Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2011 23:00 - БЪЛГАРИТЕ СЪЗДАДОХА ХУНСКАТА ИМПЕРИЯ.
Автор: letopisec Категория: История   
Прочетен: 16217 Коментари: 20 Гласове:
7

Последна промяна: 29.08.2013 12:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
       През 324 г. Константин І (325-337) нарежда да започнат строителни работи по възстановяването на гр. Византион на Тракийският босфор. На 11 май 330 г. новият Рим е осветен като християнска столица.

image
           Четиридесет години по-късно римският свят е потресен от хуните, чието ядро са българите и които превземат цяла Скития и вече са на източната граница на римската провинция Панония.          Първата хуно-българска вълна в Европа ощетява най-много готите, които навлизат към 375 г. в Панония и Мизия като огромна бежанска маса. Но също така и лангобардите (Павел Дякон).          Двадесет години по-късно, през 395 г., българите, като двигател на хунския съюз, вече са и на персийската граница на Византия.          Римският свят попада сякаш в шепите на хунската империя, с дясната си ръка хунския съюз  е  в източна Панония, а с лявата си ръка е при горен Ефрат и Тигър.

image
         През 408 г. Йероним, преводача на библията на латински, живее в Йерусалим и от духовната висота на божия град гледа на римският свят с тревога.          През юни 408 г. той написва знаменателните думи, че заради хуните „днес голяма част от Римският свят напомня на древна Юдея”.          В църковните истории от V в. и в църковните хроники след VІ в. се говори много повече за догматични въпроси, светската информация е второстепенна.          Църковните писатели не приличат на днешните историци, за тях историята е божи промисъл, а библейският език и теологичният речник са основното средство за възприятието на ойкумена (света, вселената).          Ойкуменът е част от Божията воля!          И Йероним пръв задава въпроса каква е ролята на хуните в Божия промисъл?          Преди това, през 404 г. в гр. Едеса (близо до горен Тигър) свещенник Абсамий, племенник на Ефрем Сирин, пише омилий за хунското нападение в земите на старият Осроен през 395 г.          Въпросите на Абсамий тревожно питат Бог защо е допуснал първият християнски град Едеса да пострада от хуните?          През 408 г. в Йерусалим Йероним решава да даде теологичен отговор за ролята на хуните, като част от Господната воля в историята.

image
         Именно Йероним формулира доктрината за... бичът Божий.          Йероним сравнява хунския съюз с ролята на асирийците и халдеите при стара Юдея. Господ, според него, е изпращал последните срещу израилтяните, заради неверието на божия народ. Хуните днес изпълняват същата Господна воля срещу римският свят, който страда от неверие и ереси.          Несторий, набеден че е еретик, също обвинява от заточение в Египет(431-451) колегите си, че страдат от хуните, защото са пренебрегнали правото учение и вървят след Евтихий. Неговият трактат на сирийски е издаден чак през 1910 г., той е под псевдонима Ираклид Дамаский и е известен като „Трактатът на Ираклид”.          Църковната историческа литература има преди всичко за задача да разкрие сложните пътища на съборното християнско учение и да разкаже как се е случила догматичната история. Ако за езическият свят времевите цикли са се символизирали от олимпиадите, за християнският свят това са били Вселенските събори.        Клерикалният образ за хуните като „бич Божий” е формулиран от Йероним към 408 г. и е важен културологичен архетип, който в модерната историческа литература е пренебрегнат.          Последната формира своя исторически портрет за късно-антична Европа от ІV и V в., само на базата на второстепенните светски интерполации в църковните хроники и летописи. На тази основа теологичната формула за хуните като „бич Божий” се възприема само метафорично.          Посланието на църковните писатели за ролята на хуните обаче не е метафорично, а теологично.          Клерикалното послание съдържа следната семантика: Бог изпраща хуните срещу нас, заради ересите.          Изглежда то най-точно е формулирано от Исидор Севилски: „ Те(хуните) бяха гнева Господен. Толкова често, колкото Неговото възмущение нарастваше против вярващите, Той ги наказваше с хуните и така ги очистваше чрез страдания, за да отхвърлят вярващите съблазните на този свят и неговите грехове, и да имат прав път до небесното царство” (Historia Gothorum, 29).          Следователно, късно-античната представа за хуните като „гняв Господен”, повторена през VІ в. от Йордан за българите,  си остава безсъдържателна до момента, в който значимостта на теологичната формула за „бичът Божий” не се съпостави със значимостта на догматичните формули за вярата на Вселенските събори, които са побеждавали причините за неверието и оттук искрено са вярвали, че спират триумфа на неверието и ерестите, заради които Бог наказва вярващите чрез хуните.          Освен това изниква един парадоксален въпрос: доколко хунската история е имала значение за християнският свят? При условие, че основният комуникативен език тогава е бил библейският език, той е давал представата за ойкумена, а не толкова фактологията? В този смисъл парадокса е, че готите са увидяни като бич божий само в едно събитие – убийството на арианският император Валент през 378 г., докато хуните през 408 г. са увидяни от Йероним като бич божий изобщо за греховното в  „римският свят”.          В църковните истории и хрониките светските факти за готите през ІV в. и V в. са действително много повече от тези за хуните, но при дешифрирането на късно-античният свят в Европа, просвещенско-модерната историческа наука вече не използва библейските клерикални образи, за да реконструира действителната историческа картина по онова време, а само голите факти. Култорологията едва тепърва трябва да допълва късно-античната историческа карта на Европа в тази посока отвъд голите факти...          Така образа на хунския съюз днес е тотално изкривен, на преден план е изведен готският фактор в територията на двете римски империи, а  фундаменталната роля на хуните в Европа и света през ІV и V в., е потисната и дори отречена в просвещенско-модерната историческа наука.          Нито един модерен историк няма да повтори думите на Ромул от провинция Норик, изказани пред Приск Панийски през 448 г. в Панония: „Никога на никой от предишните владетели на Скития или даже на други страни не се е удавало да извършат толкова много за толкова кратко време, и да владеят, както островите на океана, и отгоре на това цяла Скития, дори и римляните да имат за свои данъкоплатци”.          Хуните, според информаторите на византийският историк Приск Панийски, свободно стигали от Меотида (Азовско море) за 15 дни до Персия и дори били я нападали (395 г.)...Ако те превземат Персия, отбелязва в ръкописът си той, това ще е първата крачка от окончателното поробване на римската земя.                     Хунската прародина, е в Предкавказието (Амиан, Евнапий, Йероним, Прокопий, Агатий...) и оттам започва онази война, която слага край на готската държава на Херманарих.                     Хунският съюз през 375 г. изтласква няколко готски народа от европейска Сарматия (наричана също и Скития) към територията на Римската империя и провинциите Панония и Мизия на римската земя са залети от невиждана бежанска готска вълна.          Така е поставено едно ново начало в събитията на Римската империя, готите стават авангарда на германските народи, които от 375 г. до края на западната римска империя при Одоакър, създават римо-германския синтез.            Хунската империя, след 375 г. става световна сила, наред с Римската империя и Персия.            През 395 г. хуните се появяват през Кавказ и на персийската граница на Византия, те навлизат дълбоко навътре в  Римската империя и стигат чак до дн. Анкара в Турция, а на юг до Келесирия и Палестина...             През 408 г. за Йероним е било вече ясно, че това не са случайни варвари, които от векове притесняват римският свят, а нещо по-особено...Нещо, което е наложено над ойкумена, само по Божия воля...Те са „гняв Господен”, повтаря същото по-късно Исидор Севилски (570-638).
     


Тагове:   империя,   хуни,   българи,


Гласувай:
10


Вълнообразно


1. penchoan - През 324 г. Константин І (325-337) ...
29.09.2011 23:31
През 324 г. Константин І (325-337) нарежда да започнат строителни работи по възстановяването на гр. Византион на Тракийският босфор.


Въпросът е защо Константин І нарежда да започне ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ на гр. Византион, защо Великото преселение на народите от Азия към Европа се извършва през 4-и век? От какво е бил повреден Византион?
Отговорът е само един: В края на 3-и век равнините на Европа излизат от океана. Веднага освободените територии се заемат от прииждащи племена. Излизат разрушените останки на гр. Византион, в резултат от последния всемирен потоп, станал 1600 години пр. Христа, след изместване на полюсите на Земята, споменат в Исус Навин от Стария завет. Тогава Слънцето не залязва цели 20 часа. Затова започва възстановяване на излезлия от морето град и отново населяване на Европа.
цитирай
2. letopisec - penchoan
30.09.2011 10:55
превръщането на селището в град, достоен за императорска столица, е в резултат на идеята да бъде създаден "нов Рим"...
цитирай
3. vencivvg - Хуни, Рим
30.09.2011 11:51
Чудя се защо хуните не успяват да превземат нито един от двата най-важни града по онова време Рим и Константинопол.
Готи, вандали успяват да превземат Рим, значи това е възможно.
През 410 г. Аларих превзема Рим.
През 455 г. Гейзерих влиза в Рим.
През 546 г. Тотила превзема Рим.
През 550 г. отново Тотила превзема Рим.
Само хуните с Атила не успяват, защо?
Както се знае основното ядро на хунския съюз са българите,
и се ядосвам, че не можем да се гордеем с превземането на Рим.
цитирай
4. anonymousbulgaricus - Еее, не се коси чак толкова - Рим като ...
30.09.2011 17:13
Еее, не се коси чак толкова - Рим като го превземат разните там е далеч от онзи Рим... Отделно, Атила достатъчно дълго е живял в Рим, за да може се фукаш, че е римски възпитаник, ако това те влече:) И още по-отделно в крайна сметка последния Римски император - Ромул Августул е дете на генерал на Атила - тъй че ето ти хубава "връзка" - само трябва да докажеш, че въпросния генерал е по етнос българин и ей ти - цял доказан император българин... Е, кофти, че е последния, но пък това се връзва с другата обичана и манифестирана от българите "национална черта" - нема империя, в която да сме влезли и тя да е прокопсала.... То ей на - станахме членове на ЕС и НАТО и гледай какво последва:))))

А напълно сериозно - гордостта от това да превземеш, съсипеш, унищожиш един град, да избиеш и насилиш насалението му, да потрошиш и подпалиш хилядолетни паметници на културата и достижение на една велика цивилизация не го виждам като особен повод за гордост. Не случайно има един граждански термин "вандализъм", дето описва точно това (нищо, че от завладявалите Рим, вандалите са май най-милозливи)... То и "хун" е останало в европейската история горе долу със същото значение....
цитирай
5. tihatavoda - letopisec
02.10.2011 10:31
Всичко , което съществува , някой го е създал . А Господ е Българин . Другото са само уточнения .... Или българите не са все още на нивото на прадедите си от 18 век , и знаят НЕ само историята си , а и КАК СЕ ПРАВИ ИСТОРИЯ .... Дълбоко се съмнявам .
цитирай
6. анонимен - 715
02.10.2011 12:38
Ние не превзехме Константинопол,ние го спасихме и него и Европа през 715-та.Ние сме спасители на Европа.
цитирай
7. marknatan - И № 3 и № 6 грешите. Всъщност, ако като ...
03.10.2011 08:12
И № 3 и № 6 грешите. Всъщност ,ако като букваристи погледнеме служебното понятие Превзеха сте прави.
цитирай
8. letopisec - vencivvg - Хуни, Рим
03.10.2011 09:21
Проучвайки историята на европейските хуните през V в. и тяхната военна дипломация със западната и източната римска империя, стигам до заключението, изказано между другото още в V в. от Приск Панийски, че политика на хуните е била двете римски държави да й са ДАНЪКОПЛАТЦИ. Освен това, доста е интересен факта, че многокротните нападения на хуните в римските държави и отвеждането на ограмен брой пленници, не е свързано с робство, а с икономически механизъм. Семействата или Двете римски държави са можели да откупуват военоплениците, средната цена на човек е вървяла към 9-11 солиди. Само онези, които не са били откупени са ставали временно роби, обикновенно на някой от знатните хуни и - това е особено важно - имали са възможност да се откупят сами от господаря си, след което ставали свободни хора и негови сътрапезници. Относно данъците. Хуните първоначално са взели от Византия 710 фунта злато, след това Бледа и Атила вдигат данъка, а Атила самолично през 447 г. го увеличава на 2100 фунта злато. И така, защо им е на хуните, които не са вандали и аларихови готи, да превземат Рим, като за тях Рим и Византион са били източник на огромни доходи?
цитирай
9. letopisec - ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ
03.10.2011 10:39
Теофан: „Тук е необходимо да кажем за древността на унновундо (уно-бундурите-бел.К.М.), българите и котрагите. По тази страна на северните брегове на Евксинския понт (Черно море – бел.К.М.), зад езерото, наричано Меотийско (Азовско море – бел.К.М.), откъм страната на океана по сарматската земя тече река Ател (Волга – бел. К.М.); към тази река се приближава р. Тапаш, която извира от Иберийските (Грузинските) врата в Кавказ; от сближението на р.Танаис (р. Дон) и р.Ател, които са над Меотийското езеро и се разклоняват в различни страни, извира р. Куфис и се влива в Понтийско море, близо до мъртвите врата, срещу полуострова Овнешко чело. От горепосоченото езеро морето, подобно река, се съединява с Евксинският понт при Боспор Кимерийски (Керченският провлак – бел.К.М.), където вадят мурзила и друга риба. На източните брегове на Боспор Кимерийски, зад гр. Фанагория, освен евреи, живеят много народи. Зад това езеро нагоре, където е р. Куфис, в която ловят българската риба ксист, се намира древната Велика България и живеят съплеменните на българите котраги. По времето, когато Константин беше на запад (стъпва в Италия през 662 г.-бел.К.М.), Кроват, владетеля на България и котрагите, починал...” (с.138)
Никифор: „Сега е нужно да се каже още и за така наричаните хуни и българи, за произхода и устройството им. Около Майотийското езеро, по река Куфина била разположена отдавна още така наричаната Велика България и така наричаните котраги, които са едноплеменни с тях. По времето на Константин, който умрял на запад, Куврат, който бил господар на тези племена, умрял...” (с.49)
цитирай
10. letopisec - ДОХОДИТЕ НА АТИЛА, ЕДИН ПРИМЕР
03.10.2011 12:50
Военният съюз между хуни и западни римляни преди смъртта на Руа през 434 г., е почти безпроблемен и по времето на общото ръководство на Бледа и Атила над хуните след 434 г., а когато през 445 г. Атила става самодържец, договореностите с Рим и Валентиниан ІІІ са подновени от посолство на Карпелион, сина на Аеций, до него.
Явно по това време на Атила в знак на приятелство, хитроумно и добре премислено, е връчен и най-висшият римски военен чин magister militum, за да получава съответните лична и гарнизонна заплати, като с последната, подобно всички римски висши военачалници с този чин magister militum, той е можел да поддържа вещево цяло съответно военно подразделение, което е било очевиден материален жест, от страна на Аеций и Валентиниан ІІІ към новият господар на всесилните хуни.
По този повод през 448 г. Приск научава от Константиол, родом римлянин и съветник на хунския династ, че Атила бил казал надменно, при връчването му на този чин: ”Пълководците му (на Валентиан ІІІ) са негови слуги, а моите пълководци са равни по чест с римските императори”. Но не се отказал от заплатите.
цитирай
11. bls - много компетентни
03.10.2011 13:35
подробности, наистина си заслужава да се знае българската история.
цитирай
12. анонимен - Имало е много да се краде от историята ни
03.10.2011 16:23
За Готите/Гетие остана да се докаже само, че са германци а не трако-скити. Май чак през 16-17 век са решили, че Готите/Гетите трябва да се германи и им измислили произход от Скандинавия. И това било станало на събор продължил 16-18 години, някъде в Свещената Римска империя. Така и за хуните доскоро и дума не се продумваше, че имат нещо общо с българите и трако-скитие, а сега се оказва, че Българите били народоопределящия фактор на хунската империя.
На по-векиките нации им е трябвало история и те са си я присвоили смело от нас. Имало е много да се краде от историята ни.
цитирай
13. letopisec - Йордан през 6 в. пише, че готите идват от о. Скандза...
03.10.2011 17:27
анонимен написа:
За Готите/Гетие остана да се докаже само, че са германци а не трако-скити. Май чак през 16-17 век са решили, че Готите/Гетите трябва да се германи и им измислили произход от Скандинавия. И това било станало на събор продължил 16-18 години, някъде в Свещената Римска империя. Така и за хуните доскоро и дума не се продумваше, че имат нещо общо с българите и трако-скитие, а сега се оказва, че Българите били народоопределящия фактор на хунската империя.
На по-векиките нации им е трябвало история и те са си я присвоили смело от нас. Имало е много да се краде от историята ни.

цитирай
14. tihatavoda - 12. анонимен - Имало е много да се краде от историята ни
03.10.2011 17:56
Може и така да е. Но във ВСЕКИ съвременен език , се използват стотици латински думи . Останки от Рим - колкото си щеш . От ХУНИТЕ какво е останало , освен измишльотини ? Сграда , скулптура , надгробен паметник или камък ? Колко и къде ?
цитирай
15. letopisec - anonymousbulgaricus
04.10.2011 05:47
Прав си, не само обаче синът на хунския сановник Орест, т.е. Ромул Августул става римски император, но и синът на хунския генерал Едеко, т.е. Одоакър. Томпсън, в книгата му за хуните от 1948 г., е категоричен, че Едеко и Одоакър не са готи. А и Едеко е описан много подробно от Приск Панийски. След победата на Атила над Византия през 447 г., именно Едеко е изпратен, заедно с Орест, в Константинопол за да вземе налога от 6000 фунта злато, уговорен от Атила и патриция Анатолий във връзка с примирието. Освен еднократния налог, Атила принуждава с договора по мир Византия от 449 г. вече да плаща 2100 фунта злато като ежегоден данък на Хунската империя.
цитирай
16. letopisec - какво общо има историята с иманярството, че търсиш ?
04.10.2011 09:37
tihatavoda написа:
Може и така да е. Но във ВСЕКИ съвременен език , се използват стотици латински думи . Останки от Рим - колкото си щеш . От ХУНИТЕ какво е останало , освен измишльотини ? Сграда , скулптура , надгробен паметник или камък ? Колко и къде ?

цитирай
17. tihatavoda - 16. letopisec - какво общо има историята с иманярството, че търсиш ?
04.10.2011 19:31
Не бих казал , че Колизеумът или Ротондата в центъра на София са иманярство . Но между историята и иманярството има много общо--най-безсрамно се фалшифицират взаимно .... Проблемът е друг . Паисий Хилендарски си е харесал за предшественици вулгари-волгари-болгари-славяни-евреи . И кладенци бол , и вода , и не се поти , и умора няма , и така , до днес доказателствата се множат . По някое време на миналия век е било модерно поданиците на Царство България да извеждат корените си от ариите . И те нямат умора . След ограничаването на достъпа до определени болнични заведения през последните 20 години , се появиха какви ли не предци и подвизи . На китайците сме дали писменост , а на шотландците гайди ...... Атила е често срещано име сред туркоезичните народи , включително и на територията на РБ . Може би , тази част от българския народ , има нещо общо с Хуните . Ако летопишеш за тях , уточни се .
цитирай
18. letopisec - tihatavoda
05.10.2011 09:29
убеждавам се, че наистина не знаеш що е историческа наука, аз не пиша за определена част от обществото, не се занимавам със социология, а с история. Ти не си единствен/а от малцината, които посягат с мръсни пръсти към История славянобългарска на Паисий Хилендарски. Никой не е успял, няма и да успее...
цитирай
19. tihatavoda - 18. letopisec
05.10.2011 23:23
[quote=letopisec]убеждавам се, че наистина не знаеш що е историческа наука, аз не пиша за определена част от обществото, не се занимавам със социология, а с история. Ти не си единствен/а от малцината, които посягат с мръсни пръсти към История славянобългарска на Паисий Хилендарски. Никой не е успял, няма и да успее..

Съществуват Българи--граждани на Република България . И какво показват твоите " исторически " занимания ? Предшествениците ни са създали Хунската Империя ? И това със съвсем чисти пръстчета ? .....Bugger ?..... Историята на българите--прабългарите--протобългарите е сменена два пъти , само за последните 20 години . Чети библиотеката на Американския Конгрес .
цитирай
20. letopisec - така е, едва в последните 20 г. демокрацията даде възможност да се проучва историята на протобългарите; и слава Богу...
06.10.2011 07:09
tihatavoda написа:
[quote=letopisec]убеждавам се, че наистина не знаеш що е историческа наука, аз не пиша за определена част от обществото, не се занимавам със социология, а с история. Ти не си единствен/а от малцината, които посягат с мръсни пръсти към История славянобългарска на Паисий Хилендарски. Никой не е успял, няма и да успее..

Съществуват Българи--граждани на Република България . И какво показват твоите " исторически " занимания ? Предшествениците ни са създали Хунската Империя ? И това със съвсем чисти пръстчета ? .....Bugger ?..... Историята на българите--прабългарите--протобългарите е сменена два пъти , само за последните 20 години . Чети библиотеката на Американския Конгрес .

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: letopisec
Категория: История
Прочетен: 11485141
Постинги: 701
Коментари: 12663
Гласове: 3319
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. роман за Атила
2. Династията Дуло - изследване
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем - статия на А.И.Иванчик
4. Българи и ефталити - проучване
5. Кимерийци и хуни - мит или реалност? - изследване
6. Ранните хуни в Източна Европа - откъс от монографията от 1973 г. на американския професор Otto Maenchen-Helfen
7. Народите в хунската империя, ч.І
8. Как българите останаха без история...
9. статия на Вл. Георгиев, бележит български езиковед
10. статия на Вл. Георгиев за тракийския език
11. Посланието на големият български историк Златарски.
12. ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ЕТНОГЕНЕЗА
13. Кои са кутригурите? - нови аргументи
14. Български цар е превзел Персия, според Паисий Хилендарски
15. СЛАВЯНСКИ ЕЗИК ЛИ Е БЪЛГАРСКИЯ?
16. Кого обслужва идеята, че сме траки?
17. РАЖДАНЕТО НА ЛЕВСКИ
18. Град Несебър и тракийското божество Mezen.
19. Българите не са тюрки...Какво казват източниците?
20. 1-ви ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
21. 2-ри ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
22. 3-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
23. 4-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
24. 5-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
25. 6-ти ВЪПРОС КЪМ КОНГРЕСА ПО ВИЗАНТОЛОГИЯ В СОФИЯ, 22-27.08.2011
26. АВИТОХОЛ И ЕФТАЛИТ