Прочетен: 7174 Коментари: 11 Гласове:
Последна промяна: 01.11.2011 17:33
Бе адресирано до председателя Виктор Зоркалцев и носеше дата 10 октомври 2003 година.
Малко история!
Още през 1993 бях чул от Филип Димитров, че той говори с неприязън за нещо, което наричаше „православна ос“.
В България и досега се смята, дори сред някои депутати, че Международната парламентарна асамблея по православие е рожба на руските интереси. Истината е, че идеята е на група гръцки депутати, които на една международна конференция „Православието и новите европейски реалности“ още през лятото на 1993 година в град Ормилия, Северна Гърция, обсъждат с депутати от 14 европейски държави възможността за създаване на нещо като нова европейска комисия. По това време демократичните промени са вече факт в Източна Европа, където преобладава православието, и Гърция усеща, че в Европа се създават нови реалности. Тя е единствената страна, член на Европейския съюз (тогава още общество с икономически цели), и бърза да заеме лидерски позиции сред новите демокрации. Те всички според Гърция са част от една култура, която в МПАП се нарича„поствизантийско духовно пространство“.
Русия се включва през 1994 година при учредяването на МПАП в Атина.
След конференцията от 3 юли 1993 в Ормилия, на учредяването през 1994 година в Атина са поканени: Белорусия, България, Грузия, Кипър, Латвия, Литва, Молдова, Румъния, Русия, Словакия, Украйна, Естония и Югославия.
Гърците лансират своята идея в европейски организации като Парламентарната асамблея за сигурност, Европарламента и Европейската комисия, откъдето искат подкрепа за новото международно политическо движение. Те обръщат внимание, че това е важна част от европейската интеграция между Запада и Изтока. Очевидно, бидейки икономическа част от Запада, през 1993 Гърция решава да заяви себе си като духовен лидер на Изтока и така да съдейства за случването на европейската интеграция. Русия пък, която има по онова време все още пресни връзки с повечето страни учредителки, демонстрира през 1994 година в Атина, че няма да е „второ лице“ и ако не е „първо“, поне ще е съпредседател на новата организация. Така и става.
В МПАП има двувластие между председател (Русия) и генерален секретар (Гърция).
Двата поста имат равни правомощия.
Седалището на новата организация е в Атина. Русия пък, за да засили своята роля, създава в началото на 1995 година Фонд за единство на православните народи. Една организация с попечител руския патриарх Алексий II, която държавата финансово обезпечава, за да може фондът да раздава ежегодни награди на духовни и светски лица, а така също да провежда научно-политически конференции по цял свят.
Фондът за единство на православните народи, чийто президент е проф. Алексеев, се опитва още от своето учредяване да се „прилепи“ към Международната парламентарна асамблея по православие. Гърция, за да „демонстрира“, че богатият фонд не е структура на МПАП, много често бойкотира и не участва в конференциите, които той ежегодно прави. С две думи, за да стане ясно, фондът е една типична „руска прегръдка“. Оттам са готови да дадат много пари на МПАП, но Секретариатът в Атина постоянно отхвърля подобен род спонсориране и смята, че МПАП трябва да се издържа от членския внос на държавите участнички. Обаче освен Гърция, Русия и Кипър останалите правят минимални вноски, а някои (като България) въобще се ослушват.
След 1996 година, когато в началото на 1997 година идват парламентарното мнозинство на СДС и правителството на Иван Костов, България явно смята, че Международна парламентарна асамблея по православни въпроси не я интересува, и не изпраща представители до 2003 година. Последният представител от 1996 е г-жа Елисавета Миленова, на която фондът прави предложение да оглави неговото регионално бюро в София.
Така обществеността в нашата страна знае, че има някакъв руски Фонд за единство на православните народи, но не знае, че той не е едно и също с една международна организация на депутати, която от 1994 обсъжда актуалното значение, което трябва да има православието в обединена Европа.
България не участва в този дебат и когато аз през октомври 2003 година бях приет в Атина от гръцкия депутат Н. Кацарос, той ме попита: – Защо страните от собствените си православни културни проблеми? Не ви ли интересуват въпросите за културната идентичност на нова Европа?
Откъс от книгата:
Вторият фронт: за какво й е на Русия ико...
Руската империя няма нито братя, нито пр...
01.11.2011 17:21
Тъй като актуално действащия български псевдоелит съставен от педерасти и синковци и внучета на номенклатурата от преди 1989г. не поиска страната да се определи като Източно Православна.
Реши се отгоре България да бъде закачена за Локомотива на Западната цивилизация.
Затова и представителите на българите в Европа ще бъдат само католици, като Кунева или протестанти .
Гърците отдавна с малки изключения - техни десни сили , отдавна са въвлечени в Западния проект.
Към Руския проект остава само Белорусия .
Тепърва ще се разгарят битките за Украйна, Молдова и Грузия.
Темите които се разглеждат в Парламентарната асамблея по православие са наистина доста интересни. Една от тях е каква ще е всъщност новата идентичност на Европейския съюз? Тази идентичност не може да се основава само на икономическа основа, а изисква и културна такава. Знаете колко изнервящ беше дебата дали да се включи в новата европейска конституция член за християнските корени на Европа. Тук католици и православни действаха общо, макар и неуспешно... Много от другите теми са също актуални и засягат въпроси за биоетиката, генното инженерство. Определено може да се каже, че изявленията по тези теми на Българската православна църква, не са някакво собствено синодално решение, а имат източник именно при решаването на тези теми в Асамблеята...
Това е вашия избор.
На президентите ВИ с КОНСКИТЕ ЗЪБИ!
Ние православното стадо скотове никога няма да го приемем.
Вие ще изчезнете, ние ще останем.
Ферщейн?!!??
Това е вашия избор.
На президентите ВИ с КОНСКИТЕ ЗЪБИ!
Ние православното стадо скотове никога няма да го приемем.
Вие ще изчезнете, ние ще останем.
Ферщейн?!!??
2. Династията Дуло - изследване
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем - статия на А.И.Иванчик
4. Българи и ефталити - проучване
5. Кимерийци и хуни - мит или реалност? - изследване
6. Ранните хуни в Източна Европа - откъс от монографията от 1973 г. на американския професор Otto Maenchen-Helfen
7. Народите в хунската империя, ч.І
8. Как българите останаха без история...
9. статия на Вл. Георгиев, бележит български езиковед
10. статия на Вл. Георгиев за тракийския език
11. Посланието на големият български историк Златарски.
12. ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ЕТНОГЕНЕЗА
13. Кои са кутригурите? - нови аргументи
14. Български цар е превзел Персия, според Паисий Хилендарски
15. СЛАВЯНСКИ ЕЗИК ЛИ Е БЪЛГАРСКИЯ?
16. Кого обслужва идеята, че сме траки?
17. РАЖДАНЕТО НА ЛЕВСКИ
18. Град Несебър и тракийското божество Mezen.
19. Българите не са тюрки...Какво казват източниците?
20. 1-ви ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
21. 2-ри ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
22. 3-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
23. 4-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
24. 5-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
25. 6-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
26. АВИТОХОЛ И ЕФТАЛИТ