Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.10.2011 11:16 - КИМЕРИЙСКИТЕ ОСТРОВРЪХИ ШАПКИ - ИЗОБРАЖЕНИЯ.
Автор: letopisec Категория: История   
Прочетен: 6749 Коментари: 11 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image
image
image



Гласувай:
8
0


Вълнообразно


1. letopisec - NB
13.10.2011 11:25
Древни изображения на кимерийци с островръхите им военни шапки. Били са невероятни конници, като синовете им, българите. И.М.Дяконов казва, че те са въвели в Мала Азия нов, усъвършенстван балистично лък, който след тях, за 100 г. е приет на въоръжение във всички войски, включително и асирийските.
цитирай
2. bls - траките са нямали
13.10.2011 12:06
такива военни шапки, виждал съм техния военен облик при Спароток; при това не въвеждали и нови въоръжения, явно.
цитирай
3. d3bep - Нарисувани са в популярната &qu...
13.10.2011 18:14
Нарисувани са в популярната "скитска тактика" между другото :)
цитирай
4. letopisec - Всъщност "военната им тактика" е онаследена от хуните
15.10.2011 10:31
Откъс от летописа на Олимпиодор от 5 в., съхранен от Фотий през Х в.


Ето преразказаният текст на Фотий: „Той (Олимпиодор - б. ред.) разказва за Донат, за хуните, за невероятното умение, с което кралете им (рикси) стреляли с лък, и за това как той, като историк, бил изпратен с посолство при тях и при Донат; пише за своето трагическо пътуване по морето и за опасностите, и за това как Донат, коварно излъган от клетва, бил престъпно убит. Също за Харатон, първият от риксите (владетелите на хуните - б. ред.), който бил обладан от гняв, заради убийството и как императорските дарове го успокоили. Това е съдържанието на първите десет книги от неговата история” (§ 18)

ИМЕННО ДОНАТ Е ОСНОВАТЕЛЯТ НА ХУНО-БЪЛГАРСКАТА ДИНАСТИЯ ДУЛО



цитирай
5. letopisec - И.Н.Медведская за кимерийците, вж. пълната статия в сайта Роден край
16.10.2011 10:18
Кимерийците за първи път са посочени в клинописните източници по време на царуването на Саргон II (719-705 г. пр. н.е.). След това те са действали в ограничена зона на юг от Кавказ, в рамките на северните граници на Урарту [9]. От началото на 670-те са известни на границите на Асирия едновременно и на изток (в Иран), и на север (Урарту), и на запад (най-вече в района на Киликия / Хилакку). Но те никъде не са обитавали толкова продължително, колкото на западните граници на Асирия. Четири десетилетия кимерийците са тревожили Асирия и нейните съседи в региона. Съюзници на кимерийците в анти-асирийските атаки тук са били мушките, фригийците и владетелите на Табала и Киликия. В 679/8 г. пр.н.е. кимерийците са победени в Хубишне, област в Киликия: завладяването на района на Киликия било част от военните действия на Асархадон по западната граница на асирийската държава [10]. Около 675 г., кимерийците в съюз с фригийците и бившия владетел на Мелида (област източно от Табала в Кападокия, в района на съвременна Малатия) Мугаллу застрашили Мелида, която очевидно наскоро минала под контрола на Асирия [11]. Около 670 г. пр.н.е. кимерийците съвместно с урартите заплашват господството на асирийците в Шубра, западно от езерото Ван [12]. След това кимерийците се преместват в Мала Азия. В продължение на десет години Асирия получава почивка, въпреки че все още се интересува от кимерийците. Тяхната атака над Лидия, предизвиква най-малко две посолства в 667 и 666/5 години на Гиг до Ашшурабанапалу и признаване от Лидия на васална зависимост от Асирия в замяна за помощ [13]. В какво се е изразявала помощта на Асирия е неизвестно, но между 665 и 660 години в асирийските анали са записани победа на Гиг над кимерийците [14]. Отхвърлени от Лидия, кимерийците отново застрашават Асирия и очевидно дори превземат част от владенията й, което следва от писмо на един астролог Аккуллану до асирийския цар в 657 г. Това писмо описва една уникална ситуация за Асирия, когато (по мнението на астролога) кимерийците са признати за Велика сила (kissutu), макар и временно. Такова признание означава, че кимерийците са завладяли територии, които Асирия считала за собствени [15]. Според С. Парполи, както отбелязва А.И. Иванчик, това може да се отнася за част от Сирия или провинция Куе [16]. Но не е изключено, това да е била вече подложената на кимерийско нападение област Мелида в Кападокия. Точно Кападокия е нарича по-късно от арменците – Gamirk [17]. Във всеки случай, тъй като кимерийският цар притежава, според писмото на астролога, титлата “sar kissati” ("цар на вселената"), е неизбежно заключението, че му е принадлежала една определена част от асирийските владения. Очевидно, тези земи Асирия така и не си е върнала. Понякога за пораженията на Асирия може да се разбере, когато тя съобщава в аналите си за военен реванш. В този случай, не са налични съобщения за него. Напротив, в последните две издания на аналите IT и H, съставени съответно в 640 и 639 години, се съобщава, че кимерийският цар Дугдамми, който се намирал в трудно положение " назад ... се върна в страната си " или " армията си и лагера си, той оттеглил в града Харцалас" (местоположение на този град не е известно)[18]. В този случай, както изглежда, именно от тази територия кимерийците отново нахлуват в Лидия през 644 г. пр. н. е., за да си отмъстят - убиват Гиг и опустошават Лидия[19]. През 641 г. пр. н.е. ново стълкновение между кимерийците и Асирия завършило със смъртта на кимерийския цар Дугдамми [20]. След смъртта му, нападенията на кимерийците по асирийската граница продължили още известно време, но без да са имали успехи. За изчезване на кимерийците съобщава само античната традиция (Херодот, I.16) [21].
цитирай
6. letopisec - Не са ли ТРАКИ кимерийците? Блогер написа:
16.10.2011 10:21

"За мене кимерийците не са нищо друго освен северни траки, материалната им култура го доказва, а и името. Кимерии идва от трако-пеласгийското кимернао-кибернао - управлявам, господар съм ( но с първично значение - светъл, сияен)."

ЗАЩО ТАЗИ ТЕОРИЯ Е ГРЕШНА?
Самоназванието на кимерийците е било Gimir/Gamir и то е съхранено в асирийските клинописи от VІІІ-VІІ в. пр.н.е., в Библията (Гомер) и в арменските летописи, дори във фолклора на грузинския и осетинския езици. На древните гърци името става известно, чрез посредничеството на лидийския език, в който - както показа Иванчик (а Дяконов се съгласи с тази хипотеза и изостави своята, че посредник е бил тракийския) - отсъства звука "г" и се изговаря "к". И понеже първи сведения на гръцки за кимерийците има при Омир в Одисеята, където те са с "к", следователно всички сведения при Страбон от І в. са „втора ръка”, понеже явно от VІІІ-VІІ в. пр.н.е., откогато е Одисеята, гърците имат първите сведения за кимерийците и не може да очакваме, че данните на Страбон се основават на някакви по-древни източници преди VІІІ в. пр.н.е.. А за кимерийците (Gimir) данни от VІІІ-VІІ в. пр.н.е. вече има в асирийските клинописи и те ни дават представата за „историческите кимерийци”. Останалото са древногръцки легенди и митове за кимерийците от V в. пр.н.е. (Херодот) и от след това, сумирани от Страбон през І в.

ВСИЧКО ТОВА ПОКАЗВА, ЧЕ КИМЕРИЙЦИТЕ НЕ СА ТРАКИ, ИНАЧЕ ГЪРЦИТЕ ЩЯХА ДА ЗНАЯТ, ЧЕ СА ГАМИРЦИ, А НЕ КИМЕРИЙЦИ?

Разбира се, това не е мой извод, а на всички сериозни учени кимеролози по настоящем...,т.е. учени от края на ХХ в. и началото на ХХІ в.
цитирай
7. atil - Аз не съм сериозен учен затова ще си ...
16.10.2011 22:26
Аз не съм сериозен учен затова ще си позволя да кажа ,че една голяма част от траките(цала една преселническа вълна) са кимерийци. И са имали същите островръхи български шапки- кепедуло.И са били същите отлични стрелци с лък.
А името на въпросните кимерийци е чисто българско затова не може детето да е баща на баща си...Думата има две значения - едното оригиналното е - лодкари,корабници,превозвачи. От кэме- лодка.Нарекли са ги така заради уменията им да правят кораби,каяци и да плават на тях.Другото е прякор - проиводна дума от истинското им название - камирлар - т.е. "хора от тесто" присмехулен прякор след като били тотално разбити от скитите и българите.
След като били разбити от българите и скитите в Северното Причерноморие по-голямата част от тях заминала при роднините си в Мала Азия през Кавказ. А скитите под началството на българския принц Мажди уж че ги преследват нахлули на юг и стигнали чак до Египет. Събитията са описани даже в Библията.

Ето тука има трак с островръха шапка :http://atil.blog.bg/history/2011/05/27/trakite-poznati-i-nepoznati-1-chast.754139

Кирил да не ми се обиди пак за безцеремонната намеса и мнение, абсолютно нищо лично в случая, става въпрос да не изпадаме в излишни заблуждения,защото после много време минава докато се разбере кое накъде и защо... А и характера ми е такъв. Но ако нямам какво да кажа или не искам т.е. не ми пука - не се интересувам и си мълча дори да виждам, че се греши или се изпада в заблуди. Значи в случая ми пука.
Кимерийците не са изчезнали те са влезли в етногенезиса на няколко съвременни народа и основно на немците. Както се вижда миграцията и колонизациите на някои древни народи е била доста мащабна.
цитирай
8. letopisec - atil
17.10.2011 08:53
уважавам твоя интерес към древната българска история, но аз например относно името на кимерийците, т.е. "гамир", се основавам на изводи на учени като И.М.Дяконов, Асколд Иванчик; а ти на какво се основаваш, и защо правиш елементарни грешки, кимерийци ги наричаш, а в Барадж тарих, който популяризираш, дори там е казано, че не са кимерийци, а камирци; т.е. в този текст дори са знаели близостта с историческото им име "гамирци"; а пък ти, какво правиш, смесваш дори кимерийците и кимврите; как да вярват на средновековните волжко-български летописи хората, като те имат за агитатор човек, правещ елементарни исторически грешки...
цитирай
9. atil - Камирлар де, нали казах какво е, ...
17.10.2011 13:14
Камирлар де, нали казах какво е,щото Иванчик явно нищо не знае по въпроса пък и Асколд...Та оттам и тия дето си правят изводи от заключенията им.
То и Омир оттам му у името, камиреца му с камирец.
Кимврите пък кои са да не са роднини на тевтонците и готите. Щото хетите и камирците и те са им роднини де...
А за вярването то не е като вярата в Партията, който иска да вярва,който иска да не вярва,някои и в Господ не вярват,та какво останало на булгарските летописи да вярват...
Да вярват на Бакалов,на Иванчик и на Бойко Борисов ако искат. Сега сме демокрация и всеки има право да вярва в каквото си иска!
Включително и в календара на маите!

П.П. Не се стягайте толкоз и не се вземайте чак дотам насериозно, че чиляк го избива на смях и отиде коня у ряката барабар с историята...
цитирай
10. letopisec - atil
18.10.2011 09:48
несериозното отношение към историческата наука е хоби на много чиляци...знам това...
цитирай
11. marknatan - скити и кимерийци се използва, ...
18.10.2011 21:56
скити и кимерийци се използва,като обобщаващо название за едни и същи групи
и това се вижда и от рисунката в която даден със скитска шапка е наречен кимер/иец/
дали защото скитите живеели на кимерийския п-ов или от това,че произхождат от атл;антите и след потъването на атлантида великите бигини майки от атлантида,амфибийни същества дават начало на рода им,тук няма да сприм,но термините са взаимозаменяеми в 98 % и се изпозват да се означават т.нар. Скити,Сака и този тип шапка,като указател,символ за техния род,произход,скитски

така както фригийскта шапка подчертава и указва източен произход,персийски така и с тези тук шапки
тези които си дал на първата рисунка са със скитски шапки .така са описани от дедо геро .така са и дадени на живо от стелата на дараяващия с даровете със същите шапки ,ено към ено тама са Сака.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/1r4rM_IAL697crXDbII-KQfjLDTDp7B59c1qw3LEkUU?feat=directlink

от надписа от бехустан го има скита с таквази заострена шапка
от надписа от бехустан го има скита с таквази заострена шапка
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Behistun.Inscript.Skunkha.jpg
цара на скитите от бехустан
Могилата от кул олба ги има тези скити/кимерийци с тези шапки
http://en.wikipedia.org/wiki/Kul-Oba
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Scythian_Warriors.jpg
тука левия е със панъалоните на "тракийците" от гробницата на скиткси персийкия сатрап в Александрово за сатрапство Скития.
http://www.allposters.com/-sp/Scythian-Vase-from-Kul-Oba-Kurgan-Crimea-Depicting-a-Dentist-at-Work-4th-Century-BC-Posters_i1739615_.htm
ето тук един скитски зъболекар му ремонтира зъба на друг скит,как мислиш защо аспарух от острова има здрави зъби виж пост нумеро уно в блога ми

втората рисунка със стрелците е добра илюстрация за това как се подменя хисторито

тук е изобразено това дето науучените работници и техните научени сътрудници по свето погрешено но напълно съзнателно продължават да наричат партски изстрел,характъерна стрелба заднешком от кон

Този "парстки " изстрел е изобразен да се използва от сарматските тежки катафракти на децедал дакийски(българския реге) при войната му с траяна ,който има магарешки уши,защото е най изветсния педогил в хисторито,след орфей

изобразено е на трайчовата колона
или стотици години преди партите да се появат на сцената

също децебала е изобразен с подобна мека шапка на трайчовата кулона

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: letopisec
Категория: История
Прочетен: 10264995
Постинги: 701
Коментари: 12659
Гласове: 3305
Календар
«  Септември, 2021  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Блогрол
1. роман за Атила
2. Династията Дуло - изследване
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем - статия на А.И.Иванчик
4. Българи и ефталити - проучване
5. Кимерийци и хуни - мит или реалност? - изследване
6. Ранните хуни в Източна Европа - откъс от монографията от 1973 г. на американския професор Otto Maenchen-Helfen
7. Народите в хунската империя, ч.І
8. Как българите останаха без история...
9. статия на Вл. Георгиев, бележит български езиковед
10. статия на Вл. Георгиев за тракийския език
11. Посланието на големият български историк Златарски.
12. ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ЕТНОГЕНЕЗА
13. Кои са кутригурите? - нови аргументи
14. Български цар е превзел Персия, според Паисий Хилендарски
15. СЛАВЯНСКИ ЕЗИК ЛИ Е БЪЛГАРСКИЯ?
16. Кого обслужва идеята, че сме траки?
17. РАЖДАНЕТО НА ЛЕВСКИ
18. Град Несебър и тракийското божество Mezen.
19. Българите не са тюрки...Какво казват източниците?
20. 1-ви ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
21. 2-ри ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
22. 3-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
23. 4-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
24. 5-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
25. 6-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
26. АВИТОХОЛ И ЕФТАЛИТ