за обединението на Българското тарханство(което невежите го броят за "Велика България").По тази причина осиновените му синове Кубер и Лачин са носили и това име- Кюнграт.Точно техния дядо е бил Бу Юрган(Органа) а баща им Билиг умрял като прикрил с тялото си Кубрата и той след това осиновил двамата му сина..Самия Охрид е носил българското име - Кизил Кюнграт.Кизил и Охрид е едно и също.Когато Петър Делян(Джилан) си построил замък в нашия край където се сливат двата Лома го нарекъл също - Кизил(Червен).После около него възникнал и средновековния град.
цитирайОт този род е жената на Кубрат - Акджан(Оксана) и точно нейния брат изиграва решителна роля като регент ,за обединението на Българското тарханство(което невежите го броят за "Велика България").По тази причина осиновените му синове Кубер и Лачин са носили и това име- Кюнграт.Точно техния дядо е бил Бу Юрган(Органа) а баща им Билиг умрял като прикрил с тялото си Кубрата и той след това осиновил двамата му сина..Самия Охрид е носил българското име - Кизил Кюнграт.Кизил и Охрид е едно и също.Когато Петър Делян(Джилан) си построил замък в нашия край където се сливат двата Лома го нарекъл също - Кизил(Червен).После около него възникнал и средновековния град.
Разбрахме, вече няма да грешим, като "невежите", дето са писали за Кубрат и за Велика България, а ще се поправим и ще говорим за КЮНГРАТ и Българско тарханство...Ще четем и Иво Андровски, как българите произлизат от Шумер и как в Шумер е имало българи, както той твърди в един впечатляващ опус в нета...
цитирайТърсене
Блогрол
1. роман за Атила
2. Династията Дуло - изследване
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем - статия на А.И.Иванчик
4. Българи и ефталити - проучване
5. Кимерийци и хуни - мит или реалност? - изследване
6. Ранните хуни в Източна Европа - откъс от монографията от 1973 г. на американския професор Otto Maenchen-Helfen
7. Народите в хунската империя, ч.І
8. Как българите останаха без история...
9. статия на Вл. Георгиев, бележит български езиковед
10. статия на Вл. Георгиев за тракийския език
11. Посланието на големият български историк Златарски.
12. ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ЕТНОГЕНЕЗА
13. Кои са кутригурите? - нови аргументи
14. Български цар е превзел Персия, според Паисий Хилендарски
15. СЛАВЯНСКИ ЕЗИК ЛИ Е БЪЛГАРСКИЯ?
16. Кого обслужва идеята, че сме траки?
17. РАЖДАНЕТО НА ЛЕВСКИ
18. Град Несебър и тракийското божество Mezen.
19. Българите не са тюрки...Какво казват източниците?
20. 1-ви ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
21. 2-ри ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
22. 3-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
23. 4-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
24. 5-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
25. 6-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
26. АВИТОХОЛ И ЕФТАЛИТ
2. Династията Дуло - изследване
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем - статия на А.И.Иванчик
4. Българи и ефталити - проучване
5. Кимерийци и хуни - мит или реалност? - изследване
6. Ранните хуни в Източна Европа - откъс от монографията от 1973 г. на американския професор Otto Maenchen-Helfen
7. Народите в хунската империя, ч.І
8. Как българите останаха без история...
9. статия на Вл. Георгиев, бележит български езиковед
10. статия на Вл. Георгиев за тракийския език
11. Посланието на големият български историк Златарски.
12. ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ЕТНОГЕНЕЗА
13. Кои са кутригурите? - нови аргументи
14. Български цар е превзел Персия, според Паисий Хилендарски
15. СЛАВЯНСКИ ЕЗИК ЛИ Е БЪЛГАРСКИЯ?
16. Кого обслужва идеята, че сме траки?
17. РАЖДАНЕТО НА ЛЕВСКИ
18. Град Несебър и тракийското божество Mezen.
19. Българите не са тюрки...Какво казват източниците?
20. 1-ви ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
21. 2-ри ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
22. 3-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
23. 4-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
24. 5-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
25. 6-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
26. АВИТОХОЛ И ЕФТАЛИТ